Waarom eigenlijk geen P4's in servers?

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Ik zat net eens een beetje te kijken bij Dell, just voor de gein. En wat me opviel is dat daar ook (eigenlijk overal zo'n beetje) servers worden uitgerust met P3's of met Xeon's. Je ziet nergens een P4 in een server zitten. Heeft dit een reden ? Is de P4 bijvoorbeeld niet zo snel in server talen ten opzichte van een P3?

Een P4 1.7Ghz lijkt mij goedkoper dan een P3 1.13Mhz of heb ik t mis?

Geen intel / amd flamewar graag :)

[ Voor 0% gewijzigd door FastBunny op 12-08-2002 17:31 . Reden: typo's ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
P4 is inderdaad minder geschikt voor servertoepassingen. Hij is meer toegespitst op multimedia onzin (videobewerking en Quake 3 Arena enzo). Daarom gebruikt Dell gewoon P3's in (lower-end) servers.

Verwijderd

Ik denk eerder dat het te maken heeft met warmte ontwikkelingen van een P4. Sneller dan een P3 is hij zowiezo, met of zonder de extra multimedia toevoegingen.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Bigs schreef op 12 augustus 2002 @ 17:32:
P4 is inderdaad minder geschikt voor servertoepassingen. Hij is meer toegespitst op multimedia onzin (videobewerking en Quake 3 Arena enzo). Daarom gebruikt Dell gewoon P3's in (lower-end) servers.
Ook in high end, alleen zijn het dan 2 P3's of bv 8 Xeon's ;). De P4 is niet in dual mogelijk maar je zou dan denken dat entry level servers P4's hebben, nu kan je kiezen voor P3 Celerons of P3 Tualatins-S.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:35:
Ik denk eerder dat het te maken heeft met warmte ontwikkelingen van een P4. Sneller dan een P3 is hij zowiezo, met of zonder de extra multimedia toevoegingen.
Zoveel warmte maakt een P4 toch niet dacht ik?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11
De P4 en Xeon zijn precies hetzelfde, alleen de P4 heeft zijn hyperthreading uitstaan en is ongeschikt gemaakt voor SMP toepassingen. Daar komt het op neer. Verder kan hij prima servertje spelen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Is het niet zo omdat de processor in servers minder belangrijk zijn en er vooral veel geheugen moet komen + een snelle (scsi) harde schijf?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien dat Intel zo van haar overschotten P!!!'s af kan komen en dat ze liever de veel duurdere Xeon's aan de OEM's pusht om in Servers te gebruiken. Kortom: marketing :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
BalusC schreef op 12 augustus 2002 @ 19:49:
Misschien dat Intel zo van haar overschotten P!!!'s af kan komen en dat ze liever de veel duurdere Xeon's aan de OEM's pusht om in Servers te gebruiken. Kortom: marketing :)
Zou nog best eens kunnen ja :Y)

Verwijderd

BalusC schreef op 12 augustus 2002 @ 19:49:
Tsja.. das intel's manier >:)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Bij zover ik al weet van bijvoorbeeld anandtech, heeft intel p4 xeons 1.7gig+, maar die worden ook gewoon xeons genoemd, je hebt zelfs weer de keuze tss 1meg en 2 men L2 cache ;)

Mijn Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
Ik werk momenteel bij Quote Components. Computers inelkaar zette. Daar hebben ze vandaag ook een P3 server gebouwd. geen P4. Kweet nie waarom. Ik kan morgen wel ff vragen.

:)

Verwijderd

P4 heeft geen SMP mogelijkheden en verder is een P4 beetje overkill in een server. Overigens zijn er wel servers met een P4 (kijk naar de HP TC2100 serie), alleen wordt deze voornamelijk ingezet bij hele low-end oplossingen bij hele kleine omgevinkjes (niet meer als file/print)..

wat BalusC zegt is ook redelijk waar, marketingtechnisch wordt de XEON op dit moment als opvolger van de PIII en de vorige generatie XEON's op de markt gezet. Deze gaan XEON DP (dual processing) en XEON MP (multiple processing) heten en zal je steeds vaker tegen gaan komen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

FastBunny schreef op 12 augustus 2002 @ 17:31:
Ik zat net eens een beetje te kijken bij Dell, just voor de gein. En wat me opviel is dat daar ook (eigenlijk overal zo'n beetje) servers worden uitgerust met P3's of met Xeon's. Je ziet nergens een P4 in een server zitten. Heeft dit een reden ? Is de P4 bijvoorbeeld niet zo snel in server talen ten opzichte van een P3?

