Toon posts:

no 80 pin cable installed??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net 80 Gb Maxtor liquid bearing geinstalled en nu meldt de bios tijdens opstarten (na het detecteren van de HDD'tjes) dat er geen 80 pin IDE kabel is geinstalleerd. Dit terwijl er bij de oude HDD geen melding verscheen. Iemand een ideetje over wat ik zou kunnen doen/ cq. wat er mis is????

alvast bedankt

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
spreekt voor zich lijkt me?

Er zit geen 80-aderige IDE kabel aan...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

ja. jeb hebt een oud type ide kabel aan je hd hangen. eentje die tot ATA 33 geschikt is.
Deze zijn 40 polig en 40 aderig. Nu moet je een nieuwer type kabel aan je HD hangen (ATA 66/100/133). Deze zijn 40 polig en 80 aderig. Dit vanwege storingen die kunnen optreden op de oude type kabels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
is toch standaard? of niet?? er hangt toch echt een IDE kabel aan, die zijn toch allemaal 80 pins?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
nope... oude IDE = 40 aderig, nieuwe IDE = 80 aderig

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx, zal ik ff proberen dan

Verwijderd

dat is de opvolger van de 40 pins ide kabel en dat is voor ata 100....

Verwijderd

ben weer traag :z

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Heel leuk is het als je een bracket hebt met daarin z'n klein kort stukje 40 aderige kabel. Heb tijden lopen zoeken voor ik erachter was waarom XP niet wou installaren.....

Verwijderd

Dat is niet altijd zo hoor, met mijn Kt333 van Msi zei ie ook dat ik geen 80 polige kabel had aangesloten. Dat was als ik 2 harddisks op 1 kabel deed, als ik 1 hdd en 1 cdrom speler aan elkaar deed was er niks aan de hand.

Verwijderd

Is volgens mij voor udma....

correct me maar als ik ernaast zit

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Ik heb het ook met een 80pins kabel, ik heb er alleen ( per ongeluk) de middelste connector af gesloopt :) Maar hij werkt nog wel.
Pagina: 1