[3DSMAX] zwart-wit image--->Lines/Nurbs

Pagina: 1
Acties:

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
VECTOR TO MAX

Ik heb een plaatje in zwart wit en ik wil deze als vlakje in 3dstudio Max zodat ik hem kan extruden en zo een 3d object krijg. Hoe doe ik dit? Ik kan het plaatje ook als texture op een face doen en dan het overtrekken met beziers maar dat is veel werk. Ik heb het plaatje ook in vector formaat, kan 3ds dat direct omzetten naar 3d lijntekening?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt in max wel een .dxf/.dwg-file importeren (AutoCad)

Waar heb je dat plaatje in gemaakt? Misschien kun je 'm exporteren als .dxf?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik geloof dat je ook .AI kan importeren

specs

• supermidget
  • Niet online
gemaakt in corel draw, heb hem nu als vector in flash en geexporteerd naar dxf. Ik kan die idd importeren in Max maar het wordt dan een mesh ipv splines. Ik heb hem naar splines geconverteerd dmv [create>shape from selected edges]. Het enige probleem is nu dat waar een zwart stuk tegen een wit stuk zat, dat daar een shape komt ipv dat elk stuk 1 shape wordt. Elke grens is dus 1 shape ipv elk vak.

Deze citroen achtige vorm was dus eerst een zwarte citroen op een witte achtergrond. Ik moet nu 2 vertexes waar hij 'weer omdraaid' deleten en de andere aan elkaar doen. Dan hou ik nog 1 shape over die ik kan deleten. Het kan wel maar het is zo gigantisch veel werk als je een groot plaatje hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.misterx.cistron.nl/tweakers/shape.jpg

• supermidget
  • Niet online
hmm ik heb het toch maar zo gedaan... steeds de buitenste verwijderen en de binnenste aan elkaar knopen, het werkt dus inderdaad... bedankt voor de hulp iig, maar als iemand nog weet te voorkomen dat 3ds dubbele lijnen maakt hoor ik het graag

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Heeft je originele prentje in CorelDraw lijnen met een lijndikte??? Misschien dat het helpt als je die lijndikte op 0 zet of zo. Ik weet helemaal niet of het zo werkt, heb hier niks van Corel, maar ik dacht..laat ik even mee proberen te denken.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• supermidget
  • Niet online
nope, het heeft geen lijnen.. alleen randen

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
MAX heeft zeker wel een mogelijkheid om direct uit Corel Draw splines kloppend te importeren. Ik heb hem nog nooit gebruikt en weet dus niet hoe die werkt, maar met file>>>import kan het zeer zeker wél direct en goed.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1