[Epox 4sda] Cmos checksum error

Pagina: 1
Acties:

• theFluke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb een vrij nieuw Epox 4sda moederbord. Deze geeft af en toe (eens in de maand) de melding "cmos checksum error, defaults loaded" waarna ik al m'n instellingen terug kan gaan zetten :| De bios is recentelijk geflashed (poging om van het probleem af te komen). Mijn voeding is een 350w, en dat lijkt me ruim voeldoende. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

Work on time?......Yeah, I admire the concept.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan door een 'goedaardig' virusje komen of door een brakke BIOS batterij. Ik denk dat de laatste het geval is. Haal een duurzaam batterijtje bij een elektroboer en vervang de brakke exemplaar :)

• theFluke
Virus is het niet, net even gescanned. Ik denk dat ik maar eens een nieuw batterijtje ga proberen. Kan het er trouwens ook aan liggen dat ik hier achterlijk veel apparaten op één stopcontact heb aangesloten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neehoor. Als je 'achterlijk veel apparaten' op een stopcontact had aangesloten, dan was je zekering allang gesprongen (of had de aardlekbeveliging zich ingeschakeld, zoals in de meeste modernere stoppendozen ;) )

• theFluke
Beetje domme vraag idd :) De rede dat ik dat vraag is omdat mijn 2e pc die ernaast staat dit probleem ook wel eens heeft, maar dit is een oudje (266mhz)