Status Search?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Misschien denken jullie nu van RAAAAAAAAAH iemand die erover begint, gooi hem dan maar weer dicht :)
maar het duurt nu wel errug lang, misschien is het handig om te posten in medelingen hoe ver jullie nu zijn, het is zeer irri om zonder search te werken en google vind ook niet alles..
TY! :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

RAAAAAAAAAH iemand die erover begint :+
Search Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Komt vanzelf wel weer he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
ow had ik toch nog ff verder moeten kijken in de forums en zo |:(
gooie maar snel dicht

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
waardoor we op een bug-vrije release komen
Geloof je het zelf, chem :P?

Mooi in ieder geval dat de search er weer aan komt, het is inderdaad een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOFI

Is deze "bug" / performace kwestie niet aan het licht komen bij het testen? Lijkt me toch nogal een behoorlijke key feature van het forum: zoeken. Daar komt bij dat je in 3,5 week toch wel een beetje vooruitgang kunt boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 06:58
Moet GoT offline om te indexeren of hoeft dat niet? En worden nieuwe topics meteen al geïndexeerd of is dat ook deel van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
MetHod schreef op 12 augustus 2002 @ 22:00:
Moet GoT offline om te indexeren of hoeft dat niet? En worden nieuwe topics meteen al geïndexeerd of is dat ook deel van het probleem?
Het indexeren van de search gebeurde ook met Topix, maar alleen dan om 2.00 tot een uur of 3.00 zodat alle nieuwe topics geïndexeerd waren, en dit zorgde ervoor dat het forum traag werd. Nu kan dat ook, maar alleen neemt dat dan uren in beslag en het forum wordt dan ook traag :)

edit:

Topic != Topix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Robin Vreuls schreef op 12 augustus 2002 @ 22:09:
[...]
Het indexeren van de search gebeurde ook met Topic, maar alleen dan om 2.00 tot een uur of 3.00 zodat alle nieuwe topics geïndexeerd waren, en dit zorgde ervoor dat het forum traag werd. Nu kan dat ook, maar alleen neemt dat dan uren in beslag en het forum wordt dan ook traag :)
Hoelang duurt het in totaal, het indexeren van heel GoT ?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 11:02

vinnie1908

Appel != peer

nu al ca. 3,5 week ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
die search komt heus wel terug hoor, even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nee ik bedoel, vanaf het moment dat ze op de knop 'indexeren van de search' drukken.. hoeveel uur / dagen duurt zoeits achter elkaar?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je zoekt op een algemeen keyword (zoals harddisk) dan zie je dat het indexeren bij topic nummer 13000 is.

Ik neem aan dat het nog wel even duurt dus, maar een hoop dingen zijn echt wel te vinden alleen nu moet je er wat moeite voor doen.

Je kan bijvoorbeeld de topiclist op een jaar zetten in het forum waar je wat wil zoeken en dan met je browser ff zoeken. Inderdaad het gaat lastig, maar het is ook maar ff een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[Airwolf] schreef op 12 augustus 2002 @ 22:43:
Als je zoekt op een algemeen keyword (zoals harddisk) dan zie je dat het indexeren bij topic nummer 13000 is.

Ik neem aan dat het nog wel even duurt dus, maar een hoop dingen zijn echt wel te vinden alleen nu moet je er wat moeite voor doen.

Je kan bijvoorbeeld de topiclist op een jaar zetten in het forum waar je wat wil zoeken en dan met je browser ff zoeken. Inderdaad het gaat lastig, maar het is ook maar ff een workaround.
Hmm, ik snap niet waarom ze het niet in 1 keer doen. Duurt het dan zo verschrikkelijk lang?

Als ze het bijv 24 uur duurt, dan is GoT een dagje offline / traag maar dan heb je wel de search weer terug. :)

* Dennahz zal wel weer te simpel denken..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

^ wat breezer zegt

Bespaard meteen 100'den te indexen pagina's vanwege simpele search vragen :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
BrEeZeR schreef op 12 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

Hmm, ik snap niet waarom ze het niet in 1 keer doen. Duurt het dan zo verschrikkelijk lang?

