Toon posts:

Mxstream netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Mxstream Xs4all basic ADSL en 2 pcs
(athlon 2000 xp+ en P ]|[ 800)
alle utp van de 2 pcs ligt aan aangesloten naar de Router (Netgear p114)
en ik wil dus zo een netwerk maken.. (allebij de pcs draaien win2000) maar het lukt niet met de instellingen.. :( iemand hier ervaring mee ?
alvast bedankt..

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

heb je iets meer info over welke instellingen je nu hebt ?

FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

heb je een beetje een dikke huid? >:)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Als ik het goed begrijp, heeft je router een ingebouwde hub/switch wardoor het mogelijk is om direct meerdre pc's op deze aan te sluiten.

Je netwerk zal er nu ongeveer zo uitzien:
code:
1
2
3
INET --- ADSL-modem --- ROUTER ---- PC 1
                           |
                           +----- PC 2

Aangezien men gebruikt maakt van pptp bij een mxstream aansluiting zul je een router moeten hebben die dit aan kan. Verder ligt het aan de standaart instelling van de router en/of je gebruik wilt maken van dhcp of etc etc. Je moet toch ff wat preciezer zijn in wat je wilt.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jah kijk ik moet dan zo inloggen bij die router met 192.168.0.1 en dan moet ik al die info invullen.. waarvan ik niet allemaal zeker weet wat het moet zijn.

bij TCP/IP eigenschappen van LAN verbinding heb ik :
Ip Adres: 192.168.0.2
Subnet Mask : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.0.1

Prim. Dns : 0.0.0.0
Sec. Dns : 0.0.0.0

maar dan als ik ingelog heb op router moet ik al die info weer geven. Info van mn provider zoals login informatie lukt nog wel.. Dns van Xs4all weet ik ook nog wel. Maar zoals die WAN instellingen.. die weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Rippex, ja zo ziet het eruit.. en dan heb ik nog een 3e kabel voor een p200 lopen.. maar die komt nog wel

Edit: k ga wel ff screenshots maken en dan kom ik zo wel terug

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:09:
bij TCP/IP eigenschappen van LAN verbinding heb ik :
Ip Adres: 192.168.0.2
Subnet Mask : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.0.1

Prim. Dns : 0.0.0.0
Sec. Dns : 0.0.0.0
Het lijkt me dat je wel DNS servers moet instellen, anders lukt het niet echt. Vul daar ook 192.168.0.1 in.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

ik zou als ik jou was alles eens met dhcp proberen op je LAN, dus aangeven op je router dat je gebruik wil gaan maken van DHCP op je netwerkje, dan bij de tcp/ip instellingen van win2k ook aangeven dat je van DHCP gebruik wil maken. en niet vergeten je DNS in te vullen (tenzij dit door de router zelf wordt geregeld)

[ Voor 0% gewijzigd door oRc op 12-08-2002 17:14 . Reden: typo of 3 ]

• ripexx

ripexx

bibs

JvH schreef op 12 augustus 2002 @ 17:13:
[...]
Het lijkt me dat je wel DNS servers moet instellen, anders lukt het niet echt. Vul daar ook 192.168.0.1 in.
Doe maar gewoon de dns server van XS4ALL, maakt alles net wat makelijker, je moet het die gasten nu niet moeilijk gaan maken met uitgebreide dns opstellingen :P .
ik zou als ik jou was alles eens met dhcp proberen op je LAN, dus aangeven op je router dat je gebruik wil gaan maken van DHCP op je netwerkje, dan bij de tcp/ip instellingen van win2k ook aangeven dat je van DHCP gebruik wil maken. en niet vergeten je DNS in te vullen (tenzij dit door de router zelf wordt geregeld)
Laten we gewoon maar eens bij het begin beginnen. Zonder rare grappen zoals NAT, DNS, DHCP etc etc. (BTW je hebt een Netgear RP114, maakt het zoeken wat makelijker)

LAN poort van je router:
IP adres: 192.168.1.1
Netmask 255.255.255.0

PC LAN instellingen:
IP adres: 192.168.1.2 enz. enz.
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1 (ip adres router)
DNS: Ip adres dns server XS4ALL (194.109.6.66 & 194.109.9.99)

Edit/toevoegng

WAN instellingen, uit mijn hoofd:
IPadres WAN poort 10.0.0.150
Submask 255.0.0.0 of 255.255.255.0
Protocol is PPTP verbinding naar "10.0.0.138 pc1"
username is login naam MXstream/provider + passwd mxstream/provider

Verder hoef je volgens mij niets meer te installeren

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cpcoenen/scr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cpcoenen/scr2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cpcoenen/scr3.jpg

bij mij router moest ik niet 192.168.1.1 gebruiken als gateway maar 192.168.0.1, dit maakt wel uit toch.. ?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
helpt het niet om de gebruiksaanwijzing van je router te lezen????

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
eheh.. die heb ik helemaal gelezen en kwam der nie uit daarom vraag ik et hier ff :P

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ripexx, ik zal het proberen.. maar als iemand nog een mooie url heb waar het helemaal uitgelegd staat.. niet voor je houden maar geef maar :D

• ripexx

ripexx

bibs

Oke dat begint er op te lijken, je mag ipv 192.168.1.1 ook 192.168.0.1 gebruiken, zolang je dit maar consequent voor alle hardware doet! Geef anders ff een screen shot van e LAN instellingen, de instellingen van je WAN zien er redelijk oke uit.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar.. die kan ik nergens vinden.. ? die zou je toch met uitvoeren en dan winipcfg kunnen instellen ofzo ? maar aangezien ik win2000 heb gaat dat niet op

• ripexx

ripexx

bibs

Zie de volgende screen shots:

LAN1
LAN2
LAN3

Toevoeging:
pic lan1, rechter muis knop en dan properties geeft pic lan2 en dan highlight tcp/ip en properties geeft pic lan3

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
png files ???

• ripexx

ripexx

bibs

Ja, problemen mee? Hier zijn ze in gif :P :)

LAN1
LAN2
LAN3

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
hahaha mjah opzich wel :P maar klik zelf es op die links.. ik weet niet of ze het bij jou doen maarruh bij mij nie

Verwijderd

Topicstarter
hmm misschien heb ik geen problemen met png's maar werken jou urls niet :D jah sorry maar.. heb je ze zelf al getest ?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
bij mij doen ze ut ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:05:
heb je een beetje een dikke huid? >:)
die vatte ik trouwens nie.. ?

• ripexx

ripexx

bibs

Sorry, ben zelf er niet helmaal bij, maar ja als ik de dir vergeet dat schiet het niet echt op, heb namelijk een aparte dir voor got, vandaar 8)7 8)7 8)7 8)7 ga niet choe zo :(

Maar ze werken nu weer

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ripexx, thnx is wel duidelijk zo.. alleen waarom eindigt primary dns op 100 ?

• ripexx

ripexx

bibs

Omdat ik een eigen server heb voor mijn lokale netwerk en daar voor een oa een dns server gebruik, tevens doet deze dienst als chaching dns server, daarnaast fungeert mijn alcatel modem als secondary dns en als laatse gebruik ik in geval van een falende dns server gebruik van de servers van planet internet.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
aha... okbedankt :P

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
router is sonde van je geld, 10Mbit hub werkt ook met adsl

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
jah geld speelt geen rol.. dat ding is al betaald.. ik kan der ook niets aan doen :) was op vakantie en toen ik terug kwam had ik hem.. jah dat met die modem hack he.. heb je daar nou wat aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Aaaah laat maar helemaal goed gekomen.. modem getweaked.. belt automatisch in.. vriend langs laten komen ff settings aangepast.. doet het nu perfect :P en ken nu ook met me xboxje online :D:D bedankt voor alle info en help iedereen ! laterzzz

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Gelieve de volgende keer wel wat meer gebruik te maken van:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1