spontane trillingen in 3d (opengl)

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
allereerst wil ik ff zeggen dat ik een Asus GF4 Ti4400 128MB heb, met daaraan een Iiyama Vision master 411 17". verder heb ik de detonators 29.41 en powerstrip een oude versie waarmee ik hem ietsje heb overclocked (scheelt 500 3dmarks).

als eerste geeft powerstrip het btw ook al fout aan, de memory is ong 275Mhz (dat klopt dus) maar de engine klok is iets van 133Mhz volgens powerstrip. terwijl dit iets van 533 oid moet zijn.

nu waar het echte om gaat is het volgende:
als ik een 3d game opstart, gaat het meestal allemaal goed, tot na een paar minuten (of soms meteen) het beeld ff sametrekt en weer opend (alsof de reso wordt veranderd) en dan trilt het ontzetten (geen 60Hz probleem) het slaat echt wel een halve centimeter uit naar links en rechts
en soms veranderd ie spontaan weer terug na een paar seconde of soms na een kwartier (als ik terug ga naar windows is het zoiezo weer goed) over het algemeen heb ik er somehow meer last van op lan parties waar het dus warmer is dus ik denk dat het een kwestie is van een te warme vga kaart of een kapotte monitor (daar is water in gekomen @ campzone en heeft het een paar dagen niet meer gedaan)

ook geeft ie in spellen soms aan (als ik in het osd menuutje kijk van me monitor) 127Hz (oid) wat niet helemaal mogelijk lijkt vanwege de hoge resoluties

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Als je speelt zonder hem te hebben overgeklokt en zonder powerstrip doet hij dan nog steeds hetzelfde ? Al een andere monitor geprobeerd trouwens ?

• CU2morO
jep, zonder powerstrip ook, heet heeft denk ik iets te maken met die refreshrates, maar dan is het nog vaag dat hij het niet meteen doet.
andere monitor hoeft volgens mij ook niet, aangezien hij het ook al deed voordat er water in had gestaan

• CU2morO
wat is nou echt een goede refrash rate fix voor windows XP? die reforce heb je ook nix aan, ik heb nu volgens dat ding 9 monitoren op mijn pc zitten :S terwijl ik er maar 2 heb

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

• oRc

oRc

\o/ Garfield \o/

je moet ook niet steeds nieuwe settings maken met refreshforce, als je iets wil veranderen, gewoon veranderen in je ouwe instellingen (van je 1e monitor zeg maar)

• CU2morO
maar hij heeft ondertussen wel 9 monitoren in het register, hoe krijg ik die er uit dan?
Pagina: 1