Toon posts:

Router blijft actief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik mijn Quicknet internet leuk via een E-Tech router gedeelt. Werkt allemaal fantastisch en ik heb niks te klagen. Alleen de ledjes vertrouw ik niet.

Als ik alle PC's op de router echt helemaal uitzet ( d.m.v. wegtrekken stekker uit stopcontact ), dan heeft die router nog gigantisch veel verbinding met het kabelmodem.

En dan bedoel ik niet alleen het 'link' ledje, maar ook echt het 'Activity' ledje die als een gek aan het knipperen is.

Iemand enig idee waardoor dat komt en hoe ik dat ga voorkomen ( als ik dat moet voorkomen? ) Als mijn PC's uitstaan zullen ze toch ook wel niet aan het hacken zijn, en dat quicknet elke nanoseconde m'n router wil pingen lijkt me toch ook niet echt.

Verwijderd

Das je provider :P

Heb ik ook (Chello), die stuurt de hele tijd data over een bep. poort, toen ik nog een Linux router had stond het logfile helemaal vol met meldingen over die poort :)

Edit: Werkt het een beetje goed, dat quicknet, Arjan? :P:P:P

Verwijderd

de oplossing is gemakkelijk denk ik : je router (of de modem) uitzetten als je je pc uitzet ???
zonder dank :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:17:
Das je provider :P

Heb ik ook (Chello), die stuurt de hele tijd data over een bep. poort, toen ik nog een Linux router had stond het logfile helemaal vol met meldingen over die poort :)

Edit: Werkt het een beetje goed, dat quicknet, Arjan? :P:P:P
Hee Jorn!, long time no got!, Quicknet werkt wel leuk, en ik lijk geen last te hebben van dat gechat van Quicknet met m'n router, maar het is wel zwaar irritant. Ik ga toch eens uitvinden of ik die poorten niet eens dicht kan gaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:00:
de oplossing is gemakkelijk denk ik : je router (of de modem) uitzetten als je je pc uitzet ???
zonder dank :)
Das wel een leuke, maar als ik op internet zit vind ik het gewoon een creepy gevoel dat iemand daar aan MIJN router zit te connecten. Daar wor'k toch niet zo vrolijk van. Het liefst heb ik het allemaal zo dicht mogelijk ( dus nog zo lek als een mandje ), maar in elk geval geen continue big brother quicknet op m'n router.

Verwijderd

Is ook geen Big Brother hoor :)

Tis geloof ik een UDP diagram :? :P

Weet et ook niet precies meer, maar het is geloof ik voor diagnose, en als jij gewoon managent via inet op die router uitzet is er niets aan de hand :)

Ik heb zelf een Draytek Vigor 2200E en die blijft dus ook de hele tijd knipperen als alles uitstaat, maar alles staat standaard dicht dus niets aan de hand :)

Verwijderd

Heb je met die DrayTek toevallig ook het probleem dat als je een uurtje of zo niks doet met Internet, dat je dan heel moeilijk er dan weer opkomt? Net alsof je geen verbinding krijgt?

Verwijderd

Nee, die router staat dag en nacht aan, hij werkt gewoon, tenzij Chello weer aan et klooien is :P

Maar wat bedoel je met moeilijk? dat het traag gaat? En heb je de nieuwste firmware?

Verwijderd

Tja, als ik mn computer aan laat staan als ik wegga, en ik kom na een uur of twee terug, en ik wil Internet Explorer starten of iets dat maar met Internet te maken heeft, dan krijgt ie geen connectie.. Dan moet ik het betreffende programma een paar keer starten voor ie eindelijk contact krijgt. En van firmware heb ik nog helemaal niet naar gezocht.

Edit:
Ben misschien niet helemaal duidelijk, sorry... Mn router houd gewoon contact, alleen mn computer krijgt geen verbinding.. Net alsof het een time-out is ofzo

Verwijderd

Dat weet ik niet, ik laat mijn pc nooit aanstaan als ik wegga nl. :)

Maar dat probleem lijkt me eerder te liggen bij IE dan?

www.draytek.nl voor de nieuwste, 2.1a heb ik draaien (is ook de nieuwste :)) en die werkt perfect.

Verwijderd

Fenks.. Ik zal wel even kijken, het zal allicht beter worden... :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook zo'n E-Tech router, maar mij is het nooit opgevallen dat het link lampje extreem veel brandt
Hij brandt wel altijd oranje bij de poort waar ik een bepaaldee pc aan hang, waar kan dat aan liggen ?

Dus zelfde pc op andere poort, geeft oranje lampje op die andere poorrt

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Hoort zo, je router is eigenlijk niet veel anders dan een soort pc die continu aan staat en dus verbinding heeft met de provider.
Kheb hier al een hele tijd een USR8000 van US Robotics en die knippert nu al sinds aankoop een jaar of wat terug.
Het wordt afgeraden om de router iedere keer uit te zetten (vraag me niet waarom).

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
JanAlesi schreef op 13 augustus 2002 @ 22:31:
Hoort zo, je router is eigenlijk niet veel anders dan een soort pc die continu aan staat en dus verbinding heeft met de provider.
Maar dan nog, waar willen mijn router en de provider het dan de hele tijd over hebben? Ik kan me voorstellen dat bij het aanzetten van de pc de pc even zegt van "Hoi provider, ik ben er", en de provider zoiets van "Okee, ik zie je", maar dan zal het toch wel klaar zijn. De rest lijkt me onnodig netwerkverkeer.

Ik heb dat met mijn server en client ook nooit, als de server aanstaat is er zolang ik niet over het netwerk doe ook geen verbinding te zien met de clients. Dus ik blijf het raar vinden.
Pagina: 1