[maxtor] partitie table probleempje

Pagina: 1
Acties:

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35
iellow..
keb hier een probleempje met een maxtor.. ff verhaaltje erbij :P

pc staat aan.. opeens maakt de hd een raar geluid, net een haperende cdrom speler oid.. vervolgens zegt windows 2k dattie nieuwe hardware gevonden heeft, namelijk die harde schijf, die er al gewoon weken inzit :P
het probleem is nu dat (volgens mij) de partitie tabel vern**kt is, nadat windows em opnieuw vind dus.. enig id hoe dit kan, en belangrijker, hoe dit op te lossen is :P
het is trouwens nu al de 3de of 4de keer dat dit gebeurt en dit is dus bestwel irritant..

het is een maxtor 40 gig, en nadattie weer gevonden is kan k de schijf niet meer op, en zegtie dak 3 partities heb.. 2 keer 128 mb en 1 keer 12, nogwa gig...

als je meer info nodig hebt zeg je t maar.. screenshots ofzow :P

Verwijderd

Is je voeding in orde? Klinkt als een rotte voeding....

• AlterMann
heb em in 3 pc's gehad.. nergens doetie t meer

Verwijderd

Andere IDE kabel geprobeerd? Anders zou ik 't niet weten...dan gok ik erop dat je schijf of mobo is overleden...gecondoleerd.

• AlterMann
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 17:07:
Andere IDE kabel geprobeerd? Anders zou ik 't niet weten...dan gok ik erop dat je schijf of mobo is overleden...gecondoleerd.
in 3 pc's geprobeert.. dus tis nie de kabel of t mobo... als k de schijf formatteer werkt alles wel weer, tijdelijk... maar das kut, schijf is 40 gig, stampvol met data diek nie kwijt wil..

ondertussen in een 4de pc gehad, weer nix... fdisk /mrb geprobeert.. hielp ookniej...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Heb je dat powerdiag programmaatje al geprobeerd? Had laatst hetzelfde met een systeem van een "klant", komt terug met dat ding, ikke kijken: oei, hdd dood, heel erg moeilijk partitietabel inlezen, veel gedonder, etc.
Uiteindelijk dat powerdiag gestart om een RMA code te krijgen, ikke testen: "error(s) found, repair? Y/N" Dan doe je Y en doet die disk het ineens weer. Mocht wel alle DIR000xx en FILE00xx.chk bestanden renamen :P

• AlterMann
powerdiag.... ken k niej... waar vind k da? :P

• AlterMann
hmm.. powerdiag gedraait, zegt dat de schijf helemaal ok is :S
heb alle tests gedaan, en ze zeggen allemaal passed en no problem enzow..
k kan wel screenshots dumpen uit disk manager als t zou helpen..
Pagina: 1