Recoveren van data, en nu gratis :)

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Heey ik ben opzoek naar een GRATIS recover programma of althans eentje waar ik zonder maximale size limit can recoveren...

dit gezien het feit dat alle demos die ik heb gevonden of 65k of 10k size limit hebben en de overige topics in de search verwijzen naar programmas waar men euros voor wil zien :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

Maak mij ook maar blij !!

Ik zit met een half dooie Maxtor 60GB :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• DJSmiley
  • Laatst online: 11-03 16:44
Lol, was het maar gratis.. Datarecovery kost gewoon een hoop pleuro's, en is gewoon handel door mensen die gewoon (weigeren) backups te maken.

Goedkoopst? Backup terugzetten

en anders? jammer joh ;)

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
jih, ik zit met een image tank met een gare index ofzo.. recover progs pakken em wel goed maar like i said, vaak limit...

khad een bugje ontdekt waarschijnlijk in het Image Tank systeem :s

maarja kben iig blij dat me fotos waarschijnlijk nu bovenwater zullen komen

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:23

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

getdataback.
Daar kan het mee.
Voor registreren en gewoon recoveren moet je betalen.
Maar er is een omweggetje, dat als je veel moet recoveren ook veeeel tijd kost.

Er zit een ingebouwde explorer in waarmee je je files kunt bekijken en openen.
Als je dat doet kun je dit doen: Save As..
En je hebt het gerecoverd.

Zeer tijdrovend. ;)

Je kunt ook even met google searchen naar bv.
'free data recovery tool'
en je vind bv dit: http://www.webattack.com/get/diskinvestigator.shtml
nog niet geprobeerd maar lijkt mij gratis. :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:14
De 6GB seagate disk van m'n broertje is 1 dag voordat ik op vakantie ging ook gecrashed. Weet niet precies wat er mis mee is moet ik nog uitvogelen ben gisteren net terug. Denk dat de controller kapoere is dus ik ga nog proberen hem als slave aan te sluiten wie weet kan ik dan de data er nog af krijgen :( De PC wil ook niet meer booten met die HD erin :{
Ben benieuwd of er nog een manier is om die data eraf te krijgen aangezien hij een 2x brander heeft maakte die zelden backups :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Hmz, Vae die pakt mijn Image Tank alleen niet :S is een removable drive.... :S

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ai, removable. Dan ben ik bang dat er dan niets anders op zit.

pakt btw getdataback hem niet of die andere hem niet?
Met getdataback zou je die trukkje nog kunnen proberen.

dom vraagje maby, maar wat is een image tank?
flashcard voor een fotocamera?

Verwijderd

Ik heb hier een gratis volledige versie van Lost and Found van PowerQuest. Vlak voordat ze ophielden met het verder ontwikkelen heeft er een tijdje op hun webside een gratis te downloaden versie gestaan.

Who want's it!!!!!! 8)

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Een image tank is, ik vergeef je ontwetendheid :P hehe, een portable Hard Disk, waar een ingebouwde CF en SM lezer in zit zodat je portable je CF of SM kan legen, en dat per keer lijkt me niet je van het, gezien het om ongeveer 1300 fotos gaat :P

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
hijs is overigens 40 gig, mijn versie, maar je kan er elk formaat 2.5" HD indoen...

ennuh KHdV i'm your man!

Verwijderd

Stuur me even een mailtje. programmatje is ongeveer 3,5 Mb.
Meer info en help op: http://www.powerquest.com/support/primus/id319.cfm

K ga nu ff koffie drinken :P

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
mkay ik heb je iig ff snel een mailtje gestuurd :)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
DJSmiley schreef op 12 augustus 2002 @ 21:04:
Lol, was het maar gratis.. Datarecovery kost gewoon een hoop pleuro's, en is gewoon handel door mensen die gewoon (weigeren) backups te maken.

Goedkoopst? Backup terugzetten

en anders? jammer joh ;)
ja maar ja ik zit hier met 4x 60 GB vol met data...hoe ga ik dat goedkoop backuppen? RAID 0+1 is leuk maar wel een beetje duur met 4 schijven.
kan ook gaan tapen maar ja 240 GB tapen is ook best wel duur...gewoon maar hopen dat er niets misgaat anders ben ik al mijn proggies kwijt en mijn arme mp3tjes.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
mja je moet ook inprincipe gewoon alleen je cruciale files backuppen... of mayb een dvd fikker ofzo?

