Toon posts:

Huger weerstation op com1 via LRP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb hier een Huger weerstation leggen (ooit besteld bij Conrad)
d0ie via een serieele aansluiting kan worden aangeloten op een pc.
Nu is mij gevraagd het ding te verplaatsen, met als gevolg
dat alles praktisch overnieuw moet worden aangelegd. Ook nu op een nieuwe pc.

Wil je het weerstation 's zien? www.factory.nl (rechtsboven).
Nu zit namelijk rechtstreeks op een server aangesloten.

Nou lijkt mij het Linux Router Project (lpr) de ideale os ervoor.
Maar weet iemand of daar al een module ervoor bestaat?
(ter verduidelijking lijkt wel op z'n plaats: andere collega's hebben het de 1e keer op gezet. Dit vonden ze wel een leuke uitdaging voor mij om het te verhuizen en werkende te krijgen). thx

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Op welk OS draait dit ding nu dan?

Verwijderd

Topicstarter
Linux Slackware 8.0
(Da's toch niet van belang?)

Verwijderd

Da's wel van belang omdat we op basis van je verhaal niet konden zien waar je de software op draait. Maar als lrp een soort floppy distro is kun je nogal wat beperkingen tegenkomen als in oude en gestripte versie van bijvoorbeeld glibc, compilers die er niet zijn en dat soort dingen. Modules zijn vaak afhankelijk van de gebruikte kernel en niet zo zeer van de distro. Heb je de source van die module of is het ergens te downloaden ?

Dus probeer het en je kunt vervolgens weer terug naar Slackware als het niet lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
in dit geval, sorry dan voor mijn onduidelijkheid omdat ik onterecht aanneem dat iedereen weet wat lpr is, zijn modules niet xyz.o bestanden maar xyz.lrp bestanden.
Dit zijn in essentie een image van een verzameling van bestanden in een tree dat word uitgepakt naar de ramdisk waarop de root staat. Langs deze weg kun je dus een willekeur van applicaties en dergelijke toevoegen aan het systeem. Zodoende dus ook custumizen. Lrp is inderdaad, maar niet per se, een fd0-georieenteerd systeem. maar het kan ook gemakkelijk booten op cdrom of vanaf het netwerk. (clustering clients bijv.)

En wat ik graag dus hoopte te achterhalen is of er zo'n dergelijk .lpr-module bestaat waarmee ik een oude Pentium kan hergebruiken. Het hoeft enkel maar de gegevens van de compoort af te plukken en te store-and-forward'en.
Uiteindelijk komt het terecht in de Flashapplicatie waaraan bezoekers op onze website van het bedrijf kunnen aflezen hoe het weer is hier.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik vind het nogsteeds een vaag verhaal hoor...wat wil je nu dan precies (vertel eens in 1 zin) wat wij doen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Is er een .lpr-module die ik kan laden (met het booten), géén kernel-module, waarmee / bedoeld voor de weerstations van Huger; aangesloten op de com-poort?
Pagina: 1