IPcop

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik stuitte laatst op een linkje naar IPcop (www.ipcop.org). Dat is dus een soort firewall/router. Ik heb de site bekeken en het ziet er wel goed uit. Ik gebruik nu Freesco om inet te sharen (en als web/ftp servertje), wat eigenlijk prima werkt. Maar IPcop heeft toch weer wat meer mogelijkheden en is toch wat 'volwaardiger' Linux dan freesco.

Heeft iemand ook ervaringen met deze firewall? En is het een goed plan om deze te gebruiken ipv freesco? Ik wil dus vooral een makkelijk te installeren/onderhouden router hebben, omdat mn linux kennis niet zo groot is. Dan lijkt IPcop me dus (net als freesco) erg geschikt. Of zijn er toch wat minpunten aan deze router?

PS ik heb de search uiteraard gebruikt, maar kon nog geen topic hier over vinden.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Als ik jouw was, zou ik gewoon Debian o.i.d pakken.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voordeel van IpCop vind ik vooral dat het zo makkelijk is.
Installatie is nog een stuk eenvoudiger dan Freesco en de standaard mogelijkheden zijn inderdaad uitgebreider.
Ik gebruik Ipcop nu iets langer dan een half jaar en ben er eigenlijk heel tevreden over.
Vooral omdat de support via de mailinglist erg goed is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zie nu dat IPcop geen printserver aan boord heeft (heeft freesco wel). Is zoiets ook makkelijk toe te voegen bij deze distro? Of ben je echt afhankelijk van speciale IPcop packages oid? Want ik zou ook nog wel graag een FTP server erop willen hebben, en ik zie dat dat er standaard ook niet op zit.

Verwijderd

Ipcop draait bij mij ook al een hele tijd goed, er is inderdaad weinig extra's te vinden bij ipcop, de visie van de ontwikkelaars is dan ook geweest dat het een firewall moet zijn en geen printserver, sambaserver enz.

elk extra stukje software zorgen voor potentiele veiligheidsproblemen.

Om iets toe te voegen zal je de developers kit moeten downloaden en dan insatlleren en dan alle extra's meecompileren. Ze werken niet met packages alleen met updates welke in packages aangeleverd worden.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn