uhhhhmmm, vaag partitie probleempje :?

Pagina: 1
Acties:

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
Nou, dit is dus me probleem:

Ik heb 2 keer 40 gb imme systeem zitten, een western digital, en een maxtor... bijde gewoon op de onboard i/o controller (dat was zo'n ding toch :P )

Ik heb een tijd geleden, weet niet meer wanneer, want het boeide me weinig, ineens een G: / erbij gekregen... deze kon NIET geformatteerd worden, en het "fdisk" achtige tooltje van w2k kon hem ook niet vinden.... maarja, niet veel van aangetrokken dus..

Nou waren van de week mijn hdd's leeg dus ging ik voor de 1e keer dit jaar windows es opnieuw installeren... dus booten van w2k pro cd..... alle partities weg.... en gezegt, maak maar een 10gb hdd aan van mijn master hdd, wat dus me C: / zou moeten worden..... Hier maakte hij leuk D: van... en gaf ipv 1 * 8mb voor weetikveel wat, doet ie altijd :P 2 * 8 mb ongepartitioneerd..... waarvan ik er 1 weer een partitie van 8mb kon maken..... allemaal maar vaag hoor....

Enfin.. vanalles geprobeerd.... omwisselen... bios flash... aparte kabels.... etc etc etc en toen toch maar geinstalleerd op D: / , wat me nu dus een C: / geeft beschreven als de voorgenoemde G: /...................

Iemand ???

[ Voor 0% gewijzigd door cyberbetica op 12-08-2002 17:07 . Reden: smile op : / ]

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
niemand???

Verwijderd

Als ie precies 7,8 Mb Groot is zou het wel een de extra space buiten de partitie om zijn voor een Master Boot Record.
Meestal gebeurt dat op een HDD waarvan je niet opstart, en die dus ook geen MBR nodig heeft.

Beste wat ik kan aanraden is het totaal ongeformatteerd te laten en ook niet bij een partitie toevoegen.

Als je het ergert kan je er alsnog een echte MBR van maken door bvb in DOS het commando "FDISK /CMBR x (x=nummer van HDD, 1 based)" te laten lopen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Als je gewoon een niet-actieve primairy partitie maakt, verlies je geen 8 Mb is mijn ervaring. Die partitie word dan wen d:\ maar dat zou niet uit mogen maken toch ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Dit alles onder het M$ Motto, "Het is geen Bug, maar een Feature" 8)7