Toon posts:

beeldkanon met vage kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden: mijn monitor doet raar. Het beeld heeft een gele waas egaal over het hele oppervlak. Als ik even tegen de monitor tik met een vinger, dan verdwijnt die waas weer en ziet alles er weer normaal uit. De intensiteit van die waas veranderd ook regelmatig. Heeft mijn monitor zijn beste tijd gehad? Het is een Samsung SyncMaster 700p-plus die me een vermogen gekost heeft 4 jaar geleden.

Iemand een idee waar het aan ligt en of het te verhelpen is? :?

Verwijderd

Ik denk dat hij langzaam aan het overlijden is :'( Demagnetiseren/Degauss heb je al gedaan neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
degaussen heeft geen effect....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een Samsung Servicecenter opbellen misschien?

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36
ik heb een sortgelijk probleem gehad met een 15'' panasonic monitor, het was bij die monitor een kleinigheid, je kan in ieder geval de monitor na laten kijken, en een prijsopgave voor reparatie vragen, mocht het te duur worden hef je waarschijnlijk alleen een kleine vergoeding voor de onderzoekskosten te betalen

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:37:
Zoals de titel al doet vermoeden: mijn monitor doet raar. Het beeld heeft een gele waas egaal over het hele oppervlak. Als ik even tegen de monitor tik met een vinger, dan verdwijnt die waas weer en ziet alles er weer normaal uit. De intensiteit van die waas veranderd ook regelmatig. Heeft mijn monitor zijn beste tijd gehad? Het is een Samsung SyncMaster 700p-plus die me een vermogen gekost heeft 4 jaar geleden.

Iemand een idee waar het aan ligt en of het te verhelpen is? :?
sim-pel, waarschijnlijk een los contactje of een bord waarvan de connectors beetje gammel zitten, ofwel een kleinigheid.
als je een beetje handig bent kan je dit zelf oplossen, ff et een en ander doorsolderen en de borden ff goed vastdrukken

omdat het kan!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
dodo79 schreef op 12 augustus 2002 @ 21:32:
[...]

sim-pel, waarschijnlijk een los contactje of een bord waarvan de connectors beetje gammel zitten, ofwel een kleinigheid.
als je een beetje handig bent kan je dit zelf oplossen, ff et een en ander doorsolderen en de borden ff goed vastdrukken
pas wel op met condensators :) 10 K Volt is niks... Maar ik zou zeggen laat hem is eff rusten paar daagies en probeer dan is :?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

dodo79

witte dikke tonnie

Termi schreef op 12 augustus 2002 @ 21:48:
[...]

pas wel op met condensators :) 10 K Volt is niks... Maar ik zou zeggen laat hem is eff rusten paar daagies en probeer dan is :?
op een condensator 10kv???, nee dacht et niet
Et enigste hoospanningsdeel loopt van de lijntransformator naar de beeldbuis.
das zon mooie rooie kabel, laat die maar met rust idd.
laat de monitor een paar minuten staan, en dan zijn eigenlijk alle hoge spanningen weggevloeid. (wel stekker der uit he! :))

omdat het kan!

Pagina: 1