Een P4 1.7Ghz lijkt mij goedkoper dan een P3 1.13Mhz of heb ik t mis?

Geen intel / amd flamewar graag :)
Afaik zijn er voor de P4 ook geen echte serverchipsets... Of wel?

En een P4 1.7 tegen een P3 1.13 weet ik niet wie er wint bij servertje, maar onderschat die P3 niet. Zeker de nog ietwat hoger geklokte P3's maken volgens mij gewoon gehakt van die P4...

En verder natuurlijk het SMP verhaal...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
W3ird_N3rd schreef op 12 augustus 2002 @ 21:26:
[...]

Afaik zijn er voor de P4 ook geen echte serverchipsets... Of wel?

En een P4 1.7 tegen een P3 1.13 weet ik niet wie er wint bij servertje, maar onderschat die P3 niet. Zeker de nog ietwat hoger geklokte P3's maken volgens mij gewoon gehakt van die P4...

En verder natuurlijk het SMP verhaal...
nee er zijn inderdaad weinig tot geen echt 'serverchipsets' voor de P4, je hebt de 845/850 maar ja das voor desktopgebruik (sporadisch kom je ze in een server tegen, maar ja die kunnen niet meer als 3Gb aan ram aan, en das voor menig server toch echt te weinig.)

de P4 is ook als desktop cpu gepositioneerd niet als serverproduct (in tegenstelling tot de P3 en de Xeon) die wel voor het serverplatform zijn gemaakt,

A wise man's life is based around fuck you

• MPAnnihilator
ok ff voor de duidelijkheid dus, zoals ik dus eerder al zei, dit is dus een titel van een test van www.anandtech.com , de it sectie

"AMD's Athlon MP 2100+ vs. Intel's Xeon 2.4GHz - Database Server Comparison"

Dit zegt toch genoeg of niet :)

Mijn Specs

• Zwelgje
-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 21:36:
ok ff voor de duidelijkheid dus, zoals ik dus eerder al zei, dit is dus een titel van een test van www.anandtech.com , de it sectie

"AMD's Athlon MP 2100+ vs. Intel's Xeon 2.4GHz - Database Server Comparison"

Dit zegt toch genoeg of niet :)
je hebt het over de p4Xeon wij hebben het over de p4 voor desktop (non Xeon) de Xeon is gewoon een serverversie van de p4, (net zoals de p3 Xeon toendertijd)

p4 Xeons worden genoeg gebruikt in servers (compaq bijvoorbeeld)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

FastBunny schreef op 12 augustus 2002 @ 17:37:
[...]
Zoveel warmte maakt een P4 toch niet dacht ik?
Dat is ook absoluut niet de reden, ik denk dat Prijs vooral de doorslag zal geven.

• MPAnnihilator
azo, amaai 'k zou beter wat beter lezen :)

Mijn Specs

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Eén van de goedkoopste (en toch één van de snelste) Belgische hosting-providers (www.3ts.be) werkt gewoon met een Intel P4 1,6 GHz en een IDE harde schijf. Hun site is ronduit snel. Ik begrijp niet goed waarom een P4 dan niet meer in servers wordt gebruikt.

• Zwelgje
WimB schreef op 12 augustus 2002 @ 21:48:
Eén van de goedkoopste (en toch één van de snelste) Belgische hosting-providers (www.3ts.be) werkt gewoon met een Intel P4 1,6 GHz en een IDE harde schijf. Hun site is ronduit snel. Ik begrijp niet goed waarom een P4 dan niet meer in servers wordt gebruikt.
tja maar das ook geen 'enterprise' gebruik, op die servers draaien gewoon wat simpele websites etc

enterprise gebruik=databases met terabyte's aan data en servers tot met 32Gb ram...

zon p4 systeempje zou helaas daarvoor niet in aanmerking komen ;),

• MPAnnihilator
zwelgje, denk je dat er nu een mobo is voor xeons die 32 gig geheugen ondersteunt?

dacht dat de adressering van die HUIDIGE xeon mobo's toch niet zo hoog ging hoor, maar ik kan me natuurlijk weer vergissen :)

Mijn Specs

• Zwelgje
-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 21:56:
zwelgje, denk je dat er nu een mobo is voor xeons die 32 gig geheugen ondersteunt?

dacht dat de adressering van die HUIDIGE xeon mobo's toch niet zo hoog ging hoor, maar ik kan me natuurlijk weer vergissen :)
die zijn er wel degelijk (ooit eens mee gewerkt bij een groot bedrijfje) was overigens niet dit model maar een oudere

http://www.unisys.com/pro...8_d_processor__server.htm

• MPAnnihilator
ok cool, was nog nooit zo eentje tegengekomen, lol

Mijn Specs

• Zwelgje
-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 22:01:
ok cool, was nog nooit zo eentje tegengekomen, lol
is echt heeeel gaaf spul, :9

(sorry kheb moeite om het kwijl in mijn mond te houden...)

