Toon posts:

Raad gevraagd aan de échte tweaker ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
greetzz,

Ik heb:
PIII450, 64 MB Ram, Hercules 5.5ns Geforce2 mx (op 185/193, zonder extra cooler ofzo).

-Over het algemeen ben ik erg tevreden met de videokaart, alleen heeft tie nog wel wat meer RAM nodig om vol te kunnen draaien..:)
Maar ja..
mijn 3dmark2000 score is met de Detonator3-drivers, versie 6.31 : +/- 3650

Vragen:
1)Is dit laag?

steeds vaker hoor ik verhalen over een windows-registry dat stampvol zit. Hierdoor schijnt de hele computer langzamer te draaien...

2)
welk programma is nou aan te raden? op http:/www.tweakfiles.com staan !ERG! veel van die registry-cleaners..
welke is nou de beste? Is dat de duurste :P ofzo?

Mijn bios ziet er o.a. zó uit:

> Aperture Size '32'
> Video BIOS Shadow 'Disabled'
> Video BIOS Cacheable 'Disabled'
> Video RAM Cacheable 'Disabled'

3) iemand aan- of opmerkingen?

Thx y'all!

Bas.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hier is een registry cleaner die gratis te downloaden is : Easy Cleaner van Tony Arts.
Je haalt hem hier: www.tweakfiles.com Echt een fijn en makkelijk te gebruiken programmaatje die meteen afrekent met je deadend registry strings.
Je score ziet er trouwens niet al te verkeerd uit voor die setup. Ga anders eens comparen op MadOnion.com om te zien wat anderen met een ongeveer dezelfde setup als jij halen.

Die-hard Brexiteer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is je registry eigenlijk?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• KingNothing
Dat is voor je toetsenbord dacht ik

Die-hard Brexiteer

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 10:44 schreef BeyondHorizon het volgende:
Dat is voor je toetsenbord dacht ik[/quote]:?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Nee hoor!

Registry is Engels voor de registers van je processor. Aangezien WindHoos die heel errug vervuild, zijn er programma's gemaakt die de registers weer legen cq opschonen :+:P

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 10:51 schreef WOrKstation het volgende:
Nee hoor!

Registry is Engels voor de registers van je processor. Aangezien WindHoos die heel errug vervuild, zijn er programma's gemaakt die de registers weer legen cq opschonen :+:P[/quote]Dit lijkt me ook geen serieuse post. In het onzin forum had ik dit wel verwacht, maar hier?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• KingNothing
Naar mijns inziens wist je het antwoord al als ik je nu zo hoor. :)Ik kan er uiteraard langs zitten.

Die-hard Brexiteer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Je score lijkt mij wel in orde.
Ik haal zelf MAAR 4100 op een Athlon 500@750 op een MSI6167 mobo. :(

> Aperture Size '32'
> Video BIOS Shadow 'Disabled'
> Video BIOS Cacheable 'Disabled'
> Video RAM Cacheable 'Disabled'

Ik zou Aperture Size op 64 zetten en de rest lijkt mij wel goed.

Voor meer info over tweaken kijk op:
http://www.3dgpu.com/tweaking

Ik zelf gebruik het pakket van Fix-It 2000 van On-Track, daar zit een regclean prog bij in, en een andere simpel progje om je register te cleanen is REGCLEAN van microsoft.

Verwijderd

FrankGuthrie: sorry....:)

Maar ik had in ene keer een onweerstaanbare aandrang >:)

Ik beloof hierbij plechtig beterschap :z

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 11:12 schreef BeyondHorizon het volgende:
Naar mijns inziens wist je het antwoord al als ik je nu zo hoor. :)Ik kan er uiteraard langs zitten.[/quote]Uiteraad naast zitten :P

Maar ik weet ongeveer dat het heeft te maken met windows, en als ik iets unstall, dan geeft windows een melding dat er iets wordt gedaan met de registry. Maar wat is het precies, dat wil ik weten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 11:30 schreef WOrKstation het volgende:
FrankGuthrie: sorry....:)

Maar ik had in ene keer een onweerstaanbare aandrang >:)

Ik beloof hierbij plechtig beterschap :z[/quote]Je bent al vergeven :P

Ik doe dat ook wel eens, maar beperk me tot het onzin forum, en soms stuffis generalis. meestal zijn dat van die threads: 'Hoe moet ik een icoontje toevoegen?', dan fok ik ze ook, maar daarbuiten ben ik serieus, anders denken mensen wat geleerd te hebben, en dan gaan ze ermee opscheppen, en dan worden ze uitgelachen, dat zou ik ze niet kunnen aan doen >:)>:)>:)>:)>:)>:)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• eppie
  • Niet online
(overleden)
In het register staan alle instellingen van windows en alle programma's, en het wil nog wel eens als je programma's verwijderd dat die instellingen nog in het register staan, en daardoor wordt ie steeds groter en komt er steeds meer troep in te zitten. En dat maakt je pc langzamer.

Eppie

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 11:43 schreef eppie het volgende:
In het register staan alle instellingen van windows en alle programma's, en het wil nog wel eens als je programma's verwijderd dat die instellingen nog in het register staan, en daardoor wordt ie steeds groter en komt er steeds meer troep in te zitten. En dat maakt je pc langzamer.