Als ze het bijv 24 uur duurt, dan is GoT een dagje offline / traag maar dan heb je wel de search weer terug. :)

* Robin zal wel weer te simpel denken..
Moet je maar hopen dat de dikke 4GB aan text is geïndexeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Robin Vreuls schreef op 12 augustus 2002 @ 23:00:
[...]

Moet je maar hopen dat de dikke 4GB aan text is geïndexeerd :P
Tja, heb er geen idee van hoelang zoeits duurt.. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijf er anders een distrubuted client voor, ik neem aan dat iedereen zijn }:O wel ff uit wil zetten voor het goede doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
soms wel iri i no die smiles die nu weg zijn word ook een probleem je ziet overal dubbele punten en komma's staan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 12 augustus 2002 @ 23:26:
soms wel iri i no die smiles die nu weg zijn word ook een probleem je ziet overal dubbele punten en komma's staan.. :)
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als ze het bijv 24 uur duurt, dan is GoT een dagje offline / traag maar dan heb je wel de search weer terug.
Gewoon onder lage prioriteit continu laten doordraaien lijkt me nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Naar wat ik begrepen heb zijn ze er druk mee bezig (wij worden er namelijk ook gillend gek van) en is het één van de twee top-prio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kaj. schreef op 13 augustus 2002 @ 07:07:
Naar wat ik begrepen heb zijn ze er druk mee bezig (wij worden er namelijk ook gillend gek van) en is het één van de twee top-prio's.
Wat is de andere top-priority, als ik vragen mag?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De snelheid in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

chem

Reist de wereld rond

ik zal hier maar even reageren aangezien je in BUG niet kan reageren :)

De search is niet buggy; maar zwaar. Dit is de hoofdreden dat hij nog niet online is.
Kjev schreef op 12 augustus 2002 @ 21:31:
[...]

Geloof je het zelf, chem :P?
jah :)

kijk maar in BUG, en zie wat er nog openstaat - bar weinig: enkel features, templates en een paar search dingen.

Zodra, en niet eerder dan, deze lijst is afgewerkt gaat de source omhoog. En de search aan.

De searchindexer zal draaien dedicated op achelois om zo snel mogelijk te werken. De reden dat we pas op ~ 14k topics zitten is omdat de servers het te druk hebben om in 1x door de grote hoop te knagen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

chem schreef op 13 augustus 2002 @ 09:43:
ik zal hier maar even reageren aangezien je in BUG niet kan reageren :)

De search is niet buggy; maar zwaar. Dit is de hoofdreden dat hij nog niet online is.

[...]
jah :)

kijk maar in BUG, en zie wat er nog openstaat - bar weinig: enkel features, templates en een paar search dingen.

Zodra, en niet eerder dan, deze lijst is afgewerkt gaat de source omhoog. En de search aan.

De searchindexer zal draaien dedicated op achelois om zo snel mogelijk te werken. De reden dat we pas op ~ 14k topics zitten is omdat de servers het te druk hebben om in 1x door de grote hoop te knagen.
Bedankt voor deze uitleg Chem, het is dus nog even geduld hebben. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel postings zijn er, 3 miljoen toch? Is het niet handig een backup van de huidige database (dus met die 3miljoen postings) te gaan indexeren op een aparte bak en dan de index te importeren in de huidige database? NOFI, maar indexeren van 3 miljoen postings kan IMHO toch geen jaren duren, kom op zeg, er staan dual proc dozen met 2GB ram achter deze site.

De search van topix had ook een indexer, die had al indices met keyword - articlecode. Waarom gebruik je die niet? Zoveel conversiecode lijkt me dat niet te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

3 miljoen? you wish :P
dik 5 miljoen...