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Het traject om een processor te certificeren voor server gebruik is gewoon erg lang. Vandaar dat je in servers no nog veel PIII's tegen komt. Deze hebben echter wel snelheden die nooit op de comsumenten markt gebracht zijn (1,26/1,4 Ghz).

Momenteel zie je dat de huidige top modellen (nu PIII xeon) voorzien worden van P4 xeons. Hierna zullen waarschijnlijk de low end (PIII) exemplaren volgen en zullen de PIII's daar ook verdwijnen.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• MPAnnihilator
zal wel zijn, :) spijtig dat die peperdure beestjes volgend jaar waarschijnlijk zullen voorbijgestoken door een gewone desktop of hammer, maar ja , das typisch hardware natuurlijk tegenwoordig

Mijn Specs

• Zwelgje
-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 22:15:
zal wel zijn, :) spijtig dat die peperdure beestjes volgend jaar waarschijnlijk zullen voorbijgestoken door een gewone desktop of hammer, maar ja , das typisch hardware natuurlijk tegenwoordig
tja als je puur naar de Mhz'en kijkt wel ja, maar goed zon serverboard kan natuurlijk veel meer data doorstouwen als een huis tuin en keuken bordje,

bottleneck van je thuissysteem zit hem dan puur in de bus (pci) en geheugendoorvoer, bij serversystemen heb je daar minder last van

en inderdaad het certificeren van die systemen kost ook veel tijd (=geld) intel heeft een tijdje geleden nog een cpu van de markt gehaalt (ging om een Xeon cpu overigens) omdat compaq/dell/ibm geen tijd/geld hadden om deze opnieuw voor hun servers te certificeren..

• MPAnnihilator
tja , tijd zal dit uitwijzen, feit is dat die server bordjes ook verder evoluren natuurlijk :)

gelukkig

Mijn Specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

- Er zijn geen serverchipsets/mobo's voor de Pentium 4 (64-bit PCI, gekantelde DIMM slots e.d.)
- De P4 heeft geen upgradepad naar dual processors
- Een P4 produceert wel degelijk veel meer warmte dan de PIII. Dat is lastig in 1U behuizingen.
- De performance van de P4 Willamette in de server applicaties was ronduit beroerd, Northwood doet het stukken beter dankzij de extra L2 cache
- Geen P4 is sneller dan twee Tualatins op 1,4GHz met 512KB L2 cache

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
werk je in oldenzaal of in een ander filiaal??
Flappie schreef op 12 augustus 2002 @ 21:14:
Ik werk momenteel bij Quote Components. Computers inelkaar zette. Daar hebben ze vandaag ook een P3 server gebouwd. geen P4. Kweet nie waarom. Ik kan morgen wel ff vragen.

:)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TrickTrac schreef op 12 augustus 2002 @ 22:14:
Het traject om een processor te certificeren voor server gebruik is gewoon erg lang. Vandaar dat je in servers no nog veel PIII's tegen komt. Deze hebben echter wel snelheden die nooit op de comsumenten markt gebracht zijn (1,26/1,4 Ghz).
Of ik lees verkeerd/begrijp je niet goed, of linkje en linkje :?

Die snelheden zijn gewoon beschikbaar voor de consumentenmarkt hoor :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-GF-Annihilator schreef op 12 augustus 2002 @ 21:56:

Inderdaad. Er is ook nog de Serverworks Grand Champion HE chipset voor de P4 Xeon (4-way) die 64GB Quad Channel DDR ondersteunt. Verder heeft Intel ooit aangekondigd dat de huidige E8870 chipset voor de 4-way Itanium2 (eventueel met een paar hele kleine wijzigingen?) ook de P4 Xeon zou ondersteunen. In deze vorm zou de chipset, hoogstwaarschijnlijk 870 (linkje is een PDF) genoemd, 16-way P4 Xeon met 128GB aan Quad Channel DDR ondersteunen. Maar het is mij nog steeds onduidelijk of Intel deze chipset heeft gecancelled of niet :?
Hé, dat bakbeest is voorzien van de mooie Intel Profusion Chipset :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 13-08-2002 08:02 . Reden: unisys linkje gefixt en i870 linkje toegevoegd ]

