De Kwaliteit van de TRUST spycam 500...

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Topicstarter
Ik heb vandaag bij de mediamarkt een trust spycam 500 gezien. Het ding is 3,3 MPixel. Klinkt goed, en er is blijkbaar ook een versie met een flits... Alleen is het aantal MPixels niet zaligmakend. Heeft iemand al ervaringen met dit dingetje?? tech specs kan ik zelf wel vinden op de site...

Dus ik vraag meer dingen zoals:
- Hoe is de kleurkwaliteit van het ding?
- Is hij makkelijk in gebruik?
- Hoe is de bijgeleverde software?
- Kan je hem ook als drive uitlezen (IXUS V maakt gewoon een drive in Windows aan, en da's wel makkelijk. Je kunt gewoon browsen, foto's deleten en ga maar door... Errug handig!! )
- Is het "Trust" kwaliteit (Trust zal ook nu weer vele :r smilies afroepen, maar ik ik heb zelf bijvoorbeeld met hun televiewer erg goeie ervaringen... Het verschilt dus van product tot product!!).

Heeft iemand misschien wat foto's die ik zelf even zou mogen bekijken ('tis toch vaak persoonlijk of je de kwaliteit goed genoeg vind...).

Probeer niet meteen alle reply's te beginnen met een :r . Da's niet echt constructief...

Ik ben benieuwd...

System Specs

• Sjadow_
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik heb zelf ook een tijdje een spycam van trust gehad, mocht em effe lenen van een vriend, maar was een spycam 200 ofzo, weet het niet precies meer. Software is lekker makkelijk en spreekt voor zich, niks op aan te merken. De camera zelf vond ik ook vrij simpel in gebruik, alhoewel ik wel ff de handleiding moet doornemen om te begrijpen wat alles nou precies deed. Voor de rest kon je met de bijgeleverde software de foto's bekijken en eventueel een paar verwijderen als ze mislukt waren. Helaas was de megapixel van deze camera aan de lage kant, iets 0,5 ofzo : (, maar desondanks kon je er nog wel aardige foto's mee maken mits het voorwerp niet te ver weg stond
3,3 Mpixels is trouwens niet slecht hoor... ik heb foto's gezien die met een 1,0 Mpixel zijn gemaakt en die zijn van prima kwaliteit

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Da's al niet negatief!! Het nadeel wat je noemt zou dan met deze camera opgelost zijn!!

System Specs

• Sjadow_

Sjadow_

wassup?

Ja dat lijkt mij wel, kijk ik weet ook wel dat Trust geen A-merk is, maar ik vond het een prima dingetje, en idd 3,3 Mpixel, nou ik vind dat toch wel genoeg... voor wat wil je het eigenlijk gaan gebruiken?
ik zal ook nog wel effe kijken of ik een foto kan vinden, misschien wel leuk, dan heb je een kleine indicatie wat 0,5 Mpixel kan...

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Gaat mij vooral om de Foto functie... Er zit 16 Mb in het ding, en met een max hardware resolutie van 1280 x 1024 kan je toch leuke foto's maken!! Is echt voor het dagjeswerk waar je gewoon kiekjes maakt. Daar vind ik gewone foto's gewoon te duur voor worden. Voor een mooi portret of zo pak ik dan wel een gewone camera als het met deze niet mooi genoeg zou kunnen...

System Specs

• Sjadow_

Sjadow_

wassup?

nou dan lijkt mij dit wel een leuk dingetje, ik weet niet hoeveel ie kost, maar als ie een beetje goedkoop is dan zou ik niet weten waarom je dat ding niet zou kopen, ennuh bij mediamarkt kan je het toch gewoon binnen 14 dagen terug brengen? als ie je niet aanstaat >:)

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met de Mediamarkt... Lijkt me stug dat ze "niet goed geld terug" doen?? Daar komt bij dat de Mediamarkt net weer dat ding zonder flits heeft :( . Anyway, op tweakers pricewatch staat ie voor ¤149,- (Met flits...).

