Toon posts:

2 cd-drives allebei op audio kabel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een stomme vraag maar ik stel 'em toch, want ik kom er niet uit. Ik heb een standaard cd-drive en een nieuw geinstalleerde cd-rewriter. Alleen hoe krijg ik nu die cd-rewriter ook voorzien van audio? want zover als ik weet zit er op een isa-kaart maar 1 stekkertje voor een audiokabel, kan ik die audiokabels aan elkaar verbinden?

aub een oplossing want ik zie het ff niet, alvast bedankt!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48
ff hobby-en met de kabeltjes, maar ik geloof dat parallel koppelen niet zo best is.
Wat je kan doen (onder xp) is digitaal afspelen aanzetten dan hoeft dat kabeltje niet.
....waarom zou je uberhaupt muziek willen afspelen op een brander ?? gebruik 'm waar voor die is, is alleen maar slijtage, imho

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Of een Terratec SicPack 5.1+ geluidskaart kopen, daar zitten 2 CD audio ingangen op :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je maar 1 aalsuitinmg op je soundkaart hebt gewoon de kabel paralel aansluiten.
oftewel een soort van splitter maken van 2 kabeltjes.
van de ene knip je een stekker af en de andere kabel knip je doormidden.
dan soldeer je de witte draden aan elkaar, de rode aan elkaar en de zwarten aan elkaar.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Lijkt me ook een slecht idee, gewoon alleen branden in je brander, verder nix.
Mocht je het om een of andere obscure reden echt een must vinden, koop dan een Soundblaster Live of Audigy, die heeft 2 of meer van die digital audio kabel socketjes.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 17:22
niet samenvoegen, want dan zou je als je twee cd's af zou spelen een piek kunnen krijgen van de twee cd-speler tegelijk waardoor je een spanning krijgt die twee keer zo hoog is als toegestaan volgens de specificaties. Kijk eventueel voor een adaptertje waardoor je de audio van een cd-rom kan doorlussen naar buiten en dan op de line-in van je kaart. Als je deze nog vrij hebt is dit een veel betere oplossing.

Mocht je echt zeker zijn dat je altijd maar één tegelijk zal gebruiken dan is er verder weinig op tegen om het kabeltje te splitsen. Maar dan kan je maar één drive tegelijk gebruiken anders kan het je audio aansluiting van je geluidskaart kosten. tevens weet ik niet wat de inpact is van de stroom van de ene cd-rom op de andere, want daar komt natuurlijk ook spanning op te staan.

Verhaal van slijtage is onzin naar mijn idee. Dat had je met de eerste philips/hp 2x branders. Maar die hadden sowieso niet een enorm lange levensduur. tegenwoordig zijn cd-branders niet alleen specifiek voor branden, maar ook als cd-rom goed te gebruiken.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Tranced schreef op 12 augustus 2002 @ 20:28:
Of een Terratec SicPack 5.1+ geluidskaart kopen, daar zitten 2 CD audio ingangen op :)
En nog een AUX, en nog een digitale die je kunt omjumperen met de externe digitale ingang (dus 1 van bijde ingeschakeld), dus 4 als het echt moet :P

Heb hem zelf ook, héérlijk kaartje :)

• cjdijk
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op mijn oude soundblaster 16 had ik dat probleem ook.
Je hebt 3 mogelijkheden:

1. Andere geluidskaart, en dan een andere ingang gebruiken.
2. Met 4 weerstandjes je ingang delen met cdrom/brander.
3. Je cdrom digitaal laten spelen via de ide kabel.

Bij optie 2 sluit je de massa's van de cdrom/brander/geluidskaart
direct op elkaar aan.
Links/rechts/cdrom/brander sluit je via een weerstandje
aan op de ingang van je geluidskaart.
Twee uitgangen op elkaar aansluiten zonder weerstanden
is gelijk met je uitgang kortsluiten/overbelasten,
dan gaat 1 van beide cdrom of brander eraan.
Ikzelf heb weerstanden van 10kohm gebruikt,
kosten bijna niets, je moet wel kunnen solderen.

Bij optie 3 moet je in je configuatischerm bij je cdrom drive
instellen dat hij digitaal moet afspelen,
waardoor hij via je ide kabel het geluid digitaal via wave gaat afspelen.
Gaat alleen als je een redelijk nieuwe cdrom drive hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door cjdijk op 13-08-2002 13:59 . Reden: weerstand waarde ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

mijn SB PCI 128 heeft 3 van die ingangen...... :P

1 is Aux (die moet je dus in windows aanvinken onder de volumeregeling)
de ander is line in
en de 3e is gewoon CD Audio...

maar evt. kan je der dus 3 instoppen, hoeft niet persé zo'n dure geluidskaart voor te komen :P

Hoi

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

bart1234 schreef op 12 augustus 2002 @ 21:30:
[...]

En nog een AUX, en nog een digitale die je kunt omjumperen met de externe digitale ingang (dus 1 van bijde ingeschakeld), dus 4 als het echt moet :P

Heb hem zelf ook, héérlijk kaartje :)
Is dat bij jou kaart ook dat als je opstart dat ff en dat dat blauwe balkje in het bootscherm van XP even blijven hangen en dan hoor je een soort van kraakje door de speakers... Dat is de Terratec die opstart hoop ik, heeft ie al vanaf het begin gedaan.

parralel aansluiten lijkt me geen goed idee... misschien met een schakelaartje maken of 1 analoog en 1 digitaal als je kaart die ingangen heeft.

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1