Ik heb enkele SDRAM modules die kennelijk niet goed kunnen samenwerken met mijn mobo's. Het gaat om 256MB 168 pins PC133 modules van Apacer. Op zowel een Asus P2B-S als op een Asus P3B-F worden deze modules herkent als 128MB. Precies de helft van wat ze zijn. Het PC100 geheugen wat er in zat leverde echter geen enkel probleem op. Mijn ervaring en de FAQ wijzen uit dat in principe PC100 geheugen door PC133 geheugen vervangen kan worden. Overigens heb ik ook nog een stukje van 512MB dat als 256MB herkent wordt. Ik heb het geheugen laten testen en met eigen ogen gezien dat op een ander mobo het wel goed gaat. Nu ben ik benieuwd :
1. wat hier de oorzaak van is. Is het mobo niet volgens de specs of het geheugen?
en:
2: of ik dit probleem kan oplossen zonder nieuw geheugen of een nieuw mobo te kopen? Zou een BIOS upgrade kunnen werken?
Als ik bijvoorbeeld een 512MB module gebruik, is de 256MB die herkent wordt dan betrouwbaar of kan ik problemen verwachten?
1. wat hier de oorzaak van is. Is het mobo niet volgens de specs of het geheugen?
en:
2: of ik dit probleem kan oplossen zonder nieuw geheugen of een nieuw mobo te kopen? Zou een BIOS upgrade kunnen werken?
Als ik bijvoorbeeld een 512MB module gebruik, is de 256MB die herkent wordt dan betrouwbaar of kan ik problemen verwachten?