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Wij hebben ook net 4 nieuwe compaq servers gekocht.. 4x dual p3 1,3Ghz.

loopt goed ;)

Verwijderd

het is puur marketing ik bedoel een server is inmiddels bijna synoniem met smp, dus of je kunt een standaard p3 gebruiken die in dual config meer reken power levert dan een sigle p4 die niet meer uit te breiden is dus in server termologie is alleen een p4 xeon een snellere processor dan een p4, derhalve zul je alleen p4 server systemen tegenkomen of bedoeld voor omgevingen waarbij schaalbaarheid en redundantie niet een grote factor is, en zelf dan kun je je al afvragen of je dan wel een server moet kopen of een werkstation met ide raid.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 08:36:
het is puur marketing ik bedoel een server is inmiddels bijna synoniem met smp, dus of je kunt een standaard p3 gebruiken die in dual config meer reken power levert dan een sigle p4 die niet meer uit te breiden is dus in server termologie is alleen een p4 xeon een snellere processor dan een p4, derhalve zul je alleen p4 server systemen tegenkomen of bedoeld voor omgevingen waarbij schaalbaarheid en redundantie niet een grote factor is, en zelf dan kun je je al afvragen of je dan wel een server moet kopen of een werkstation met ide raid.
Voor een file en of print server met daarop bijvoorbeeld ook nog een exchange server voor minder als 10 man heb je nog echt geen dual cpu nodig :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Femme schreef op 13 augustus 2002 @ 00:01:
- Er zijn geen serverchipsets/mobo's voor de Pentium 4 (64-bit PCI, gekantelde DIMM slots e.d.)
- De P4 heeft geen upgradepad naar dual processors
- Een P4 produceert wel degelijk veel meer warmte dan de PIII. Dat is lastig in 1U behuizingen.
- De performance van de P4 Willamette in de server applicaties was ronduit beroerd, Northwood doet het stukken beter dankzij de extra L2 cache
Daar zit inderdaad wel wat in ja :Y)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Volgens mij zijn ze er neit echt voor geschikt. Ik zie al een lekker grootte database op een P4 :P lol :D

P4 is ook neit echt gemaakt hiervoor , hooguit dat het goed dient in een fileserver maar meer neit dnek ik :/ We hebben iig nog Xeon's :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 08:36:
het is puur marketing ik bedoel een server is inmiddels bijna synoniem met smp, dus of je kunt een standaard p3 gebruiken die in dual config meer reken power levert dan een sigle p4 die niet meer uit te breiden is dus in server termologie is alleen een p4 xeon een snellere processor dan een p4
Eeuhm, ja...
, derhalve zul je alleen p4 server systemen tegenkomen of bedoeld voor omgevingen waarbij schaalbaarheid en redundantie niet een grote factor is,
Daar trekt een single P3 het meestal ook wel lijkt me :?
en zelf dan kun je je al afvragen of je dan wel een server moet kopen of een werkstation met ide raid.
Hoezo IDE raid? Je kunt toch gewoon in iedere machine een scsi pci kaartje doen? Bij de P4 ben je dan jammer genoeg wel beperkt tot een 32 bit pci kaart, maar je hoeft echt nog niet naar IDE.

Verwijderd

Deze heb ik op m'n werk staan. Wij hebben 'm als Dual 1.8Ghz.
Er zijn geen serverchipsets/mobo's voor de Pentium 4 (64-bit PCI, gekantelde DIMM slots e.d.)
De Serverworks welke hierboven genoemd is zit in deze Dell, en dat zou ik toch echt een server chipset willen noemen. Gekantelde Dimm sloten is wat mij betreft geen reden om een CPU af te keuren als server-CPU.
Dat hoeft volgens mij niet, kwestie van voldoende ventilatie? Voor een server maakt het niet zoveel uit als het ding de geluidsbarriere doorbreekt :P
Zal morgen eens kijken wat Sandra ervan zegt.

