Toon posts:

[Foto's uploaden/cijferen/comments/bekijken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke het volgende wil ik heel graag hebben. Een page met een beetje mooi en strak design. Waar je dus foto's kunt uploaden, of dat je alleen komt kijken om een aantal foto's te beoordelen, door middel van een cijfer (1 t/m 10). En dat je commentaar achter kunt laten bij elke foto. Nou had ik iig zelf het idee, in het midden dan de foto's en boven in wat linkjes om het wat makkelijker/sneller te maken.

Ik heb zelf erg weinig kennis van HTML of PHP, dus als iemand me op weg wil helpen of een opzetje heeft. Graag.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dit is geen scriptrequest dit is een complete site request! :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 12 augustus 2002 @ 16:52:
Nee dit is geen request naar een complete site. Als ik zelf de kennis had om er een te gaan maken was ik daar allang aan begonnen. Maar ik moet even een beetje op weg geholpen worden. Dus laat die reply's A.U.B. weg :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hangloozz schreef op 12 augustus 2002 @ 16:52:
En dat stond niet in de FAQ dat dat niet mocht....... ;)

Ontopic:

Begin eerst eens een ontwerp te maken in photoshop o.i.d. Dan heb je voor jezelf een idee hoe het eruit moet zien.
Ga vervolgens deze omzetten naar HTML (eventueel met de plaatjes / stukjes hiervan) uit je tekenprogramma. Lees hiervoor een van de vele HTML-tutorials

Plaats hier als laatste de PHP om heen (ook voldoende tutorials)

En niet vergeten: bedenk welke talen je wilt gebruiken (PHP, ASP, ASP.Net, etc.) en of je een db wilt gebruiken of niet (MySQL, MSSql, etc.)

En op deze manier kan je een site bouwen... Maar sowieso zou ik me eerst orienteren op gewoon 'simpel' gebruik van talen (schrijf maar eens 'hello world' o.i.d. met PHP en bouw het dan uit. Wat jij wilt is niet eenvoudig voor een beginner)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

okeej, maar ik hoop dat je wel door hebt dat wat je wilt behoorlijk veel gevraagd is als je geen kennis van html en php hebt...
populair gezegd: tis niet voor mietjes :P

Ik kan me ff geen voorstelling maken wat je nou graag hier zou zien: een scriptvoorbeeld, een layout voorbeeld, een deel van een site :?

al met al ben ik bang dat dit topic niet lang leeft...

www.jurgroessen.nl

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Notepad

code:
1
2
3
4
5
<HTML>
<BODY>
Foto site
</BODY>
</HTML>

Zo iets? :P

Maar oke zonder gekheid.

Wat heb je zelf al bedacht?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
Volgens mij kom je hiermee een heel eind (site doet het nu even niet). Ik laat deze topic nog even open, mocht het zich de verkeerde kant op gaan ontwikkelen gaattie alsnog dicht.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Doe maar liever tags zonder hoofdletters ;)

[ot]
Op http://www.php.net en http://www.w3.org is een schat aan informatie te vinden.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

McVirusS schreef op 12 augustus 2002 @ 17:09:
Volgens mij kom je hiermee een heel eind (site doet het nu even niet). Ik laat deze topic nog even open, mocht het zich de verkeerde kant op gaan ontwikkelen gaattie alsnog dicht.
SillyJW moet ff lezen voordat ie wat post :( sry...

Verwijderd

Een mailtje sturen naar de mensen van bijv. www.hotornot.com oid, hoe zij de opbouw gedaan hebben, kan ook helpen... ;)

Ik begrijp iig dat je een site als hotornot.com wil beginnen?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Geen site-request, maar een concept-request! :D

Ontopic:
Serverside-taal als Php met een mysql database. Leer de volgende queries:
mysql_query("SELECT
mysql_query("INSERT
mysql_query("UPDATE
en je komt al een heel eind.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Toevallig ben ik bezig met zo'n script te maken in PHP

Je moet wel een aantal dingen weten

1) databaseontwerp
Hoe ga je je database inrichten ? voorbeeld :

tabel : Gallery
id int primary key auto_increment
name varchar(255)

tabel : Images
filename varchar(255)
galleryId int

tabel : Reactions
message text
imageID int

2) Zoek uit hoe je een file upload naar de server en dan een query maken. Je moet namelijk het bestand aan een gallery koppelen. Dus zoiets als : insert into Images(filename,galleryId) values ('http://www.mijnsite.nl/plaatjes/mijnplaatje.jpg',1)

3) inlog script maken. Zodat je de gallery eigenschappen zoals naam en de plaatjes eigenschappen en de reacties eigenschappen kan veranderen. En natuurlijk uploaden

4) maak basis functies om een plaatje te laten zien via php

Zoiets zal gaan ...
i think ;-)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

phew.. een soort deviantart.com, maar dan anders/beter?

nou, bij phpnuke (.com?.net?) is een leuk pakketje te krijgen met het deviantart thema, maar da's al geschrapt.

wat je nodig hebt is een solide basis. je moet je site zodanig maken dat je foto's een soort 'eigenschappen' hebben - da's de basis van database design, eerst uitvogelen wat je allemaal moet opslaan - zoals 'datum_upload', 'rating_gemiddeld', 'aantal_ratings', 'resolutie', 'naam_uploader' - zoek dat maar eens eerst uit. kijk, als je alle mogelijkheden dan op een rij zet, dan ben je al een heel eind.

vervolgens ga je de GUI samenstellen. we hebben het hier over een site met weinig belangrijke grafische content, maar heel belangrijke tekst-content - opmaak moet modulair zijn, GUI en inhoud zoveel mogelijk gescheiden, focus eerst op het systeem - heb je dat werkend, dan kun je wel doorgaan met de interface.

kijk maar eens naar hot or not - super-eenvoudig, maar het werkt als een trein! m.a.w., dat kan jij ook. daarna is het gewoon een kwestie van bij elke pagina een leuke GUI op te roepen, en dan ben je er. bijna.

natuurlijk heb je ook een server nodig met genoeg space, en de mogelijkheid voor cgi-bin(perl)/php/asp spul. afhankelijk van welke scripttaal je wil doorkrijgen kies je de server.

maar 't gaat niet echt goedkoop worden, ben ik bang. en dit is nog maar een top van de ijsberg.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

*Giegel*
*Proest*

:*

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1