Toon posts:

mega zacht onboard AC97 sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de topic al zei.. m'n onboard ac97 geeft een erg zacht geluid, wil ik een beetje muziek kunnen luisteren moet alle volume knoppen helemaal openzetten, deze bak heeft een headfoon geen speakers.
een van me andere pc's heeft ook ac97 en hier geen last van gewoon normaal geluid, weet iemand wat?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
installer de drivers die bij je mobo zaten eens opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 12 augustus 2002 @ 20:19:
installer de drivers die bij je mobo zaten eens opnieuw
ehh dat heb ik al 4 keer gedaan, zelf een aparte hd erin gehangen met een clean install w2k om ff alles te checken :|

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Welk besturings-systeem?

/edit je zegt 't al, windows.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
je hebt je koptelefoon niet in je line out gedaan ipv de headphone uitgang? had vroeger zo'n kaartje die dat ook had namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op 12 augustus 2002 @ 20:26:
je hebt je koptelefoon niet in je line out gedaan ipv de headphone uitgang? had vroeger zo'n kaartje die dat ook had namelijk :)
wehehe nee :-) duidelijk in de out.. ik kan dan wel al een halve krat bier op hebben maar zo lomp ben ik nog net niet :+

Verwijderd

die onboard ac97's hebben vaak geen versterkte out....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Dat klopt inderdaad fatboy. Topicstarter; even versterken dus :).

Verwijderd

Topicstarter
bij me MSI 694D pro hoefde nixx te versterkt te worden :(

Verwijderd

Ik heb hier een pc met een Chaintech 9BIA, en 2 simpele speakers zonder versterker en zacht geluid met alles op max, deze speakers hebben het eerst wel gedaan. Hier heeft vanwege problemen met de monitor(een tft) tijdelijk een andere monitor gestaan en een stel speakers met versterkers, nu is het probleem van de monitor opgelost, maar de speakers gegeven nu bijna geen geluid meer.
Ze hebben het dus wel gedaan.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:36
euh heb je al eens geprobeerd in je config scherm bij geluiden en volume het volume balkje op het maximum te zetten?

Verwijderd

je hebt al een andere koptelefoon geprobeerd :? En ik zou toch maar eens de overige busjes proberen ;)

Misschien als je zo'n dolby 5.1 ding hebt, dat je 'm kunt instellen op 2 speakers/headphones, 4 speakers of 5.1 speakers.

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
misschien de nieuwste drivers bij de fabrikant downloaden (had namelijk problemen met mijn microfoon en een driverupdate heeft dat verholpen)

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:45
Mischien domme vraag maar staat hij niet gemute ofzo :?

Verwijderd

ik heb hier ook een AC97 en met de drivers kan ik de speakers testen 5,1 . en als ik met winamp mp3's afspeel krijg ik bij me achterste 2 speakers geen geluid door ?? en met de driver test wel .. hoe kan dat ??

Verwijderd

Winamp stuurt alleen een stereo signaal :)

Je kunt wel met enviromental effects een beetje chorus ofzow op de achterste speakers zetten, maar mooi dolby krijg je niet met winamp :) helaaas

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 12:16:
ik heb hier ook een AC97 en met de drivers kan ik de speakers testen 5,1 . en als ik met winamp mp3's afspeel krijg ik bij me achterste 2 speakers geen geluid door ?? en met de driver test wel .. hoe kan dat ??
Dit probleem had ik ook, de surround mode werkt trouwens wel automatisch in Counter-Strike/Battlefield 1942 maar verder ( dan deze 2 ) heb ik nog geen spel gehad waarbij de achterste ( rear ) speakers het wel deden.

Ik wil gewoon Winamp kunnen luisteren met 4 speakers :( Mijn broer heeft een SB Live! 1024 met 2 Line-Outs en daar hoor je gewoon alles door de 4 speakers...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

ja ik heb net maar ff een 5,1 kaartje gekocht van creative en nu doet alles het gewoon goed en zuiver :D . kostte me maar 40 euro dus dat is een goeie oplossing.

Verwijderd

staat de preamp in winamp niet wat laag misschien?

Verwijderd

ik had dit ook, is vanzelf overgegaan, misschien moet de kaart even inspelen.
Pagina: 1