Eppie[/quote]Maar is het dan niet de bedoeling dat 'ie alles leeggooid bij een unstall van een programma?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

je kan toch ook in dos opstarten en dan cleanreg /s doen?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ja bij een uninstall wel, maar bij bv drivers, worden veel dll's, vxd's ect. achter gelaten in je winsys en in het register wemelt het ook na een tijdje van allerlei zooi die je niet meer gebruikt, ik ga dat reg proggie ook eens proberen.
Windows register is een vergaarbak van ongedierte;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Wat dacht je er van om gewoon om de 3 maanden windows vers te installeeren ?

Verwijderd

Heb ongeveer dezelfde score maar dan met een PIII 500, 256 mb ram en Geforce2 GTS 32mb...

Ik ga nu ook maar effe m'n registry cleanen :)

Heb net m'n registry gecleand en haal met de Detonator 6.31 3766 punten. :( Wel in 1024x768 32 bit kleur.

Dit is toch te weinig ?

---------------------------------------------
"Een joint in de morgen, is een dag zonder zorgen"

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet al te veel nee :( , maar ik zet 3dmark2000-benchmarking dus níet op 32 bits kleuren, maar op 16 bits..

Dit scheelt uiteraard ook ERRUG veel

thx y'all for the info :P

Bas D.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 13:42 schreef 100xnixxan het volgende:
Wat dacht je er van om gewoon om de 3 maanden windows vers te installeeren ?[/quote]Daar heb ik dus geen zin in, gewoon NT/windows 2000 draaien die lekker stabiel is, en je registery leg gooien, dan hoeft het tenminste niet zo snel, dan hoeft het maar 1 keer per jaar, want om de 3 maanden is me te snel.

en hoef je niet moeilijk te gaan doen om niet al je mp3't jes kwijt te raken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
eeeh, easycleaner is een leuk prog. hoor.. Maar als ik op 'registry' druk, dan laat tie em gewoon zien!

POINT:
Moet ik dus nog steeds zelf uitzoeken wat ik wél en níet kan deleten...!:(

Is er geen prog. dat zelf checkt welke strings wel en welke niet wegkunnen??

of zie ik iets over het hoofd ..:P

peoplezz?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 00:01 schreef xystus het volgende:
eeeh, easycleaner is een leuk prog. hoor.. Maar als ik op 'registry' druk, dan laat tie em gewoon zien!

POINT:
Moet ik dus nog steeds zelf uitzoeken wat ik wél en níet kan deleten...!:(

Is er geen prog. dat zelf checkt welke strings wel en welke niet wegkunnen??

of zie ik iets over het hoofd ..:P

peoplezz?[/quote]Dat zou inderdad rete handig zijn, want zo super technisch ben ik niet, zou volgens mij dingen weggooien die van belang zijn voor het systeem :D:P

Russian Blue Neji
Kate Bush

• KingNothing
Dat heb ik inderdaad op de harde manier moeten leren :( :(
Je hebt dacht ik ook nog progjes zoals Quarterdeck Cleansweep, die is wel wat beter maar geen freeware..

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Norton Utilities heeft ook leuke dingen. Defragmenteren. Waarbij je permanent swapfile vooraan je harde schijf staat. Norton Windocter, herstelt veel fouten van windows. En nog wat andere dingen. Cacheman (Niet bij norton utilities) is ook een leuk programma om je windows cache instellingen goed te zetten.

Verwijderd

Gooi eens wat meer geheugen in je systeem. Als je er 128 MB in hebt, zet dan je aperture size in je BIOS op 64. Misschien hellupt dat. 64 is een beetje weinig, moet ik eerlijk zeggen.

• KingNothing
Zet je virtueel geheugen in systeem op 2 1/2 keer de waarde van je physiek geheugen, daarna ff defragmenteren. Schijnt stabiliteit ten goede te komen en het kan een paar 3d markjes schelen. Je kan ook Side Band Adressing activeren op je videokaart ( scheelde mij 100 3d marks ) door je videokaart te flashen. Heb je een Creative kaart kan je het makkelijker doen door het programmaatje AGP Wizard te downloaden.

Die-hard Brexiteer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
maakt nauwlijks verschil maar die 3 dinge over system bios video ram enzo je weet wel.

de 2 zinnetjes waar bios instaat kun je op enabled zette die van ram kan beter uit.
omdat hij iets van je l2 cache gebruikt dan voor video dan gaat videoperformance wel voorruit maar dat compenseert niet performance decrease van l2 cache.

enneh dat het register voor het toetsenbord is is wel het onzinnigste antwoord wat ik heb gehoord.

het zijn gewoon een verzameling van instellingen,eigenschappen van hardware en software. zonder dit kun je je computer dus niet meer normaal gebruiken

• KingNothing
[quote]Op 19 oktober 2000 16:46 schreef smokey het volgende:
maakt nauwlijks verschil maar die 3 dinge over system bios video ram enzo je weet wel.

Wat maakt nauwelijks verschil?? Als je echt wil tweaken moet je naar alles kijken dat is mijn devies. Hoe dacht je dat ik aan 8200 marks kwam? Door alles te doen that's why.

Van dat toetsenbord: ok dat was een stom antwoord was ook niet de bedoeling om serieus te nemen, mijn excuses.

Die-hard Brexiteer

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Als je genoeg (lees 384MB)geheugen in je PC prakt maakt het 3dmark2000 allemaal ineens niet meer uit of je swapfile gefragmenteerd is of niet :)
Ik heb de benchmark zelfs gedraaid zonder swapfile :)

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1