Toon posts:

Netwerk linux --> Pc via router

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
io all

Ik heb thuis een gewone pc en binnenkort een linuxbakske (en een mac g3 ma daar ga ik het niet over hebben )
We hebben breedbandtoegang met een router om de internetconnectie te verdelen. Voor zover geen problemen.

Ik wil nu met mijn linuxbakske op mijn gewone pc zijn hd wa kunnen prullen en omgekeerd. Is dit mogelijk met een router er tussen (D-link DI-804 4 ports 10/100 switch)?

Ik weet dat je een lan kan opzetten met een router tussen gewone pc's maar tussen mijn pa zijn mac en mijn pc ging het ook al niet. Ik hoop dat het met de linuxbak wel lukt

Kan iemand me effe helpen aub

een hulpzoekende Belg })

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom zou het niet kunnen?
even samba installeren configureren en klaar

edit:
hulp voor config moet je in NOS zijn

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Ikke ff niet snappen wat je bedoel, als je het volgende bedoeld dan gaat dit makelijk werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.ripexx.com/got/diagram.gif

Om vanaf een windows bak op de linux machine te filen, zul je of samba of ftp moeten gebruiken. Maar verklaar je eerst maar eens nader :)

[ Voor 0% gewijzigd door ripexx op 12-08-2002 21:05 . Reden: typos wat anders ]

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Mac(UNIX)/Linux -> Windows gaat niet zomaar. Daar heb je idd Samba voor nodig. Dat is er voor zowel Linux (ev op PPC) als voor MacOS. Met dat protocol kan je Linux/Mac 'windows praten'.

En Samba wordt in principe in iedere moderne distro meegeinstalleerd, dus alleen een kwestie van smb.conf aanpassen :)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
als het alleen om internet gaat zal het wel lukken aangezien macs ook wel ip lullen =)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.