Toon posts:

[fdisk] integrity gaat niet verder als 0%?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een net ff een promise raid controller in mn pc gedrukt met 2x maxtor 740dx-6l 80 gig schijven in raid 0, (dus 160 gig), ik ga dus naar fdisk en maak een primary dos partition, direct daarna begint ie met "Verifying disk integrity, 0% <- hier staat ie nu al een half uur op ofzo :?

heb al paar keer gereboot, 1x ging ie nog tot 6% en toen sprong ie weer op 0% en deed ie weer niks,

ik heb zon idee dat ik toch echt niks fout doe?

:/

edit:
ik heb al wel een array enzo aangemaakt (duh)

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
euuh, wel eerst in bios alles goed gezet?

btw, je kunt makkelijker in win2k die shit doen ;)

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-04 15:16
fdisk kan niet zo goed overweg met grote schijven/partities.
Wat wil je erop installen ??
Kan je niet Linux fdisk en/of Windows disk manager gebruiken (via install CD)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ah ik ga ff windows xp cd erin pluggen dan :> kijken of ik daar de boel goed krijg :>

Verwijderd

Topicstarter
hmm bij winxp en win2k cd zegt ie meteen al "could not find a place for swapfile"

• GarBaGe
:?
Vergeten om op F5 (of was het nu F6) te drukken tijdens de boot van CD om de drivers van je Promise te activeren ??
Volgorder is simpel... CD erin -> drivers van Promise laden -> RAID is nu te benaderen als normale harddisk... -> paritioneren -> formateren -> installeren en klaar...

Verwijderd

Topicstarter
GarBaGe schreef op 12 augustus 2002 @ 17:14:
:?
Vergeten om op F5 (of was het nu F6) te drukken tijdens de boot van CD om de drivers van je Promise te activeren ??
Volgorder is simpel... CD erin -> drivers van Promise laden -> RAID is nu te benaderen als normale harddisk... -> paritioneren -> formateren -> installeren en klaar...
zover kom ik dus nog niet eens.. , ik heb 2 lege disks hier die gepartitioneert moeten worden, in de handleiding staat precies hetzelfde: 2 hdd's op master zetten, array createn en fdisken.. en hij flipt dus tijdens fdisk, van cd-rom etc is hier nog geen sprake.. dat komt wel als ik windows ga installen

• GarBaGe
ik denk dat fdisk (van DOS) namelijk je partitie grootte niet aankan.
Dus ff booten van windows 2000/XP install disk en vanaf daar proberen...
Booten van CD -> win-install laadt wat meuk in -> ram op F6 -> laad Promise driver -> en dan kan je je harddisk partitioneren...

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat dus niet : hmm bij winxp en win2k cd zegt ie meteen al "could not find a place for swapfile" zodra ik die cd erin prop en setup run zegt ie dat van die swapfile :z

zou het ook zo kunnen?: ik haal raid kaart eruit en 1 hd, ik laat er 1 hd in en partitioneer deze, na dat ik dat gedaan heb druk ik die card er weer in met beide hdd's en dan setup runnen? probleem is dan wel dat je 1 ongepartitioneerde hd hebt

• GarBaGe
Wazig... Bij mij kon ik wel gewoon van CD booten, om later pas de drivers van de RAID-kaart te laden...

Je kan het proberen, maar ik geef je niet veel kans... RAID-kaarten gebruiken veelal een eigen indeling van de disks... Alleen bij RAID-0 en RAID-1 wil deze truc mogelijk lukken...

Verwijderd

Topicstarter
goed ik heb nu het volgende gedaan: heb 1 80 gig disk gefdisked en dat is gefixed, toen raid kaart+ andere 80 gig erbij in, naar win2k setup gegaan f6 gedrukt etc. nu moet ik kiezen op welke partitie ik windows wil partitie1: 80 gig fat32 partitie 2: unallocated 80 gig, die unallocated maak ik ntfs van, maar ik heb nu dus geen raid aan? of wel? want ik d8 dat ik gewoon 1 schijf kreeg van 160 gig (heb het wel goed ingesteld in het bios van de controller, heb op raid 0 gezet met stripe size 32 en hij zegt ook dat ie active is)

ik volg het ff niet :D

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Nee, je hebt nu geen raid, maar gewoon 2 aparte schijven.

Volgens mij zit het probleem in je BIOS. Ik weet niet welk moederbord, en BIOS je hebt, maar alleen de allernieuwste (AMI = 3.6) BIOS versies kunnen 160 Gb, de rest krijgt moeilijkheden boven de 126 Gb, (= 2 × 80 GB) aan.

Waarschijnlijk ligt daar het probleem.

Daarna kun je installeren, formateren etc zoals boven beschreven
Pagina: 1