Toon posts:

Wat kan ik als eerste beter kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus te twijfelen of ik een GeForce4 Ti4200 SE moet kopen, of sparen voor een nieuw moederbord met DDR II geheugen.(einde van het jaar dus)

Huidige:
GeForce2 MX400
Gigabyte 7ZXE KT133A Chipset en SDR Ram.

Wat is volgens jullie de beste aankoop?

Verwijderd

Veel spellen : geforce 4 Ti

Windows e.d. : nieuw mobo + ddr

Verwijderd

Tja, dat hangt ervan af wat je met je systeem doet, en hoe belangrijk je de pats-factor vind. Ikzelf zou als ik een die-hard gamer was een nieuwe videokaart aanschaffen, maar normale spellen werken nog OK op die kaart (heb em zelf ook). Dus het is heel persoonlijk. Ik zoe zelf een nieuw mobo halen..

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou nou, denk je dat DDR II echt zoveel geld waard is? Hoeveel % snelheid win je dan ? Koop liever een snelle HD of HD's aan een RAID controller.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
ik zou zelf ook niet mn geheugen+mobo vervangen voor DDRII, het is erg leuk voor een nieuw systeem, maar voor een upgrade zou ik andere dingen doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik koop alles tegelijk ;) (als het uitkomt that is.)

Verwijderd

Ik zou voor de GF4 Ti4200 gaan.

Maarja..wie ben ik :)

och ja je broer :D

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

maar hij heb wel gelijk

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Wat doe je zoal met je bak?

Beetje kansloos topic imho :O

SD-ram is wel relatief langzaam met zo'n athlon xp. Of dat of je videokaart de bottleneck is durf ik niet te zeggen..

Zijn er dingen die volgens jouw te langzaam draaien? Zo ja, welke? Met "ik wil bij de tijd blijven" hoef je niet aan te komen zetten, er zijn zat mensen met een P1 (en zelfs nog met 386'jes en ouder) die nog hartstikke tevreden over hun machine zijn. Als alles nog goed draait lekker op deze hardware blijven draaien.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik zou voor de Ti4200 een nieuw mobo kan later ook nog :Z

Ik heb zelf ook een ti4200 in een sdram systeem en ben er zeer tevreden mee

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Beste kan je denk ik nog even wachten op die kaart van trident (wt ik ook ga doen als mn k7s5a binnen is)

die kaart wordt geschat op 100 euro en heeft dezelfde snelheid als de ti4200

pluspunt is dan ook nog dat ik jullie systemen dan uit elkaar kan houden :D

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat valt weer op? Niemand heeft het uiteindenlijk over waar de data vandaan moet komen en dat is de HD.

Een snelle HD doet veel voor de performance van het hele systeem.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
OgWok schreef op 12 augustus 2002 @ 22:22:
Wat valt weer op? Niemand heeft het uiteindenlijk over waar de data vandaan moet komen en dat is de HD.

Een snelle HD doet veel voor de performance van het hele systeem.
Uh, waar zie jij in de topicstarters posts staan dat ie de bottleneck wil verhogen? Nergens!
Hij wil of een nieuwe videokaart of een nieuw mobo + mem. Zie jij daar HDD bij staan?

Topicstarter,
Je kunt je geld ook ff op je rekening storten zodat 't aan het einde van het jaar ietsie meer is. En onderstussen kun je er bij blijven storten :)
Dan kun je waarschijnlijk je mobo + mem + videokaart in 1 keer vernieuwen aangezien de prijzen tegen die tijd ook nog eens gedaald zijn :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Als je bij-de-tijd wilt blijven en een van de opties is toch al wachten tot het eind van het jaar ga ik mee met NitroX_infinity. Gewoon lekker sparen tot DDR II uit is, de mobo's te koop zijn en tegen die tijd gelijk een next-gen (DX9+) videokaart kopen.

Als je net zoals ik bent (hebbuh hebbuh, NU !) dan zou ik voor de GeForce 4Ti4200 SE gaan. Met SDR-SDRAM kan je systeem dan ook zeker nog een flinke tijd mee draaien.

En ik erger mij inderdaad ook weer een beetje aan de totaal niet boeiende reacties van HDD's (OgWok) of helemaal niet kopen (W3ird_N3rd).
De keuze is in dit topic weer GEHEEL duidelijk... Toch zijn er weer mensen die totaal onzinnige reacties geven. Maar ja, zal wel weer aan mij liggen... :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

BioWEB schreef op 12 augustus 2002 @ 23:03:
En ik erger mij inderdaad ook weer een beetje aan de totaal niet boeiende reacties van HDD's (OgWok) of helemaal niet kopen (W3ird_N3rd).
De keuze is in dit topic weer GEHEEL duidelijk... Toch zijn er weer mensen die totaal onzinnige reacties geven. Maar ja, zal wel weer aan mij liggen... :)
Ligt aan jou. Ik zeg niet dat ie niet moet kopen, alleen dat ie misschien beter (nog) niet kan kopen als alles nu nog goed draait.

Als je mijn reactie onzinnig vind : niemand is verplicht mijn reacties te lezen, en al helemaal niet om te gaan doen wat ik zeg. Ik zeg alleen wat ik denk, als je het daar niet mee eens bent prima, maar dan is de reactie nog niet totaal onzinnig toch...

Maar ja, zal wel weer aan mij liggen... :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

NitroX_infinity schreef op 12 augustus 2002 @ 22:41:
[...]Uh, waar zie jij in de topicstarters posts staan dat ie de bottleneck wil verhogen? Nergens!
Bottleneck verhogen ?? Ik neem aan dat je bedoeld bottleneck verwijderen.

Verder gaat het mij om het idee dat je in zo'n situatie waarschijnlijk een betere investering kunt doen omdat in veel systemen het harddisk subsysteem de zwakste (traagste) schakel is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
^^^^ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.