• Smarron

Smarron

The bend

Even offtopic, maar zal ik nog wat aan zo'n util hebben? Zie mijn topic:

Maxtor Liquid Bearings kapot ??

• DJSmiley
  • Laatst online: 11-03 16:44
Ik backup idd echt de vitale data, op DDS2 (4/8Gb). De rest is helaas maar jammer als er wat crashed.

Ik heb totaal bijna halve terrabyte aan storage hier in mn server+workstation, dus zou een duur geintje worden.

Veel MP3tjes heb ik op DVD gefikt, en divxjes veel op cd.. de rest is erg jammer dan..

Overigens is die lost&found wel handig, alleen hij flipt bij mij altijd bij schijven >8Gb

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Easy recovery is ook een geweldig programma. Zelfs nadat ik een harde schijf had geformateerd en opnieuw windows erop had gezet was ik in staat mij email van de vorige windows versie nog te recoveren. Even googlen en dan kan je het zekers wel ergens downen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
KHDV? :) i'mmmmm waiting :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:23:
Ik heb hier een gratis volledige versie van Lost and Found van PowerQuest. Vlak voordat ze ophielden met het verder ontwikkelen heeft er een tijdje op hun webside een gratis te downloaden versie gestaan.

Who want's it!!!!!! 8)
Euhm, als je partites van Maximaal 8 GB wil recoveren is het Oke, maar dan heb je de limieten van Lost & Found Bereikt.

Ook geen NTFS Support.

Dat proggie is al 3 jaar niet meer door ontwikkeld, en ik kan het echt niet aanraden voor serieus recovery werk.

GetDataBack is een goedkope optie, Easy recovery de professionele totdat het proggie iRecover van diydatarecory uit is.

(www.diydatarecovery.com)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 06:34 . Reden: spelfout, incorrect limiet. ]

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

DJSmiley schreef op 12 augustus 2002 @ 23:22:
Ik heb totaal bijna halve terrabyte aan storage hier in mn server+workstation, dus zou een duur geintje worden.
Zou je dan niet serieus gaan denken aan raid 5?
Als je zoveel HD space kan betalen. Kan je er ook wel een raid 5 van maken. ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 02:45:

Euhm, als je partites van Maximaal 8 GB wil recoveren is het Oke, maar dan heb je de limieten van Lost & Found Bereikt.

Ook geen NTFS Support.

Dat proggie is al 3 jaar niet meer door ontwikkeld, en ik kan het echt niet aanraden voor serieus recovery werk.

GetDataBack is een goedkope optie, Easy recovery de professionele totdat het proggie iRecover van diydatarecory uit is.

(www.diydatarecovery.com)
Ik heb het programmaatje geprobeerd, maar helaas. Mijn schijf is voor geen goud toegangbaar. Het proggie loopt ook vast als hij de data moet lezen.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Hmz andere programmas die ik kan gebruiken om mijn portable 40 gig fat 32 schijf te recoveren?

Verwijderd

Ik ben alleen bekend met een paar, maar aangezien de code voor dit soort proggies steeds meer gebruikt wordt, zou je met wat zoekwerk er wel heel wat vinden

http://www.google.com/sea...covery&btnG=Google+Search

Verwijderd

Ik heb hem nog een keer verstuurd. Via mail.com werkte niet denk ik.

Verwijderd

http://home.arcor.de/christian_grau/rescue/

Freeware....ik heb er ongeveer 30GB van een 40GB mee kunnen redden. (FAT32) :)

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 19:22
donwload niet beschikbaar :(

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Dit werkt als een jekko en is gratis http://www.webattack.com/get/driverescue.shtml. Heb je wel een werkende o/s en dus andere disk nodig
Mijn disk was volledig in de vernieling (partities niet herkend, MBR naar de maan etc). Met drive rescue kon ik gewoon a la explorer de bestanden kopieeren.
Toptool voor mij iig maar er zullen er wel meer zijn

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

werkende link

not for NTFS...

