BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122
Dus ff per pc netjes onder elkaar, eventueel wat info over die router enz enz. suc6
buit is binnen sukkel
ik weet niet of ik via een proxy werk....
Op de router zit een ingebouwde switsh... daar heb ik beide computers op aangesloten....
wat willen julllie nog meer weten?
de router is van E-tech
BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122
wat zijn je ip's en subnetmask, misschien zit daar een foutEastman schreef op 12 augustus 2002 @ 21:50:
ik kan die andere computer niet pingen?
kijk eens bij de settings van je browserik weet niet of ik via een proxy werk....
branden de LED's?Op de router zit een ingebouwde switsh... daar heb ik beide computers op aangesloten....
192.168.1.102 enzovoorts....
ik kan wel met allebeide computers internetten.... de ledjes branden....
ik gebruik denk ik geen proxy... omdat het vinkje van "proxyserver voor de lan gebruik" uit staat....
* beiden lid van zelfde werkgroep?
* probeer share eens te benaderen via start - run - \\ipadres\sharenaam (op ipadres dus en niet werkstationnaam)
Je hebt namelijk nu een dhcp die een en ander uitdeelt en dus waarschijnlijk ook dns uitdeelt (dns van je provider waarschijnlijk) aan je clients. Als je de share wel op ip kunt benaderen maar niet ziet via netwerkomgeving of op werkstationnaam dan is dit waarschijnlijk de reden. Maar check ook voor de zekerheid of ze inderdaad wel beiden lid zijn van dezelfde werkgroep.
Daar licht het niet aan, die heb ik ook, en met een dns-server heeft het ook niets te maken, dat is alleen voor internet enzo, lokaal gebruik je wins of scant je computer zelf.Eastman schreef op 12 augustus 2002 @ 21:50:
de router is van E-tech
Ik zou de dhcp-server niet gebruiken en alles statisch instllen, wert fijner vind ik(persoonlijk).
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
ik heb wins namelijk uitgeschakeld
als de dhcp server goed is ingesteld werkt dat toch 100x beter dan statisch, zeker als je ook af en toe van netwerk veranderd (lan's etc)j_iscool schreef op 13 augustus 2002 @ 02:06:
[...]
Ik zou de dhcp-server niet gebruiken en alles statisch instllen, wert fijner vind ik(persoonlijk).
Nee, een (ip-)netwerk zonder dhcp is voor mij geen netwerk
Nee voor jouw niet maar als ik de topic starter zijn post zie, dan komt het niet echt op me over dat deze gozer een bulk aan netwerk ervaring heeft, en dan gaan jullie hem dingen als dhcp lopen aan smeren, laat hem eerst eens een goed functionerend netwerk bouwen. Yust my 2 centserkens schreef op 13 augustus 2002 @ 09:48:
Nee, een (ip-)netwerk zonder dhcp is voor mij geen netwerk
buit is binnen sukkel
ik moet mijn dhcp wel aan laten, ik heb namelijk ook mijn xbox op aangesloten en daarvoor kan ik niet een staties ip toekennen....
bovendien deelt de server elke keer dezelfde ip's uit naar de computers, ik heb er namelijk maar 3 computers op de router aangesloten..... dus op de eerste poort is het 192.168.1.101 en 2de poort 192.168.1.102, etc voor de derde.....
Weten jullie nog een oplossing voor mijn probleem?
ik kan nu wel vanuit mijn xp machine mij ME pingen maar niet andersom....
ik kan mijn router ook pingen.....
Niets, is alleen handig voor grote netwerken(100 pc's of meer).Eastman schreef op 13 augustus 2002 @ 08:31:
wat moet ik dan bij wins instellen?
ik heb wins namelijk uitgeschakeld
Nu zoekt je computer gewoon zelf de netwerkomgeving af, anders vul je daar het ip van de wins-server in en die zoekt dan 1 keer het netwerk af, scheelt weer belasting!
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
ik kan hem gewoon weg niet pingen vanuit mijn laptop....
ik heb al meerdere malen netsetup gedaan op beide computers.... ben begonnen op mijn windows xp machine, en daarna met een disketten naar mijn ME laptop.....omgekeerd heb ik ook al geprobeert...
ik zie overigens ook geen icoon van netwerkverbinding in mijn systray....
maar ik kan wel met alle computers internetten....
heb wat zitten kloten, wat bleek, de firewall van mijn xp machine zorgde er voor dat ik geen toegang kreeg...
't is nu netjes opgelost....
nogmaals thnx
Verwijderd
als je de mappen deeld in een netwerkje achter een router, zijn deze dan ook toegankelijk voor gebruikers buiten mijn eigen netwerkje?
met een goede firewall nietVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:41:
Nog even een vraagje...
als je de mappen deeld in een netwerkje achter een router, zijn deze dan ook toegankelijk voor gebruikers buiten mijn eigen netwerkje?
waarom schop je btw dit topic omhoog
volgens mij had je deze vraag wel in de search kunnen vinden.
Maar om even bij het topic te blijven, en omdat daar jouw vraag bij zit, je gebruikt dus een router die NAT gebruikt. Op je router moet je een firewall installeren die inbound verkeer via de netbios poorten blokt (gloof 135,136,137 zowel tcp als udp)