[PRINT] Digimaster 9110 vs Xerox Docutech

Pagina: 1
Acties:

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Topicstarter
Deze onder W&G gepost, omdat ik denk dat het meer voor graphics mensen interessant is, dan voor Hardware phreaks.

Ik ben me aan het orienteren op het gebied van produktie-printers voor mijn bedrijf. Omdat er hier een aantal graphics/drukwerk mensen rondlopen, vroeg ik me af of mensen ervaringen hebben mbt de kwaliteit van deze 2 machines.

1. Xerox Docutech 6100/135/180 etc..
Afbeeldingslocatie: http://a1452.g.akamaitech.net/f/1452/2731/24h/cache.xerox.com/images/usa/en/d/dt135_b.jpg
2. Heidelberg Digimaster 9110
Afbeeldingslocatie: http://www.wahmag.com/9110.jpg

Beide zijn zwart-wit, hoog-volume, produktie printers.
Ik ben met name geinteresseerd in ervaringen met de 9110 (al dan niet in verhouding tot de docutech-familie van Xerox). Aangezien ik zelf een aantal jaar ervaring heb met een docutech135, weet ik dat de kwaliteit toppie is. Zwartdekking is uitstekend en kwaliteit is erg constant.

Samenvattend
Iemand enige ervaring met 1 of beide van deze machines?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
heb weleens wat moeten printen met de laatste :) die staat op 't GLR in Rotterdam

dus meer ervaring dan "hij's erg snel en compleet" heb ik niet :p

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Uit ervaring weet ik alleen dat geen enkele machine zonder storingen draait. Denk dat je de afwegingen dan ook moet maken door te kijken naar specificaties en wat demonstraties van de betreffende fabrikant. En natuurlijk het prijskaartje (ppp). Verder kan de constructie van de contracten nogal van invloed zijn. We hebben bij ons nu een Nashuatec kleurencopier en tevens kleurenprinter. Aardige bak en lekker snel. Als ik het goed heb betalen we daarvoor een vaste prijs per kopie en zijn er daardoor geen extra kosten. Nu is die van ons voor hun een testcase en is zo ongeveer alles al weleens vervangen, maar in de regel doet ie het perfect.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Topicstarter
OzBoz schreef op 12 augustus 2002 @ 15:31:
Denk dat je de afwegingen dan ook moet maken door te kijken naar specificaties en wat demonstraties van de betreffende fabrikant.
Ga vanavond ff kijken naar zo'n 9110 in de showroom,
alleen heb je meestal wat meer aan praktijk ervaringen.

Ze kunnen het altijd heel mooi vertellen. ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

SillyJW schreef op 12 augustus 2002 @ 15:57:
[...]
Ga vanavond ff kijken naar zo'n 9110 in de showroom,
alleen heb je meestal wat meer aan praktijk ervaringen.

Ze kunnen het altijd heel mooi vertellen. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik weet niet of je een beetje in een redelijke plaats woont, maar anders is het wellicht een idee om eens wat drukkers of copyshops etc te bellen. Dit zijn niet echt de apparaten die iedereen in huis heeft maar dan heb je in elk geval kans een paar mensen te spreken die ervaringen hebben met dergelijke apparaten en hun storingsgevoeligheid (want dat vertellen ze in demo's nooit)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Topicstarter
Maar ik weet niet of je een beetje in een redelijke plaats woont,...
:) Amsterdam is best redelijk...
Ik vraag zometeen gelijk een paar referenties op, kunnen we ze ook eens 'in 't veld' bekijken.

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Topicstarter
Ok, dat was dus dikke vette :9~

Gisteren dus in de showroom geneuzeld bij een 9110. Zelf enkele bestanden meegenomen en wat mogen kloten. Het lijkt erop dat de kwaliteit van de 2 machines nagenoeg gelijk is. Als de 9110 een setje A3tjes met volvlak zwart met een constante qualiteit kan uitpoepen, dan kun je rustig stellen dat de kwaliteit van het ding goed is :) .

Maaar...

Er zitten wel wat verschillen in fuctionaliteit. Zo ken ik van de docutech135 de uitermate handige mogelijkheden van het nog bewerken van verschillende documenten in de Docutech-interface. Stel je hebt een document van 250 pag en je wil de eerste 100 pag's enkelzijdig afdrukken en de rest dubbelzijdig, eventueel op verschillende materiaalsoorten, dan was dat op de docutech geen probleem.

Op de 9110 gaat dit anders. Deze machine werkt meer a la een desktopprinter. Je kunt een document sturen en that's it. Je kunt naturlijk wel een zee aan opties in de driver doorlopen, maar de basis is dat alle grappen die je uit wilt halen, gedaan moeten worden voordat het document in de printer beland.

Dit laaste (het uitgebreid samenstellen van printopdrachten op printerniveau) is nu wel een van onze redenen om tot aanschaf over te gaan van 1 van deze machientjes. Er werd wel gelijk (natuurlijk) voorgesteld door de leverancier om hiervoor een software-oplossing te maken, maar dat lijkt me toch niet de reden om zo'n ding aan te schaffen. :)

We gaan nog es verder kijken...

offtopic:
Naast de 9110 stond een kleurenprinter. De NexPress ....w a u w ... :9~ Zulk soort machines zullen de offsett markt toch wel heel snel (nog sneller dan ik dacht) gaan verstoren. Zelfs ruimte voor een 5e 'kleur', waar ze waarschijnlijk een lak-achtig iets voor [zouden gaan / waren aan t] ontwikkelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.heidelberg.com/hq/eng/Images/16_1669.jpg

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Topicstarter
FF een klein update-je, zodat jullie ook weten hoe het afgelopen is..

Het is geen van beide geworden. :)
Aangezien een full colour printer ook zwart kan printen, zijn we toch
maar gegaan voor een docucolor 2045 in combinatie met een Creo Rip.
Inclusief hoge capaciteits in- en uitvoer. :9~

Kijk voor specs van de Creo hier.
Klik voor specs van de 2045 hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.creo.com/images/products/print_on_demand/Sfida.jpg

Wordt vrijdag geinstalleerd ... dus dat wordt fijn een weekendje speulen (8>

[ Voor 4% gewijzigd door SillyJW op 27-11-2002 16:19 ]

Verwijderd

<offtopic>

Woooaaaw, nou dat is nog eens een printertje om mijn cd/dvd hoesjes op te printen :-)

</offtopic>
Pagina: 1