Join TeamBVD!

• sniperz
  • Laatst online: 12-03 07:00
Het is niet gratis maar werkt wel goed Easy Recovering pro die gebruik ik op me werk, en heeft klanten al meerder keren geholpen :)

p.s. weet ook niet wat het kost

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Error 404 - File not found

kan iemand deze please mirroren?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
. w o u t e r . schreef op 15 augustus 2002 @ 23:50:
[...]

kan iemand deze please mirroren?
Kijk ff met google (op de homepage is ie, in afwachting versie 1.9) idd niet beschikbaar

Maar hoezo no ntfs? Mijn WIN2K SCSI disk partities (allen NTFS) heeft ie voor 100% gerecovered.........

Dit staat er op de site:
Supported file systems: FAT 12/16/32 (used by hard disks, disks, Smartmedia™, Compact Flash™, Memory Stick and others) and NTFS (incomplete)
System requirements:
Windows® 95, 98, ME, NT, 2000 or XP
Second hard disk (or network drive) is recommended for recovery

Feit dattie incomplete is houdt in dat misschien niet alle functies werken.......het recoveren iig wel.

[ Voor 0% gewijzigd door b-gone op 16-08-2002 11:40 . Reden: toevoeging ]

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op google gezocht
niks gevonden (behalve 12 keer dezelfde dode link)

kan iemand hem please ff mirroren of mailen naar wognum@xs4all.nl
het is notabene freeware

Verwijderd

http://www.puter.nl/~xaran/files/rescue.zip

Voor de liefhebbers... :) 1,0MB

Verwijderd

Stom, zooi geskipt, sorry va nde shit post :+

Verwijderd

iRecover is er nu .... www.diydatarecovery.com

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt allemaal heel mooi enzo, maar dat spul is niet gratis :/
Dat is dus eigenlijk wel de bedoeling van deze topic..

Verwijderd

Heel mooi is het. Maar er werdt gerefereerd naar het programma als "als het klaar is" door iemand anders. Het is nu klaar, en nee het is niet gratis.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 17:19
Heb een tijdje geleden m'n hd partitionering om zeep gebracht met een verkeerde Parition Magic. Heb toen zo'n 10 verschillende recovery programma's geprobeerd, maar er was er maar eentje die het echt goed deed, Quetek File Scavenger. (Ik klink nu heel erg als Amazing Disboberies, maar ik werk echt niet voor ze. O-) )

Met een gratis internet key (asta-kuch-la-kuch-vista), heb ik van een volledig geruineerde 60GB partitie waar al mijn data op stond, van de 25.000 files uiteindelijk maar een handjevol kwijtgeraakt, en dan voornamelijk wat grotere MP3's. Van blijheid en opluchting heb ik diezelfde avond nog het programma gekocht.

Verwijderd

b-gone schreef op 14 augustus 2002 @ 10:28:
Dit werkt als een jekko en is gratis http://www.webattack.com/get/driverescue.shtml. Heb je wel een werkende o/s en dus andere disk nodig
Mijn disk was volledig in de vernieling (partities niet herkend, MBR naar de maan etc). Met drive rescue kon ik gewoon a la explorer de bestanden kopieeren.
Toptool voor mij iig maar er zullen er wel meer zijn
Explorer style? Alle mappen die in het linker frame staan hebben allemaal vage namen 'clusterXX' en je kunt niet hele mappen saven, alleen bestanden. Dus dan moet je elke map handmatig gaan aanmaken op je harddisk. Of zie ik iets over het hoofd?

Als het zo is, erg jammer, want het is een heel simpel en doeltreffend programma. Volgens mij is het alleen nooit helemaal afgemaakt.

update: submappen saven doet ie nu wel ineens :?

update2: hij crasht ook mega-vaak hier (XP)

Verwijderd

hey KHdV..mag ik dat proggie ook van je..? kan je hem bijv. ff ergens naar uppen..(zo'n gratis lycos accountje ofzow..dan kan ik hem daarvan downloaden..)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn ICQ nummer staat in z'n profile ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.