Mother, will they like this song?
Verwijderd
Ik denk dat het meer een probleem is dat het traag wordt. Je AGP-poort en het eerste PCI-slot delen nl. een IRQ. Dus het is afwachten of dat goed gaat, en zo ja, of het ten goede van de sneleid komt.
Als je het toch wilt doen kan je het beste de kleinste kaart erin slingeren. Dat levert de minste weerstand voor de lucht op.
Als je het toch wilt doen kan je het beste de kleinste kaart erin slingeren. Dat levert de minste weerstand voor de lucht op.
meen je dat van dat irq delen? Elk mobo? Dan kan ik beter mijn realtek naast mijn geforce weghalen....
Verwijderd
999 van de 1000, zeker als je van de socket A borden uitgaat. (998 van de 1000 voor P3 en P4
)
//edit
Overigens is het hardwired. Oftewel is op het bord het IRQ lijntje van het AGP slot gewoon doorverbonden met het 1e PCI slot, dat er naast zit. Ik ken alleen een sporadisch P2 bord waar het is doorverbonden tussen de GAP en een ander PCI slot. Er zijn maar 4 IRQ's te verdelen tussen het AGP slot en allee PCI sloten tesamen, vandaar dat ze dit doen.
//edit
Overigens is het hardwired. Oftewel is op het bord het IRQ lijntje van het AGP slot gewoon doorverbonden met het 1e PCI slot, dat er naast zit. Ik ken alleen een sporadisch P2 bord waar het is doorverbonden tussen de GAP en een ander PCI slot. Er zijn maar 4 IRQ's te verdelen tussen het AGP slot en allee PCI sloten tesamen, vandaar dat ze dit doen.
ik heb net even gechecked, en mijn agp gebruikt irq 18, en mijn 2 netwerk-kaarten, waarvan er 1 naast de AGP zit, gebruiken 17 en 16. (amd 760)
Verwijderd
Boeiend.gladiool schreef op 12 augustus 2002 @ 17:30:
ik heb net even gechecked, en mijn agp gebruikt irq 18, en mijn 2 netwerk-kaarten, waarvan er 1 naast de AGP zit, gebruiken 17 en 16. (amd 760)
Aangezien er maar 16 (IRQ 0 tot en met 15) te verdelen zijn, vraag ik mij af waar je kijkt.
De enige plek waar je de hardware IRQ verdeling kunt zien is in de POST info van het moederbord.
Stop een niet bootable flop in de PC. en start op. De PC blijft dan stilstaan op dat scherm.
(Ik vermoed dus dat je onder Windows naar de ACPI volgoirde kijkt. Dat is geheel wat amders.)
Maar wat de warmte betreft ? Want anders gooi ik bijv. m'n modem wel in de 1e bus, die gebruik ik toch nooit tijdens spellen enzo (of maakt dat niet uit?)
Mother, will they like this song?
Neuh, met sommige dualborden schijn je het dubbel aantal IRQ's te kunnen hebben. Tis iig wel erg fijnVerwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:34:
[...]
Boeiend.
Aangezien er maar 16 (IRQ 0 tot en met 15) te verdelen zijn, vraag ik mij af waar je kijkt.
De enige plek waar je de hardware IRQ verdeling kunt zien is in de POST info van het moederbord.
Stop een niet bootable flop in de PC. en start op. De PC blijft dan stilstaan op dat scherm.
(Ik vermoed dus dat je onder Windows naar de ACPI volgoirde kijkt. Dat is geheel wat amders.)
C:\>_
ach, dankzij ACPI zijn daar toch weinig problemen mee. dankzij APIC heb je ook nog eens 256 IRQ's geloof ik.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
de pause/break toets werkt btw ook (mini tipje) boven je insert/home/page up.Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:34:
[...]
Deze toets werkt overal om te pauzeren.
Alleen is Apic niet altijd fijn,het draait wel of niet. Ik heb het gewoon uit staan.P5ycho schreef op 12 augustus 2002 @ 19:18:
ach, dankzij ACPI zijn daar toch weinig problemen mee. dankzij APIC heb je ook nog eens 256 IRQ's geloof ik.
Kwa, warmte kun je beter het slot onder je cga card leeglaten zodat er nog een beetje airflow is.
Ik heb gewoon een 8cm fan op de zijkant staan.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Je hoort vaak dat je de PCI onder je vga kaart niet kan gebruiken ivm met problemen.
Ik heb op mijn A7V266 toch onder mijn GeForce DDR een Pinnacle DC10+, welke bekend staat als een lastig kaartje maar t werkt prima
Ik heb op mijn A7V266 toch onder mijn GeForce DDR een Pinnacle DC10+, welke bekend staat als een lastig kaartje maar t werkt prima
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1