Bouw van homestudio

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Ik ben samen met een vriend begonnen met het bouwen van een homestudio. Nu wordt alles geisoleerd met iso-fix, en we krijgen een dubbele deur. Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem aan: voor een goede geluids isolatie moet de kamer luchtdicht gemaakt worden. Maar ik denk dat ik dat niet ga overleven. Heeft iemand ervaring met ventilatie in dit soort ruimtes en kan je mij dan vertellen hoe ik dat moet doen?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32

Eraser127

Nijkerk

misschien met soort airco installatie?

My Discogs

• SnowDude
Ja maar dan komt er een buis naar de ruimte naast de studio en dan ker er geluid ontsnappen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32

Eraser127

Nijkerk

informeren bij oefenruimtes en-, ofzow, die zouden het wel moeten weten dacht ik zo

My Discogs

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Bij de studio's van de Belgische staatszenders, is de ingang naar de studio een kronkelende gang die volledig geïsoleerd is. Aangezien geluidsgolven rechtdoor gaan, hoor je in de studio bijna niets.
't Is maar iets dat'k gezien heb op bezoek hoor :)

[ Voor 0% gewijzigd door ShadowrunR op 12-08-2002 21:27 . Reden: Typfoutjes ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je moet niet ALLES willen isoleren.. je moet zorgen dat et redelijk geluidsdicht is.. niet geluids'proof' :Y)

zoals shadowRunner et zei.. : is een hele goeie oplossing.. moet je wel ruimte hebben :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

idd, kronkelgangetje. Kan het zijn dat ik daar ook eens geweest ben shadowrunner... ;-)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 22:49:
idd, kronkelgangetje. Kan het zijn dat ik daar ook eens geweest ben shadowrunner... ;-)
offtopic:
Kan inderdaad zijn dat we elkaar daar es tegengekomen zijn :+

Verwijderd

[TOTALLY OFF TOPIC]
jààà shadowrunnr, was jij niet die freak met een speciale haircut die aan die computerschermen lag te kwijlen, zo bovenop leen demarez?

[\ TOTALLY OFF TOPIC]

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
ik werk(te) bij een radio studio-tje en daar hadden ze gewoon een buisje naar boven en weer een naar beneden voor de kabels enzo, werkt perfect

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• SnowDude
Ik denk dat ik wel ruimte heb voor een kronkel gangetje en dan aan de binnenkant bekleden met geluidsdepend materiaal. Thanx voor de reacties

Verwijderd

Als je een kronkelgangetje hebt moet het wel ruim genoeg zijn om binnen te komen met verschillende apparatuur. en ik denk dat het hier geen gangetje betreft maar een flinke gang. Maar ik ben daar niet geweest.
Pagina: 1