Toon posts:

Athlon XP in MSI K7T Turbo?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Past er een Athlon XP in een MSI K7T Turbo? (desnoods met bios-update?)

ik weet niet waar ik dit terug kan vinden

ik denk zelf van wel, omdat alhoewel de Athlon XP nog lang niet uit was toen ik dit mobo kocht, de oude athlons (zoals ik nu heb) en de oudere XP's (nog geen Thoroughbred) op dezelfde core gebaseerd zijn

weet iemand dit?

Verwijderd

Ja dit kan, en dit had je kunnen vinden bij www.msi.com.tw :)

En ze zijn zeker niet op dezelfde core gebaseerd, alleen met hetzelfde procede gebakken..

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hem zelf, dit zegt het boekje:

- AMD Duron/Athlon processor
- Support 600MHz up to 1.5GHz

Verwijderd

Topicstarter
Notehouteladekast schreef op 12 augustus 2002 @ 20:55:

weet ik ook, er staat support athlon, maar nix over athlon xp, aangezien die toen nog niet uit was

edit:

nog een vraagje tussenin : hoe reken je alweer rating-MHz uit bij een athlon XP?

Verwijderd

Notehouteladekast schreef op 12 augustus 2002 @ 20:55:

Ik heb hem ook, en zelfs zonder BIOS-update deed hij het met een XP1700+. Hij werd alleen als Athlon 1466 herkent :) Later een flash gedaan, en nu staat er keurig netjes Athlon XP 1700+. Het kan dus zeker.

Rating = iedere 66MHz 100 punten omhoog, 1500+ zijnde een 1333 MHz proc..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:59:
[...]
Ik heb hem ook, en zelfs zonder BIOS-update deed hij het met een XP1700+. Hij werd alleen als Athlon 1466 herkent :) Later een flash gedaan, en nu staat er keurig netjes Athlon XP 1700+. Het kan dus zeker.
vanwaar haal ik nog een bios update voor men Turbo?

op de site van msi staat er alleen nog de Turbo2

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk eens aan :)

Gewoon doen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje dan

zal ik een groot verschil merken tussen mijn huidige Athlon 1300@ 1391 en een Athlon XP 1700+?

Of w8 ik dan beter tot die Athlon XP 2600+ @ 333FSB uit is?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 21:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

Na een search kom ik op mijn eigen topic: Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (kt133a)

Daar staat weer veel meer info.

En dan lees je ook dat het niet 123 gaat om een 2000+ cpu of meer op je K7T Turbo te plaatsen. Dus zeker geen 2600+ zeker niet als het 333 mhz fsb is.

Zelf zou ik ook graag een snellere cpu op het mobo plaatsen wat mischien wel mogelijk is, maarja. Waarschijnlijk neem ik een 1900 of 2000+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:20:
Na een search kom ik op mijn eigen topic: Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (kt133a)

Daar staat weer veel meer info.

En dan lees je ook dat het niet 123 gaat om een 2000+ cpu of meer op je K7T Turbo te plaatsen. Dus zeker geen 2600+ zeker niet als het 333 mhz fsb is.
dat laatste was dan ook bedoeld in combo met een nieuw moederbord, maar dat duurt nog ff, vandaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:21:
[...]

dat laatste was dan ook bedoeld in combo met een nieuw moederbord, maar dat duurt nog ff, vandaar
Ik wacht liever nog een poosje met de aanschaf van een nieuw moederbord, dit moederbord heeft bij mij zo'n hoge stabiliteit icm Win2000. Alleen is de Duron 700 of 800 wat erg traag.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij draait ie ook zo vast als een huis, en ik kan nog altijd niet klagen over de snelheid, maar sneller is beter :)

verder oc'n kan ik niet, want dan wordt ie echt te heet ( >75°C)

Ik denk dat ik gewoon maar nog een jaartje ofzo w8. Mobo en proc die ik nu heb zijn nog maar een jaar oud, en ik denk dat ze nog wel een jaartje mee kunnen. Vooral nu ik die GF4 Ti 4400 erin heb zitten.

Maar als echte freak die net een vakantiejob achter de rug heeft jeukt het geld een beetje in mijn zakken, vandaar.

ahja

tegen dan is er een Hammer @ 4500+ ofzo met DDR-II geheugen @ 533 MHz FSB ofzo

we zien wel

hij kan dicht voor mijn part

Verwijderd

Bios van de Turbo2 doet het ook op de Turbo. Gewoon de laatste versie hiervoor ophalen:

http://www.msi.com.tw/pro...=24&NAME=MS-6330%20Ver5.0

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Een klein beetje zoeken zou ik niet erg vinden. Kijk toch, er is gewoon een heel recent topic over exact dezelfde vraag.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.