CAS3 na flash MSI K7T Pro (Duron)

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Nadat ik mijn BIOS geflashed heb kan ik het geheugen alleen nog op CAS3 zetten terwijl het eerst ook op CAS2 kon. Als ik dat nu doe begint hij te piepen en start Windows niet op.
Voor de rest kan ik gelukkig wel alle instellingen optimaal zetten (nee, niet de optimal defaults ;)).

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dit probleem is nog nooit eerder voorgekomen? ;)

Verwijderd

Bij mij statie op 2. Geheugen wil alleen op fast. BIOS versie 1.5. PC133. Mischien het een of het ander.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb versie 1.6 (oude was 1.4). Geheugen (ook PC133) wil wel op Turbo, maar dus niet op CAS2.
Ik bedenk nu ineens dat het best zou kunnen dat ik in mijn oude BIOS wel CAS2 had, maar geen turbo, gewoon 8/10 ns. Dat zal ik nog eens proberen.
Als dat werkt, wat is dan beter? CAS3 met Turbo of CAS2 met 8/10 ns?

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Save jij je ouwe bios nooit voor het flashen?
Voorkomt dit soort problemen ;)

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Hoe doe je dat?

(Dit was de 1e keer dat ik een BIOS flashte. Shame on me.)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Volgens mij krijg je voor je flashen een vraag of je je huidige bios wilt opslaan, tenminste bij mij wel.
Maar misschien heeft jouw moederbord een andere type bios ofzo.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Hij ging meteen aan de slag. Maar misschien stonden de oude instellingen er nog wel gewoon. Niet eens meer naar gekeken. Eerst alles op Safe Defaults gezet (doe ik anders nooit hoor).

Maar weet nog iemand antwoord op deze vraag:
Wat is beter? CAS3 met Turbo of CAS2 met 8/10 ns?

Verwijderd

Wat houd eigenlijk CAS2 en CAS3 in? Wat is het verschil?

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk de eerste BIOS versie gehad die geen PC133 herkende. Volgens mij herstelde de volgende BIOS versie (1.3?) deze fout. Toen mijn PC wel PC133 herkende werkte turbo met CAS2 niet meer! Test je geheugensnelheid eens met SANDRA. Bij mij was CAS2 en FAST de snelste optie.

Verwijderd

Het valt me op als je de bootablfop met de nieuwe BIOS en het flashprogje in je PC stopt het zootje vanzelf start! Er valt niets te saven! Zeker een nieuwtje van MSI.
Schrok me overigens eerst rot maar het werkte.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gisteren CAS2 met 8/10 ns geprobeerd, maar hij deed het echt niet meer. Alleen CAS3 doet het nog.
Pagina: 1