Toon posts:

Vragen over Maxdata Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie aankomend jaar moet ik een laptop hebben. Nou heb ik natuurlijk het liefst een Mobile Pentium 2.0 met 512 MB PC2700 erin, maar helaas heb ik een budget van zo'n 1400 Euro.

Daardoor ben ik op deze uitgekomen. (PDF file, 73 kb)

De processor is natuurlijk een mooi beessie, en in de PDF staat ook nog dat hij DDR-RAM heeft. En dit voor zo'n 1350 Euro. Prachtig, zou je denken! Alleen nou staat er in het zelfde PDF'je dat er een VIA KT133 chipset in zit. Naar mijn weten ondersteunt deze helemaal geen DDR-RAM. Hebben jullie een idee hoe dat zit?

Verder zijn alle opmerkingen/meningen ook welkom.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als het niet zou werken zouden ze het er niet in doen :Y). Maar het werkt wel hoor, DDR draait gewoon op 133MHz, maar omdat het Double Date Ram is werkt het met 2 keer zo hoge snelheid (kan het nog steeds niet erg goed uitleggen :P).

Alleen zou ik wel even opletten met die processor, want het ziet er niet naar uit dat het een mobile is, en dus betekent dat dat hij warmer wordt, en meer energie verbruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 12 augustus 2002 @ 20:43:
Als het niet zou werken zouden ze het er niet in doen :Y). Maar het werkt wel hoor, DDR draait gewoon op 133MHz, maar omdat het Double Date Ram is werkt het met 2 keer zo hoge snelheid (kan het nog steeds niet erg goed uitleggen :P).
Ja, ik weet hoe DDR-RAM werkt, maar volgens mij ondersteunt de KT133 alleen SD-RAM. Ik zal eens even gaan rondsnuffelen op de VIA site of ik hard bewijs kan vinden.
Alleen zou ik wel even opletten met die processor, want het ziet er niet naar uit dat het een mobile is, en dus betekent dat dat hij warmer wordt, en meer energie verbruikt.
Nope, daar heb ik speciaal op gelet, dat het een mobile is. Van de normale Athlon XP is sowieso nooit een 1400+ uitgebracht, die begonnen op 1500+ .

Verwijderd

Topicstarter
Net van de Via Site geplukt: "Supports up to 1.5GB PC100/133 SDRAM and Virtual Channel memory".

Of DDR klopt niet in de PDF, of KT133 moet KT266 zijn. Maar..... De KT133 ondersteunt ook een FSB van 'maar' 200 Mhz. En in de PDF staat weer dat de Athlon een FSB van 266 heeft.

De normale athlon heeft dit idd, maar volgens mij heeft de Mobile Athlon een FSB van 'maar' 200. Dus zou nou én het geheugen fout opgeschreven zijn én de FSB?

Of zouden ze alleen de chipset verkeerd hebben opgeschreven? Ik heb ze bdw al een mailtje hierover gestuurd, (3 dagen geleden) maar nog steeds geen antwoord....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet dat ik nu drie reply's achter elkaar geef, maar voor de geinteresseerden toch nog even: Ik heb vandaag antwoord gehad op mijn mailtje, en er zit _geen_ DDR-RAM in, maar SDRAM. De FSB is niet 266, maar 200. Wel zit er een VIA KT133 chipset in :{

Het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. ;(

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Als je die notebook koopt zou ik het leuk vinden als je wat wilt vertellen over de kwaliteit er van .
Ik kan ze wel kopen maar ik heb er nog geen een in mijn handen gehad en vraag mij af hoe de degelijkheid en de look and feel van de maxdata notebook's zijn. Hun crt schermen zijn wel ok namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tuurlijk wil ik straks wel ff mijn ervaringeringen vertellen. Ik ga ook eerst ff naar de shop om te kijken of het wat is.

Maxdata is gewoon een grote producent van omputers, laptops, servers, en schermen. Schermen onder de naam Belinea, dat ook wel bekend is.

Verder zit er 24 maanden garantie op dat notebook, dus ik heb er wel vertrouwen in. Ik ga deze laptop denk ik alsnog kopen, ondanks het SDRAM, simpelweg omdat het een goede prijs is voor een goed notebook.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 15:00 . Reden: Typo's ]

Pagina: 1