Asus A7V-333 doet niet.

Pagina: 1
Acties:

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Topicstarter
Dag mensen, ik heb vandaag eindelijk mijn A7V333 binnen. Dus ik prop alles in de kast en denk lekker windows te kunnen installen. Maar nee dus ding is de hele tijd aan het f*cken.

Dit is wat hij doet:
1. Start de pc
2. Monitor gaat niet aan.
3. 15 Seconden lang gebeurt er niet.
4. Een vreemde en zeer stomme japanse dame probeert me uit te leggen wat er mis gaat. En daar zit het hem ook in ik kan dat mens totaal niet verstaan. Volgens mij zegt ze iest in de richting van 'good com fails cputar".

Nu is de vraag aan jullie dus hoe zet ik of die stomme stem uit (en de oude piep terug) of wat probeert ze te zeggen? (helemaal leuk zou zijn als jullie meteen weten wat het is..)

Heb de cpu en mem al eens gewisselt met die van een andere pc maar ook dat hielp niet.

Ook de search heb ik geprobeert. (wat je search noemt... ;)) En ook in de supertopic heb ik het zo snel niet kunnen vinden.

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 22:14
Kijk eens in de manual.

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
De manual zegt dat ik de stem in de bios uit kan zetten. Maar daar kom ik dus niet in.

(de video kaart heb ik ook al vervangen nu maar dat helpt ook niet)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
kijk best eerst even of je geen foute jumper instellingen kan opsporen, kijk anders in die handleiding waar de 2 contactjes zijn omje bios te resetten, met standaard instellingen booten nadien zou geen probleem mogen zijn

Mijn Specs

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 21:42:
kijk best eerst even of je geen foute jumper instellingen kan opsporen, kijk anders in die handleiding waar de 2 contactjes zijn omje bios te resetten, met standaard instellingen booten nadien zou geen probleem mogen zijn
Done. Flashen hiel niet. En de jumpers staan allemaal op default. En die japanse dame blijft maar praten....

• MPAnnihilator
2 vraagjes dan, zijn het allemaal nieuwe onderdelen, en geraak je echt niet meer in bios, indien niet, denk ik dat maar 2onderdelen inje pc je kunnenbeletten van in het bios te gaan, nl cpu of mem

Mijn Specs

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Ja, is allemaal nieuw. CPU is een XP1700 en heb ik zo net vervangen met een duron hielp niet. En het geheugen is van samsung (samsung-samsung) en heb ik zo net ook vervangen met ander geheugen. (noname) Maar dat hielp ook niet.

• MPAnnihilator
dan is je mobo naar de zak van bij de aankoop, verder moet je volgens mij niet zoeken, ik heb door mijn geheugen te aggressief te timen, ook dat japans gezever gehad, maar na het uitschakelen van de pc kon ik toch trug in bios, die dan automatisch weer op default springt

greetz

Mijn Specs

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Probeer eens alleen de cpu, geheugen en de videokaart (evt een andere videokaart). Voor de rest alles disconnecten.
p.s. wat voor videokaart heb je ?.

Do as I say, don't do as I do.

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Bart-01 schreef op 12 augustus 2002 @ 22:04:
Probeer eens alleen de cpu, geheugen en de videokaart (evt een andere videokaart). Voor de rest alles disconnecten.
p.s. wat voor videokaart heb je ?.
Getest met een TNT2 Ultra AGP en een 3Dfx V2000 PCI. (ben een 3Dxf lover :)) Is wel oude zooi, maar ik speel toch geen spellen. :)

[ Voor 0% gewijzigd door MF op 12-08-2002 22:11 . Reden: uitleg oude zooi ]

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waarschijnlijk probeert ie te zeggen: 'system fails CPU test' oftewel de cpu wordt niet gevonden

of de cpu is kapot (maar die had je alk vervangen zeg je, maar weer je zeker dat die ander supported was?)
of de cpu slot is kapot, maar dat hoor je niet zo vaak

je kan met jumpers de speech uitzetten, dan piept ie weer (kijk in de manual)

edit:
bij nader inzien kan ik het uitzetten niet vinden op het mobo, wel kan jem verzetten naar buzzer, maar dan piept ie niet maar wordt er onhoorbaar gebrabbeld

[ Voor 0% gewijzigd door floduR op 12-08-2002 22:32 . Reden: aanvulling ]

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Ik heb het maar even opgenomen. KLIK HIER

[ Voor 0% gewijzigd door MF op 12-08-2002 22:38 . Reden: wavje ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Oke. Vertaal het ook ff voor me als je wilt. :P

Taal kan je in BIOS veranderen als goed is. kweet nie wat probleem zo i.s ik weet alleen dat de jumpers standraard NIET goed staan. Nu denk je natuurlijk, ach die sukkel denkt ook dat ie alles weet. Maar ik werk bij Quote Components. Daar bouw ik computers inelkaar. vanadaag een A7V 333 gebouwd. Je meot iets veranderen weet zo niet meer wat. je moet 2 jumpers anders om zetten.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat mp3'tje kan ik niet lezen, 'bestands type wordt niet ondersteunt' (ja ik kan mp3 normaal wel lezen...)

edit:
oké nu wel

en duidelijk 'system fails cpu test'

Verwijderd

Oooooh... da's toch duidelijk :). 'S**t*m *a*ls C*U **st'. Een beetje creatief luisteren levert dan op 'System fails cpu test'.

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
floduR schreef op 12 augustus 2002 @ 22:43:
[...]
dat mp3'tje kan ik niet lezen, 'bestands type wordt niet ondersteunt' (ja ik kan mp3 normaal wel lezen...)
Is nu een wav. (Sorry)

Verwijderd

dat mp3'tje kan ik niet lezen
Wiedes, als het een .wav bestandje is :)

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Flappie schreef op 12 augustus 2002 @ 22:42:

Taal kan je in BIOS veranderen als goed is. kweet nie wat probleem zo i.s ik weet alleen dat de jumpers standraard NIET goed staan. Nu denk je natuurlijk, ach die sukkel denkt ook dat ie alles weet. Maar ik werk bij Quote Components. Daar bouw ik computers inelkaar. vanadaag een A7V 333 gebouwd. Je meot iets veranderen weet zo niet meer wat. je moet 2 jumpers anders om zetten.
Mooi, ik weet namelijk dat deze bij quote weg komt. (heb hem er zelf op gehaalt, mijn dealer had geen tijd :))

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Flappie schreef op 12 augustus 2002 @ 22:42:

Was dat niet bij zijn voorganger de AV7-266a, die jumpers moest je zetten voor een gewone TB of een palomino. Volgens de manual van de A7V-333 zitten die er dus niet meer op.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Volgens mij als je je onboard sound disabled, gaat ie weer gewoon piepjes geven, kan het ook mis hebben, want het is alweer tijdje geleden dat ik er een losse geluidskaart in had zitten...

Verwijderd

ik zou gewoon ff mobo laten controleren door de leverancier , lijkt mij het makkelijkste. Cpu is het niet dus moet het wel het mobo zijn. Correct me if i'm wrong

Verwijderd

heb ik ook met mijn moederbord gehad, lag aan een kleine kortsluiting tegen men kastje, ik heb gewoon alle haakjes en zo omgeplooid op men kastje, zodat er geen onnodig contact meer met het mobo was, en nu draait ie heel lekker

Verwijderd

zit het stekkertje van de cpu koeler op de goede aansluiting.

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 23:48:
zit het stekkertje van de cpu koeler op de goede aansluiting.
Ja, zit op de goede plek, heb nu zelfs op alle aansluitingen een fan zitten.

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 23:47:
heb ik ook met mijn moederbord gehad, lag aan een kleine kortsluiting tegen men kastje, ik heb gewoon alle haakjes en zo omgeplooid op men kastje, zodat er geen onnodig contact meer met het mobo was, en nu draait ie heel lekker
En BEDANKT _/-\o_ dat was hem, mobo ligt nu op de c't te draaien en dat werkt. Zal eens nakijken wat er dan kortsluiting maakt.
Pagina: 1