Ik heb voorgesteld om er een dedicated bak (incl. MySQL) voor te nemen maar ACM wil liever direct op Apollo werken (is wat voor te zeggen). Mocht dit niet snel genoeg gaan, dan kunnen we alsnog op een backup werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die index van Topix is onbruikbaar? Je hebt dan al de references met keywords, die kun je dan direct invoeren in je eigen store. Je kijkt tot welke posting is geindexeerd in die list en hoeft alleen nog maar de postings DAARNA te doen. Volgens mij ben je dan tegen de avond vandaag wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De index van topix is onbruikbaar, die slaat het volgende op: (crc-van-woord ('willekeurig' getal -N ... N), topicid, count), react slaat op (woordid (1 ... N), topicid, count).

Bijna hetzelfde, maar een crc-terug rekenen is vrij lastig en daardoor is die index onbruikbaar.
Daarnaast zijn natuurlijk nog allerlei andere kleine verschillen die het dan weer nog lastiger maken.

Echter draait momenteel de indexer op volle toeren na het ontdekken van een bug (een index miste :/ en hoewel er een vergelijkbare index wel was vond mysql het niet nodig die te gebruiken, bij de lokale testversie was die index er wel en daar was dus een stukje "miscommunicatie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dan is het idd alles opnieuw afgrazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 09-10 22:08
Wordt de bug dat "reageer onder een ander account" en het terugsturen naar de pagina waar je vandaan kwam niet werkt dan ook opgelost? Bij bugmelding staat dat die bug een week geleden binnen een dag zou worden opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Pc123 schreef op 13 augustus 2002 @ 13:08:
Wordt de bug dat "reageer onder een ander account" en het terugsturen naar de pagina waar je vandaan kwam niet werkt dan ook opgelost? Bij bugmelding staat dat die bug een week geleden binnen een dag zou worden opgelost :?

Het oplossen van bugs en het online komen van bugfixes is niet hetzelfde :)

We gaan natuurlijk niet voor elk wissewasje de gecompileerde versie op GoT vervangen door een nieuwere.
Op heeel korte termijn moet een nieuwe versie van react op de servers verschijnen, ik weet niet precies wat er allemaal in gefixed is, maar tot die tijd zullen er sowieso geen veranderingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

die referer is gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 09-10 22:08
Ok, er stond wordt morgen opgelost dus dat was niet helemaal duidelijk. Dan hoop ik dat de nieuwe versie snel gecompiled en geinstalleerd wordt :) Dan kunnen we eindelijk weer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar volgens mij werkt de search inmiddels vrij aardig :P

Zoeken op Linux geeft aardig wat recente resultaten althans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:57:

Sja, ding heeft de hele nacht gedraaid, dus er mag wel iets inzitten nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
ligt niet aan jou, ze hebben per ongeluk aangevinkt dat de search het weer goed moest doen :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51
Ik vind het highlighten van woorden overigens roeleren :)

Hulde aan de nieuwe search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 15:57:

LOL :D

ik denk dat je op 'windows' ook wel wat topics vindt ;)

Op 'nachtfoto' daarentegen vind je geen hout.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 06:58
Azrael schreef op 13 augustus 2002 @ 21:35:
Op 'nachtfoto' daarentegen vind je geen hout.. :{
Nu wel. :)
De search doet het vanmorgen weer aardig goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
MetHod schreef op 14 augustus 2002 @ 07:59:
[...]

Klopt, alleen zit er nog een gat in de index van oktober 2000 tot mei 2002, maar er valt iig voor recente topic mee te werken.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg mist de search ook :) Ik ben begonnen met flash en met de search zouden sommige dingen veel makkelijker op te lossen zijn (en wil geen topic openen die misschien al zo vaak zijn geweest). Kortom, mijn ontwikkeling wordt tegengehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 01:03
MetHod schreef op 14 augustus 2002 @ 07:59:
[...]

echt NIET he, nog steeds evenveel topics als gisteren, wel 3, waar je geen reet aan hebt :z Er is dus nog niks veranderd...
Pagina: 1