M'n huisgenote gaat na lang aandringen van haar broer van Win98 op FreeBSD overstappen (ze is geen nerd, maar heeft al de nodige xNIX ervaringen via de uni, dus dat zit wel goed)
Ze gaat hem als tik en surfbak gebruiken. Dat moet kunnen maar...
Online moet ze 2 dingen kunnen doen:
- email via Dolfijn.nl (met hun k*t
engine met aparte vensters)
- ebankieren met SNS
Dat gaat zeker wel via Mozilla en niet (geen van beiden) Opera
En dat is lastig omdat haar PC een beetje oud is en ik twijfel of het Mozilla zal trekken:
P60@66 met 32MB RAM
Plan was om FreeBSD met een simpele Windowmaker te gebruiken. Helaas kan ik nergens zinnige hardware requirements voor Mozilla vinden (wel om te compilen, maar dat was nou ook niet de bedoeling
).
Vraag 1: gaat Mozilla überhaupt lukken en zo nee wat zijn de min specs onder FreeBSD
Vraag 2: als Mozilla gewoon niet gaat en Opera de sites niet kan benaderen, welke alternatieven zijn er (IE via VMware of WINE
)
Ze gaat hem als tik en surfbak gebruiken. Dat moet kunnen maar...
Online moet ze 2 dingen kunnen doen:
- email via Dolfijn.nl (met hun k*t
- ebankieren met SNS
Dat gaat zeker wel via Mozilla en niet (geen van beiden) Opera
En dat is lastig omdat haar PC een beetje oud is en ik twijfel of het Mozilla zal trekken:
P60@66 met 32MB RAM
Plan was om FreeBSD met een simpele Windowmaker te gebruiken. Helaas kan ik nergens zinnige hardware requirements voor Mozilla vinden (wel om te compilen, maar dat was nou ook niet de bedoeling
Vraag 1: gaat Mozilla überhaupt lukken en zo nee wat zijn de min specs onder FreeBSD
Vraag 2: als Mozilla gewoon niet gaat en Opera de sites niet kan benaderen, welke alternatieven zijn er (IE via VMware of WINE
Oslik blyat! Oslik!