[dualboot]Redhat7.3 en win2000

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben een totaal noob op Linux gebied, en aangezien de search nog steeds niet geindexeerd is, wil ik toch jullie help :)

Ik heb 2 HD's. Op de Eerste zit Win2000, op de 2e Redhat Linux 7.3

De bootloader is Grub, en die heb ik op de mbr gezet.

Linux kan ik mooi opstarten, maar als ik voor win2000 kies, loopt ie vast met een error iets in de trent van: 'non disk or boot device, remove floppy and try again'. Zoiets.

En natuurlijk moest me PA windows hebben, dus ik heb met een bootfloppy 'fdisk /mbr' gedaan, en heb ik weer windows. Alleen geen linux.

Mijn vraag is dus hoe ik weer Linux op kan starten, en als dat niet kan, hoe ik tijdens de installatie er voor moet zorgen dat ze allebei het doen?

Oh, en natuurlijk heb ik geen bootfloppy gemaakt van Redhat |:(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Linux opstarten: linux installatie CD ROM erin, kies voor rescue mode. Dan even wachten, dan kom je op een schermpje en staat er dat je systeem is gemount onder /mnt/sysimage (oid) en dat je met "chroot /mnt/sysimage" je oude systeem terugkrijgt. Dat type je dan dus ook in, en dan 'grub-install' en dan is grub weer terug. Met 'reboot' kun je rebooten.

Hoe je win2k moet booten weet ik niet uit mijn hoofd, maar kijk in /etc/grub.conf voor obvious mistakes. Ik zal zo mijn grub.conf even posten (of als iemand anders eerder is: be my guest :P).

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:49:
Linux opstarten: linux installatie CD ROM erin, kies voor rescue mode. Dan even wachten, dan kom je op een schermpje en staat er dat je systeem is gemount onder /mnt/sysimage (oid) en dat je met "chroot /mnt/sysimage" je oude systeem terugkrijgt. Dat type je dan dus ook in, en dan 'grub-install' en dan is grub weer terug. Met 'reboot' kun je rebooten.

Hoe je win2k moet booten weet ik niet uit mijn hoofd, maar kijk in /etc/grub.conf voor obvious mistakes. Ik zal zo mijn grub.conf even posten (of als iemand anders eerder is: be my guest :P).
alvast dank je wel :). Ik moet nog wel win2000 hebben natuurlijk...dat ie werkt :P

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Heeft iemand hier al een oplossing voor? Zit namelijk met hetzelfde probleem, bij mij is het dan wel Win XP Pro.

Verwijderd

[rml][ red hat]Red hat boot niet.[/rml]

Hier is een thread die in principe over hetzelfde gaat

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 21:26 . Reden: buiten scherm getiept ]