Mozilla 1.0 crashed met Java Applets

Pagina: 1
Acties:

• Turboman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2011
Ik heb Mozilla 1.0 geinstalleerd.

Vervolgens heb ik in de mozilla/plugins directory een link naar de "libjavaplugin_oji.so" gemaakt.

Dit is de java plugin voor mozilla die mee geleverd word met de JRE 1.4 van Sun.

Als ik nu een pagina laad met een applet, crashed Mozilla.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Heb je meerdere geprobeerd? Als het goed is levert sun drie plugins mee: netscape 4, 6 en 6.1.

• Turboman
Ik heb ze net alledrie geprobeerd...

6 en 6.1 crashen
Bij 4 herkent Mozilla de plugin niet.

Dus...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Was dit geen rechtenprobleem? Werkt het wel als je root bent? Check ff de rechten in dat geval.

Verwijderd

Ik heb zelf niet zo'n goede ervaringen met de Java plugins die van de Sun site komen. Je kan beter je licht eens opsteken op de site van blackdown. Deze groep van ontwikkelaars maken in samenspraak met Sun de JRE meer compatibel met Linux systemen, de reden waarom ze ook ietwat achter lopen op de officiële JRE's van Sun.

Als je Debian gebruikt kan je gemakkelijk een lijntje aan je /etc/apt/sources.list toevoegen en de JRE apt-get'en. Deze deb file legt ook automatisch de correcte links aan voor Konqueror en alle Mozilla based browsers, zodat alles in 1 keer werkt. Wie zei ook al weer dat Linux moeilijk was ? :P

• Turboman
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, hij doet het!
Ik heb nu een soft link ipv een hard link gemaakt naar de java plugin.
Nu werkt het wel

Verwijderd

ik poste laatst precies hetzelfde, met de blackdown plugin, maar softlink werkt dus??
volgens mij kopieerde ik de plugin gewoon (niet echt handig)

edit:
en het werrukt, ik maar denken dat ik het al had geprobeerd

• ahbart
Misschien een hele domme vraag. Bij mij werkt het overigens wel meteen. Maar wat is een hardlink? Of dus een softlink?

Verwijderd

man ls

Lees ook onder deze URL sectie 3.11. Om het in windows termen uit te leggen: een soort geavanceerde shortcut (woei, opeens een angry mob die op me af komt omwille van die vergelijking :P)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ahbart schreef op 12 augustus 2002 @ 22:20:
Maar wat is een hardlink? Of dus een softlink?
Soft links

Pointers to programs, files, or directories located elsewhere (just like Windows shortcuts). If the original program, file, or directory is renamed, moved, or deleted, the soft link is broken. If you type ls -F you can see which files are soft links because they end with @ . To create a soft link called myfilelink.txt that points to a file called myfile.txt, use this: ln -s myfile.txt myfilelink.txt

Hard links

Pointers to programs and files, but NOT directories. If the original program or file is renamed, moved, or deleted, the hard link is NOT broken. Hard links cannot span disk drives, so you CANNOT have a hard link on /dev/hdb that refers to a program or file on /dev/hda. To create a hard link called myhardlink.txt that points to a file called myfile.txt, use this: ln myfile.txt myhardlink.txt
Op verzoek wil ik hem wel vertalen 8)

• ahbart
Oke, duidelijk. :-)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43
Wat ook niet werkt: zelf je Mozilla compileren met gcc-3.1.x, gaat je Java en flash plugin ook van over de zeik :P
mandrake heeft ook een distro compleet gecompileerd met gcc-3.1, cooker was dat volgens mij. Ook hetzelfde probleem: java openen -> mozilla vliegt eruit.
Pagina: 1