Chieftec heeft voeding verticaal: WAAROM?!

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kep dus een voltoren van chieftec en de voeding zit er zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/chieftecvoeding.jpg
in...
Is best onhandig want de enermax voeding die erin zit heeft een dikke fan die nu niet echt lekker lucht van de cpu's afhaalt, maar van ehh de achterkant van de kast (yay!).
Verder neemt hij zo relatief meer plaats in, want je kan boven de voeding (waar ik minstens 1 en maybe 2 hd's kwijt wil) minder kwijt. Een grote hoop inefficientie toch?
Dus eik wilde ik alleen maar weten WAAROM ze dat hebben gedaan op die manier. Enige wat ik nu kan doen is die kast overhoop zagen en das wel een beetje zonde ook.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

omdat het eikels zijn, die JOU willen pesten

nee, kweet het niet zeker, maar zou het niet kunnen dat ze bij Chieftec op een of andere geschifte manier denken dat ze de airflow zo verbeteren?

• RubZie
heh naja geen idee maar dat doen ze in ider geval niet want die 2e voedingsfan (die lucht de voeding IN blaast) kan nu veel minder goed zuigen lijkt me... Zeker omdat de hd's (die voor een deel op de foto staan) fatsoenlijk gekoeld moeten worden...

Verwijderd

RubZie schreef op 12 augustus 2002 @ 18:29:
heh naja geen idee maar dat doen ze in ider geval niet want die 2e voedingsfan (die lucht de voeding IN blaast) kan nu veel minder goed zuigen lijkt me... Zeker omdat de hd's (die voor een deel op de foto staan) fatsoenlijk gekoeld moeten worden...
naja, dan weet ik het ook niet hoor

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Andere backplate kopen, je hebt gewoon nog een oude serie. De nieuwere hebben m wel recht EN ruimte voor een 92mm fan erboven. Dan heb je zeker genoeg koeling voor je hd's erboven EN je voeding zuigt warmte bij je cpu weg :)

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
er zijn 2 van die backplates voor.
een liggende en een staande
je hebt de staande dus.

Vraag waar je hem gekocht hebt of je een liggende mag.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
modden die bak zodat ie er zo inzit zoals je zelf wil :7

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik zie dat dat een bigtower chieftec is?

Als het goed is kun je daar een andere (huh hoe noem je dat??) plaatje voor krijgen/kopen waar je de voeding aan hangt/schroeft.
En dan zit hij horizontaal.

Bij de kleinere uitvoering die ik heb, zit de voeding al gewoon horizontaal.

edit:

En ik ben gewoon tering langzaam. :/

• RubZie
hm elite, dan heeft alternate em genaaid... :/
Ik zal eens regelen dat ik een goeie plaat krijg, dat ding is inderdaad helemaal verwisselbaar.
Wat een apen :)
TNX!

Verwijderd

In mijn Chieftec tower zit de voeding op de normale manier...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

DinX

Motormuis

Ik heb ook een chieftec (wel een maxi, full tower dus) en daar zit hij normaal. Met zelfs speciaal een roostertje zodat de enermax lucht kan aanzuigen vanonder

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RubZie
Hmm bij alternate hadden ze geen idee waar ik het over had. Heeft iemand een idee wie zo'n backplate verkoopt?
Kon zelfs bij chieftec niks vinden :/

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wanneer heb je die kast gekocht? Als je hem minder dan een week hebt, dan moet je m gewoon terugbrengen en een andere (chieftec) kast uitzoeken waar die voeding WEL normaal inzit. Bereid je in iedergeval voor op t ergste, terugnemen en ruilen daar doen ze bij Alternate vaak HEEEEEEL moeilijk over.
Pagina: 1