Ik wil een webinterface schrijven voor een server van ons. De core shellscripts bestaan al, en die wil ik aanroepen met PHP. Echter, de core schellscripts zijn uiteraard alleen bedoeld om aangeroepen te worden als root, en het lijkt me niet verstandig om mijn webserver als root in te stellen... 
Nu heb ik een poosje gegoogled, en heb ik de term SetUid gevonden, maar ik zie nergens hoe ik dat moet gebruiken. Er is geen programmatje dat SetUid heet, of wat dan ook. Als ik google op SetUid, dan krijg ik alleen pagina's waarin gezegd wordt dat SetUid gevaarlijk is. Duh.
Kan iemand me voorzien van antwoorden of zoekermen?
[ps]
Ik wist niet zeker of dit een topic was voor PW of NOS, dus heb ik maar op PW gegokt. Mocht een mod dit topic liever in NOS hebben, kick gerust...
[/ps]
exit(0);
Nu heb ik een poosje gegoogled, en heb ik de term SetUid gevonden, maar ik zie nergens hoe ik dat moet gebruiken. Er is geen programmatje dat SetUid heet, of wat dan ook. Als ik google op SetUid, dan krijg ik alleen pagina's waarin gezegd wordt dat SetUid gevaarlijk is. Duh.
Kan iemand me voorzien van antwoorden of zoekermen?
[ps]
Ik wist niet zeker of dit een topic was voor PW of NOS, dus heb ik maar op PW gegokt. Mocht een mod dit topic liever in NOS hebben, kick gerust...
[/ps]
exit(0);
Localhost, sweet localhost