Misschien toch wel een goed dingetje... Even sparen nog. Als ik hem heb post ik hier wel mijn bevindingen!!

System Specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nroos1/bloem.jpg

Geschoten met de spyc@m 500

Helaas ging die van mij tijdens m'n vakantie kapot en heb ik m ingeruild voor een spyc@m 500F flash zonder bij te betalen :)

• Collidor

Collidor

Topicstarter
8)7 WOOOOW.... Da's F*ckin great!!! :9~ Lijkt me goed genoeg!!

System Specs

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

goed genoeg om foto's op normaal formaat af te drukken in ieder geval (9*13 ongeveer)

De camera zelf is dus gewoon 1.3 Mpix (1248*960), met de software erbij kan je wel in 3.3 mpix eraf halen maar je kan beter zelf met photoshop vergroten. Dat werkt beter 8)7

Wat je ook zou kunnen doen is 50 euro meer sparen en een echte 1.3 Mpix digicam kopen (fuji finepix 1300 ofzo), die zal ongetwijfeld beter zijn dan deze cam (iets minder korrelig)

Overigens, de software van trust zelf is wel bruikbaar. Je kan de foto van te voren in het klein previewen en als je m wilt hebben naar je hd pompen. Hij komt niet als een extra drive erbij helaas.

Hij voelt best degelijk aan, hoewel het touwtje niet zo praktisch is (kan voor de lens bengelen als je niet uit kijkt)

Macro mode selecteren had handiger gemogen, nu moet ik een dingetje bij de lens draaien om de focus gewoon dichterbij te halen :D

Qua foto's maken, in hoge kwaliteit gaan er ongeveer 60 a 70 op, in lage kwaliteit volgens de doos 160 maar nog niet geprobeerd (who cares eigenlijk als je er toch 60 kan maken in hoge kwaliteit)

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Bij de weg: Dat stukgaan, was dat omdat het "trust" kwaliteit was, of omdat een fototoestel niet gemaakt is om een auto op te parkeren??

System Specs

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

heh.. koop iig geen spycam 100, das echt bagger nl.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Collidor schreef op 12 augustus 2002 @ 18:24:
Bij de weg: Dat stukgaan, was dat omdat het "trust" kwaliteit was, of omdat een fototoestel niet gemaakt is om een auto op te parkeren??
Geen idee, ik wilde foto maken en dat deed ie gewoon niet. Hij pieptje alsof de kaart vol zat terwijl ie het zeker niet was. Filmen deed ie toen nog wel maar ja, ik wil dus foto's maken :P

Komt misschien omdat het best wel warm was (>40 graden), best vochtig en hij heeft best een tijdje in de zon gezeten (in borstzakje tijdens lopen). Hoop dat t daar aan lag, of dat t gewoon een productiefoutje was.

Heb m gekocht bij Mediamarkt in r'dam en omruilen was geen probleem :)

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Sick Nick schreef op 12 augustus 2002 @ 18:29:
[...]
Geen idee, ik wilde foto maken en dat deed ie gewoon niet. Hij pieptje alsof de kaart vol zat terwijl ie het zeker niet was. Filmen deed ie toen nog wel maar ja, ik wil dus foto's maken :P

Komt misschien omdat het best wel warm was (>40 graden), best vochtig en hij heeft best een tijdje in de zon gezeten (in borstzakje tijdens lopen). Hoop dat t daar aan lag, of dat t gewoon een productiefoutje was.

Heb m gekocht bij Mediamarkt in r'dam en omruilen was geen probleem :)
Zit er een kaart in?? Kan je die nog wisselen voor een grotere dan??

System Specs

Verwijderd

sorry maar dat is zonde van je geld. ziet er echjt bagger uit die pic. spaar nou maar ff verder voor een goede kamera. 300 piek is niet niets ....ik vind het weggegoeid geld mate!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
-onzin- sorry :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Collidor schreef op 12 augustus 2002 @ 19:04:
[...]

