Ik heb hier een netwerk met 3 PC's (AMD XP, Realtek 10/100PCI, Alles auto, op switch geeft hij Full Duplex 100Mbit aan) op een 10/100 switch. Ik haal van/naar alle PC's zo'n 8,5Mbyte/s. Netwerkverkeer van/naar de notebook (4e PC, Conceptronic SP100TCL 10/100 PCMCIA, PII266) gaat met ongeveer 15kbyte/s (de bestanden worden wél gekopieerd en ik kan ze dan ook openen), de totale CPU belasting is wel ongeveer 60%. 171Mb overzenden zou dan 95min gaan duren
. Het viel me op dat een tijd geleden op een andere notebook (met deze PCMCIA netwerkkaart) het ook veel te traag ging. Ik heb al gekeken in diverse topics, hier haal ik eigenlijk alleen die Full/Half duplex uit. De eerste keer dat ik de kaart gebruikt heb (maand of 2 geleden) deed ie het wel goed. Maar sindsdien één keer op een andere notebook gebruikt, daarna niet meer.
Wat ik geprobeerd heb:
Andere kabel (3stuks, geen cross; heb ik niet ff liggen); Ander PCMCIA slot; nieuwe drivers; de PCMCIA op Auto, 100Full, 100Half en op 10Full/Half. Het maakt niets uit.
Ik heb het id dat de PCMCIA netwerkkaart kaduuk is, maar misschien hebben jullie nog een id voordat ik ermee terug ga?
Wat ik geprobeerd heb:
Andere kabel (3stuks, geen cross; heb ik niet ff liggen); Ander PCMCIA slot; nieuwe drivers; de PCMCIA op Auto, 100Full, 100Half en op 10Full/Half. Het maakt niets uit.
Ik heb het id dat de PCMCIA netwerkkaart kaduuk is, maar misschien hebben jullie nog een id voordat ik ermee terug ga?