Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 14:55:
Hmm, dus ff op een rijtje voor deze noob
Het progje zorgt voor een lagere temp, bij het normaal draaien wan xp.
In games helpt het niet.
Het zorgt voor instabiliteit, dus in games doe je er geen goed aan?! Voral bij een oced videokaart lijkt mij dat ie dan er wel wat vaker mee kapt dan?
Of zit ik er helemaal naast?
het progje doet niks anders dan een gedeelte van de processor op standby zetten als ie niks hoeft te doen. Als je bijv. windows op het buroblad hebt staan wordt de cpu nauwelijks gebruikt. Dan staat de cpu dus grotendeels standby waardoor ie weinig warmte afgeeft --> gevolg: lage temperatuur. Ga je nu internetten en lekker scrollen met grote plaatjes enzo, dan wordt je cpu soms wel wat zwaarder belast en zal de cpu aldoor even helemaal aangezet worden. Hierdoor ontstaat weer wat meer warmteontwikkeling. Als je niet scrollt en geen rare bewegende plaatjes in beeld hebt zal het cpu gebruik weer dalen en gaat je cpu weer op standby; hij koelt dus weer af. Tijdens normaal internetten blijft je cpu dus meestal lekker koel, bij wat veel bewegende plaatjes, flash animaties etc. wordt ie dan wat warmer (omdat meer cpu kracht is vereist). Als je nu een game gaat spelen wil die game vanwege alle grafische effecten etc. natuurlijk je volledige processor gebruiken (tenzij je pacman oid wil spelen

). Dit spel speel je bv. een uur, dus blijft de cpu een uur lang volledig belast. In zo'n situatie zal ie dus aldoor volop warmte ontwikkelen en helpt zo'n progje dus helemaal niks.
Dit is volgens mij ook al es gezegd in deze thread, maar misschien dat het nu wat duidelijker is hoe het werkt
En van instabiliteit heb ik helemaal geen last. Ik kan me voorstellen dat als je een slechte voeding hebt, dat ie wat moeite heeft om aldoor de cpu wisselend van veel/weinig stroom te voorzien. Maar dat merk je snel genoeg, dus mocht je vage vastlopers krijgen dat weet je waar het aan ligt en uninstall je dat progje (of je koopt een fatsoenlijke voeding

).
En of je overgeklokte videokaart sneller gaat crashen... ik weet niet wat de logica achter deze gedachte is, maar dat is dus onzin en staat helemaal los van dit programmaatje.