TIP voor mensen met 'n grijs beeld op GeForce2

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik heb een MSI Geforce2 GTS, met dus enkel de super-video out. Op beide Sony tv's (één wat meer geavanceerd dan de ander) kreeg ik alleen maar grijs beeld via de speciale tussenstekker op de SCART ingang.
Eén van de tv's had een S-video aansluiting en daar kreeg ik na een secondje of 2 wél kleur op m'n scherm ! Maar weer geen kleur via de scart. De lokale shop heeft dan adhv het schema van de FAQ hier een draadje gesoldeerd voor de Conexant tv-out en TVtool (wat ik dus gebruik van in het begin) selecteerde automatisch de cinch ipv de s-video uitgang toen ik die op de tv aansloot (op de cinch van de tv of op de cinch van het SCART blokje).

Onder de tab "Adjust" kan je dan rechts onderaan "More options" selecteren en dan zo de waarde van color carier verhogen. Mijn ideale setting bleek 82, ging ik hoger dan had ik trillingen op de tv en lager, nou ja dan werd het weer grijzig.
Nu komt het : ik sluit alles terug aan via de s-video van dat SCART blok (verloopstukje er weer vantussen) en laat de settings zo staan in TVtool en het werkt perféct, op beide tv's. Hoewel TVtool nu met een rode stip aangeeft dat de s-video is aangesloten, laat ik het vinkje naast "Comp" in de tab "Adjust" aan staan. Vraag me niet hoe het komt, maar zo werkt het wél. Terug switchen naar de S-video optie en ik heb wéér grijs beeld...

Hopelijk hebben jullie er even veel plezier aan als ik nu :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dankje voor deze mededeling :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.