Toegegeven, als 1u server zou ik 'm niet snel nemen. Maar voor DB-server of File-server is de P4 imo prima geschikt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:12:

De Serverworks welke hierboven genoemd is zit in deze Dell, en dat zou ik toch echt een server chipset willen noemen. Gekantelde Dimm sloten is wat mij betreft geen reden om een CPU af te keuren als server-CPU.

Een chipset voor de P4 is wat anders dan een chipset voor de Xeon ;)
:X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:12:

[...]

1 gifje.

Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/images/emea/icons/intel_xeon_en.gif

Ziet er niet uit als een P4 wel :?
[...]

Dat hoeft volgens mij niet, kwestie van voldoende ventilatie? Voor een server maakt het niet zoveel uit als het ding de geluidsbarriere doorbreekt :P
Valt nog tegen... En ventilatie is ook niet gratis :).
[...]

Weet niet of ik zoveel op zo'n tooltje zou vertrouwen :X
Toegegeven, als 1u server zou ik 'm niet snel nemen. Maar voor DB-server of File-server is de P4 imo prima geschikt.
En dat kan een P3 dus net zo goed... Waarom zou je dan een P4 nemen :?

Btw, topic is een beetje... oud

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Als je al langer kijkt om de site van dell zijn het allemaal servers die al langer in productie zijn. Het zou me niet verbazen dat dell binnen kort met een end of live komt op die servers.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• HaaZ
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Nu ben ik op zoek naar een server voor zo'n 10-15 man.. Moet een database op komen te draaien (die geen dual-cpu ondersteund), en verder moet ie een beetje fileserver zijn..
De HP TC 2110 heeft een P4-1.7GHz CPU.. is dit nou wel zo geschikt dan? Lijkt me toch dat dit sneller is dan een P3-1.13GHz enzo..?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
FYI:

De nieuwe Dell PowerEdge 600SC heeft een echte P4 aan boord.
http://www.euro.dell.com/...del_pedsc_pedge_600sc.htm

Een P4 zal in een server helemaal niet misstaan, alleen bij brute power is een dual vereist en dan is het helaas. Qua warmte valt het ook mee, denk dat de proc met brute cooler rond de 40gr zal zijn.

Het is denk meer van: Intel zegt dat de P4 geen server proc is, dus maken we er geen servers mee...

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Redje schreef op 31 oktober 2002 @ 10:25:
FYI:

De nieuwe Dell PowerEdge 600SC heeft een echte P4 aan boord.
http://www.euro.dell.com/...del_pedsc_pedge_600sc.htm

Een P4 zal in een server helemaal niet misstaan, alleen bij brute power is een dual vereist en dan is het helaas. Qua warmte valt het ook mee, denk dat de proc met brute cooler rond de 40gr zal zijn.

Het is denk meer van: Intel zegt dat de P4 geen server proc is, dus maken we er geen servers mee...
Kijk kijk :)

En als je de specs bekijkt:
  • ServerWorks GC-SL chipset Intel® Pentium® 4 or Intel® Celeron® processor with 400MHz Front Side Bus 128MB ECC DDR SDRAM (Upgradeable to 4GB) 20GB IDE HDD (storage expandable up to 480GB with 4x120GB) 5 PCI slots, including 4x64-bit/33Hz slots Embedded Gigabit NIC Supplied with Performance keyboard, mouse & 3.5'' floppy drive Embedded Dual Channel ATA-100 IDE + Single channel ATA-66 IDE Optional CERC ATA100 IDE RAID (RAID level 0,1,5) 30-day Getting Started Support - Technical support for new installations Purchase your preferred Operating System from Dell and we will factory install it free of charge.
Er is dus ondertussen wel een ServerWorks chipset met 64bits pci sloten etc :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

HaaZ schreef op 31 oktober 2002 @ 10:21:
Nu ben ik op zoek naar een server voor zo'n 10-15 man.. Moet een database op komen te draaien (die geen dual-cpu ondersteund), en verder moet ie een beetje fileserver zijn..
De HP TC 2110 heeft een P4-1.7GHz CPU.. is dit nou wel zo geschikt dan? Lijkt me toch dat dit sneller is dan een P3-1.13GHz enzo..?
En 't verbaast me nog geen moer als die P3 nog sneller is ook. P4 1.7 is willamette he..

* Mentalist Checkt pricewatch

P4 1.7 voor 168 Euro, P3 1.2 voor 144 Euro.

Neuh, met een beetje serieuze toepassingen is die P4 vrij kansloos :P (zeker een Willamette... en afaik waren alle 1.7's Willamette)

Pagina: 1