Zie FOK!: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21321
- Wat voor materiaal? Moet sterk, licht en goedkoop zijn (en tegen straling etc kunnen)
- Hoe te bouwen?
- Wat voor aandrijving in de lift?
etc zo kun je wel een hele lading vragen verzinnen..
Ik denk dat je als materiaal misschien een soort glas kan gebruiken (stond in de Kijk dat ze daar ook bruggen mee gingen bouwen), dus dit moet ook wel kunnen met wat extra research. Bovendien brengt het erg weinig onderhoud met zich mee.
Hoe? Tja, dat is een lastige. Je moet natuurlijk van beneden naar boven werken, dat is het goedkoopste.
Wat voor aandrijving?
Ik heb verschillende documentaires gezien over voortdrijving met lasers (van metalen "ufo's" , waar dan de lucht onder die bol verhit werd, en sterk uitzette en dat ding naar boven kachelde..
Nou ja, wat vinden jullie ervan, wel allemaal heel SF, maar ja
Ik vind dit een interessant stukje.. want er komen een aantal vragen naar boven:Wetenschappers van de NASA, ESA en High Lift Systems komen in een twee- daagse conferentie in Seattle bijeen om te bespreken hoe ze een lift naar de ruimte kunnen bouwen.
De NASA heeft $570,000 toegekend voor onderzoek naar dit systeem.
Het concept is simpel: De lift is in feite een kabel, die aan een geostationaire satelliet hangt die zich 35.000 kilometer boven de aarde bevindt. Commerciele ladingen, zoals delen van een ruimtestation, of misschien zelfs ruimtetoeristen, worden dan via de lift naar boven getrokken, tegen een fractie van de huidige kosten om dergelijke ladingen in de ruimte te brengen.
Dr. Edwards van High Lift Systems zegt dat de huidige technologie aardig in de buurt komt van wat ooit science fiction was. De geschatte kosten voor het bouwen van een ruimtelift zijn 10 miljard dollar.
- Wat voor materiaal? Moet sterk, licht en goedkoop zijn (en tegen straling etc kunnen)
- Hoe te bouwen?
- Wat voor aandrijving in de lift?
etc zo kun je wel een hele lading vragen verzinnen..
Ik denk dat je als materiaal misschien een soort glas kan gebruiken (stond in de Kijk dat ze daar ook bruggen mee gingen bouwen), dus dit moet ook wel kunnen met wat extra research. Bovendien brengt het erg weinig onderhoud met zich mee.
Hoe? Tja, dat is een lastige. Je moet natuurlijk van beneden naar boven werken, dat is het goedkoopste.
Wat voor aandrijving?
Ik heb verschillende documentaires gezien over voortdrijving met lasers (van metalen "ufo's" , waar dan de lucht onder die bol verhit werd, en sterk uitzette en dat ding naar boven kachelde..
Nou ja, wat vinden jullie ervan, wel allemaal heel SF, maar ja