• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
Ik wil graag een japanse gsm (ze zijn daar veel verder dan hier) met imode en ik vroeg me nu af of het toestel hier 100 % goed doet.

I-mode schijnt op een bepaalde frequentie te werken in japan 800 en 1.2 en ik zou graag de nederlandse frequentie willen weten.

Als iemand meer info heeft graag.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

In nederland hebben we 2 frequenties, 900 (kpn/vodafone) en 1800 (dutchtone, ben, O2)

Veel plezier ermee :)

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
dus i mode werkt hier niet telefoneren gaat dat dan wel

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
ik denk dat je er niets aan hebt in nederland.
Bel anders even kpn of kijk op kpn.com die doen dat imode zut :P

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
ik heb al op kpn.nl gekeken kon niets vinden .com probeer ik nog wel en kpn was al dicht en het heeft veel haast. Morgen is de laatste kans

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

imode of bellen maakt niet uit, als je geen verbinding kan maken met het netwerk op de juiste frequentie zal je alleen maar een dure wekker met wat spelletjes en leuke beltoontjes hebben. Bellen/wappen/smsen/imoden gaat niet als ie niet kan werken op de juiste frequentie.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 22:28
Ze verkopen geen gsm's in Japan, ze gebruiken namelijk geen GSM maar CDMA. De telefoons die je daar koopt werken dus 100% zeker niet.

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
gsm en cdma zijn dus standaarden in de telefoon wereld, zoals pal en ntsc.

• Tanu
  • Laatst online: 29-12-2023
Helaas komt 't er op neer dat japanse mobiele telefoons niet in NL bruikbaar zijn. Heb 't bij KPN ooit 'es nagevraagd, maar 't werkt met 'n andere frequentie en ook iets anders aan de verbinding was anders. Daarbij is bij veel toestellen het menu volledig japans, omdat de interessante toestellen puur voor gebruik in japan gemaakt worden, en vaak niet zoals veel andere gsm's bijv. op engels gezet kunnen worden. :(

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
goed weet ik genoeg bedankt voor alles wel erg jammer

Verwijderd

Ze maken in Japan ook gebruik van Amerikaanse 1900-frequenties. Heb je nog weinig aan, maar goed...
Bovendien, in Japan zijn ze inderdaad verder dan hier, maar dat ligt niet alleen aan de GSM-etjes die ze daar hebben. Je kan nog zo'n koel toestel hebben, als je provider geen diensten aanbiedt heb je er nog geen fuck aan.

Die dingen zijn te licht om als Paper-weight te gebruiken. ;)

Verwijderd

je kan natuurlijk altijd even een stopover maken in Singapore, land van de onbegrensde technologieen.

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Topicstarter
Heb wel van anderen gehoord dat je tenminste kunt telefoneren als het tri-band ondersteund.

Heb een e-mail gestuurd naar kpn:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om gebruik te kunnen maken van i-mode heeft u een mobiel toestel nodig
dat i-mode ondersteunt. Op dit moment is uitsluitend de NEC n21i
beschikbaar. Later dit jaar zullen ook andere toestellen geïntroduceerd
worden.
In theorie zou u met een ander cHTML toestel gebruik moeten kunnen maken
van i-mode. KPN Mobile kan echter niet garanderen dat het in de praktijk
ook werkt omdat het toestel niet in het assortiment zit. Het is dus niet
op het netwerk van KPN Mobile getest.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Vriendelijke groet,

Helpdesk i-mode
0800-0507

Original Message Follows:
------------------------

Form Message

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag over buitenlandse imode toestellen. Ik wil graag een
toestel uit japan halen, maar ik wil graag weten of het in nederland met
een kpn abonnement goed functioneerd.

Met vriendelijke groet,

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
Pc123 schreef op 12 augustus 2002 @ 19:47:
Ze verkopen geen gsm's in Japan, ze gebruiken namelijk geen GSM maar CDMA. De telefoons die je daar koopt werken dus 100% zeker niet.
Nagezocht en dit is waar... helaas.

(BEN site laat maps zien met standaarden over de hele wereld, waar je kan bellen enzo.)

Verwijderd

Japanse telefoons doen het niet in Nederland en in de rest van de wereld, omdat hun netwerk gebaseerd is op andere technologie. Je hebt er dus niet aan.
Pagina: 1