Geluidskaart wel in "System" maar niet in "Multimedia"

Pagina: 1
Acties:

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 21:02
Hoi allemaal,

mn geluidskaart staat wel bij control panel in "System" maar niet in "Multimedia".
En vandaar geen mp3s want hij kan niet afspelen :(
ook al een andere kaart geprobeerd
kent iemand dit of willie helpen?
doei

ronald

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Verwijderd

welke kaart, welk OS? wat staat er bij system?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je driver lijkt niet in orde, de meeste recente driver al gedownload en geprobeerd? Heb je uberhaupt wel zaken als 'volume regeling' etc geinstalleerd in windows? Check control panel > software > windows setup > multimedia...

• zeekoe
ehm... OS: win98, bij system staatie bij "besturing voor geluid en spelletjes", de driver heb ik net gedownload.
De kaart: Creative SB128PCI of Yamaha OPL-Sa3x ofzo.
Software -> windows setup -> multimedia...? Nee... helaas, dat staat erop.
De HD komt uit een andere pc met een andere onboard kaart en dat werkte.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt win98 niet vers geinstalleerd op dit systeem? Tja, waarschijnlijk zit het probleem dan daar in, waarschijnlijk zul je win98 dan toch zelf opnieuw moeten installeren.
Wat je eventueel ook nog kunt doen is opstarten in veilige modus, en dan kijken in je apparaatbeheer (Systeem) of er nog andere kaarten (die onboard geluidskaart misschien) tussen staan. Haal die weg, en eventueel ook je SB PCI128, en installeer hem vervolgens opnieuw in de gewone windows omgeving.

• zeekoe
de rest doet het wel dus ik zou niet weten waarom de geluidskaart niet. Ik blijf nog steeds hopen op een andere oplossing.
Voor de duidelijkheid: hij start wel op, veilige modus lijkt me dus niet nodig (toch?) en er staan geen andere kaarten meer bij. Wel zijn sommige IRQ's 2x of 3x gebruikt maar dat schijnt geen conflicten op te leveren. Herinstalleren van de kaart kan ik wel eens proberen.

Verwijderd

een verse install is echt niet zoveel werk hoor, ikzou dat toch aanraden

• zeekoe
hij werkt nu lekker en er staat van alles bij op. Misschien moet het maar...

Pagina: 1