Toon posts:

Mxstream delen met switch lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een e-tech 8poorts switch staan met daarop 2 comps en een alcatel ethernetmodem aangesloten. Ik heb al vanalles geprobeert met het instellen van ip-adressen/gateway/wins/dns enz.
1 computer is nu met internet verbonden via de switch (ip:10.0.0.150 subnetmask:255.255.255.0 =standaard instellingen voor mxstream)
Kan iemand mij vertellen hoe ik ip-adressen/gateway/wins/dns enz. precies in moet stellen om met 2 comps tegelijk te kunnen internetten?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Om met twee computers tegelijk te kunnen internetten achter een alcatel modem moet je je modem tweaken. Kijk daarvoor in de FAQs.

Verwijderd

Topicstarter
DutchCommando schreef op 12 augustus 2002 @ 18:22:
Om met twee computers tegelijk te kunnen internetten achter een alcatel modem moet je je modem tweaken. Kijk daarvoor in de FAQs.
Nonsens zonder tweak en met switch kan het ook

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:06:
[...]
Nonsens zonder tweak en met switch kan het ook
Met een router kan het, met een switch gaat het alleen als je een intern netwerk bouwt waarin 1 PC als gateway fungeert of als je provider bereid is je meerdere IPs te geven. In het geval van een intern netwerk zou ik de switch echter achter de eerste machine zetten en niet ervoor. Op dat moment de FAQ volgen voor internet delen.

Verwijderd

als je geen zin hebt om je modem te tweaken dan kan je het beste internet delen via winroute lite Maar let op dan moet de ene pc waar internet op zit altijd aanstaan

server settings zo houden dus
client ip: 10.0.0.151
mask:255.255.255.0
gateway:10.0.0.150
1st dns: 10.0.0.150

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?

Zie reactie dvdhoek voor het "internet delen met switch" verhaal.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.