Zit er een kaart in?? Kan je die nog wisselen voor een grotere dan??
Nee, gewoon 16 MB vast geheugen. Kan je niet uitbreiden dacht ik (zie geen klepje ofzo en volgens trust zelf kan t ook niet)

Gewoonte om t kaart te noemen omdat we hiervoor een nikon coolpix 880 hadden (spijtig genoeg overleden :( buiten de garantie natuurlijk |:( )

Wilde toch weer een digicam maar hoeft voor mij niet al te super te zijn. Dit is genoeg voor wat vakantiekiekjes enzo, beetje een fun-gadget dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:12:
sorry maar dat is zonde van je geld. ziet er echjt bagger uit die pic. spaar nou maar ff verder voor een goede kamera. 300 piek is niet niets ....ik vind het weggegoeid geld mate!
Mee eens :)

Hoewel je die kwaliteit pas ziet als je er andere foto's van betere camera's naast gaat leggen :)

Ik zal zo eens ff wat pics uploaden geschoten met een Kodak DC4800 :)

Verwijderd

is dit niet dezelfde in een ander jasje

http://www.kijkshop.nl/on...gment=Digitale+camera%27s

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

lijkt me wel, zelfde specs dus zal wel hetzelfde zijn maar dan een ander plastic kapje eromheen. Die staat dacht ik voor 119 euro in de pricewatch dus misschien ook het overwegen waard.

Deze is een optie als je het niet handig vind om met een staafje foto's te maken.
Zelf vind ik t handiger dan een 'ouderwets' model, deze kan je stabiel met 1 hand gebruiken en die andere moet je ondersteunen om een niet-bewogen foto te maken (ik wel tenminste :X)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boeie/dcp_3881.jpg
Oude reepjes geheugen...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boeie/dcp_3960.jpg
En een paar HD's :)

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:27
keb zelf die bagger 100 versie en als ik dan dit zie.... DAMN!! Echt goed, OK OK wel wat korrilig soms maar extreem verbeterd tov de 100 versie zeg

sensei_d.fpv channel

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Okee VagOH... Die pics van jou zijn mooier. Maar wat kostte die Kodak? Vast geen 140,-... Dat is dus wat ik tegen elkaar wil afwegen. Natuurlijk zijn foto's van een 500,- euro camera mooier, maar als ik acceptabele foto's voor 1/4 van de prijs kan maken is dat wel een stuk aantrekkelijker...

System Specs

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Ik denk alleen dat je deze niet als Webcam kan gebruiken... Die "pen" wel.

System Specs

Verwijderd

Collidor schreef op 12 augustus 2002 @ 22:29:
[...]

Ik denk alleen dat je deze niet als Webcam kan gebruiken... Die "pen" wel.
jawel dat kan wel, heb em zelf ook gehad nl. heb em alleen meteen weer trug gebracht :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Sja, wat voor foto's wil je ermee maken, "leuke" foto's (zooi) of serieuze foto's?

Als je een beperkt budget heb en je wil dat laatste, ga dan gewoon voor een Fuji 2600 Zoom of een Kodak 3600 oid of iets vergelijkbaars van Canon, Minolta noem maar op ...
Je betaalt er 2x zoveel voor, maar de kwaliteit is 10x beter.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 23:52:
[...]

jawel dat kan wel, heb em zelf ook gehad nl. heb em alleen meteen weer trug gebracht :D
En waarom heb je hem teruggebracht? Omdat je de kwaliteit niet goed genoeg vond of zow?

System Specs

• Collidor

Collidor

Topicstarter
dreeke schreef op 13 augustus 2002 @ 23:58:
Sja, wat voor foto's wil je ermee maken, "leuke" foto's (zooi) of serieuze foto's?

Als je een beperkt budget heb en je wil dat laatste, ga dan gewoon voor een Fuji 2600 Zoom of een Kodak 3600 oid of iets vergelijkbaars van Canon, Minolta noem maar op ...
Je betaalt er 2x zoveel voor, maar de kwaliteit is 10x beter.
Het gaat echt vooral om de zooi foto's (de 15e x naar de Efteling en zo)... Voor de serieuze foto's heb ik een Spiegelrefleks... :)

System Specs

Pagina: 1