universele adapter gebruiken voor scanner?

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb hier een adapter liggen die het begeven heeft. Hij is van een scanner.

Hij is 12 volt en 1.25 ampere.

Ik kan nergens universele adapters vinden zwaarder dan 12 volt en 1,2 ampere

denk je dat die adapters kapot gaan als ik die gebruik?

ik denk dat in elektronica de meeste techneuten zitten dus ik denk dat ie hier wel op zn plaats is

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

In principe gaat dat wel. Hou alleen even in de gaten dat 'ie niet te warm wordt.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

lukt wel denk...

Staat er niet op de scanner wat ie nodig heeft??? of isdat die 1,25 A

Electronics development

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
het scheelt dus slechts die 0,05A???

Dat moet dan toch makkelijk kunnen IMO... Die scanner vreet niet zoveel stroom gok ik hoor

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
tot nu toe doet ie het :) volgens mij gebruiken mn (aanstaande schoonouders ofzo) hem toch maar 1 keer per maand dus ik zeg wel dat hij niet de hele tijd in het stopcontact moet zitten..

• Osiris
  • Niet online
Pixal schreef op 12 augustus 2002 @ 15:58:
tot nu toe doet ie het :) volgens mij gebruiken mn (aanstaande schoonouders ofzo) hem toch maar 1 keer per maand dus ik zeg wel dat hij niet de hele tijd in het stopcontact moet zitten..
a) Dat moet je sowieso niet doen... In trafo's die niets doen loopt er altijd nog een lekstroom;
b) Zoals hierboven staat alleen een lekstroom. Door een trafo waaraan een UITGESCHAKELDE scanner staat, loopt geen normale in-bedrijfs-stroom...

Hij zou dus gewoon erin kunnen blijven zitten, maar ik zou hem er sowieso maar uithalen (elke trafo)... Is beter voor je elektrische rekening en voor het milieu :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
tja.. het is zo'n domme goedkope scanner zonder aan/uit schakelaar

• Osiris
  • Niet online
Pixal schreef op 12 augustus 2002 @ 16:47:
tja.. het is zo'n domme goedkope scanner zonder aan/uit schakelaar
Ah, dan is het op het mileu gezien wel handig om hem eruit te halen... Maar voor die stroom etc hoeft dat niet, want die scanner trekt z'n max. stroom ook alleen maar als z'n lamp en motortje druk bezig zijn etc. En ik denk niet dat die scanner 's nachts voor de lol met fikkende lamp heen en weer aan het raggen is ;)
Pagina: 1