Nieuwe TV voor intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik moet een nieuwe TV kopen voor iemand. Die persoon is echter een "heavy user" wat betreft TV's. Het ding staat eigenlijk altijd dag en nacht aan, meestal ook nog op het zelfde kanaal. Dit is uiteraard niet goed voor een TV, maar anders kan niet.
Zijn er bepaalde types/merken die beter tegen dit soort intensief gebruik kunnen dan andere?

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Nope!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Een televisie moet daar gewoon tegen kunnen, anders lijkt het me geen goeie keuze. Vedere ervaring heb'k niet met televisies

Verwijderd

Televisies zijn gebouwd voor een X aantal draaiuren! Niemand kan je vertellen voor hoeveel uur dat dan zal zijn! Je kan het ook treffen dat na 2 jaar je beeldbuis defect raakt! Bad Luck, maar het kost je dan ruim 400 euro! ( eigen ervaring, philips breedbeeld ) :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 23:42:
Televisies zijn gebouwd voor een X aantal draaiuren! Niemand kan je vertellen voor hoeveel uur dat dan zal zijn! Je kan het ook treffen dat na 2 jaar je beeldbuis defect raakt! Bad Luck, maar het kost je dan ruim 400 euro! ( eigen ervaring, philips breedbeeld ) :(
Of ik ben dom of jij :? Philips geeft op al haar beelbuisen 3 JAAR garantie *D. Wij hadden na 2 jaar tv kijken ook kapot, kregen we gratis nieuwe van philips :).

Koop geen goedkoop merk, dan kan je neit intensief gebruiken , neem een goedmerk zoals : Philips , sony , JVS, etc...

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik weet het een GTV!! (Geen Tele Visie) [/flauw]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hehe.. uhm kleine confessie.

Je hebt mensen die luisteren naar de radio terwijl ze achter de computer zitten en ik
heb de gewoonte om altijd de t.v. aan te hebben. Aangezien ik ook een "heavy user" ben (houd in dat de tv soms wel 16 uur lang aanstaat) Kan ik je een Sony aanraden. De tv heb ik nu een 3 jaar en hij wordt elke dag gebruikt en voor zeer lange tijden en nog geen problemen mee gehad. Dus uhm uit ervaring... sony

Specs

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:45
Idd, Philips hebben de beste beeldbuizen en een HELE goede service, onze 2 jaar oude tv ging ook naar de kloten wat stiekem een beetje onze schuld was en toch kregen we een nieuwe. De reparatie dienst is ook dik in orde en Philips is gewoon een hele grote in de beeldbuizenwereld. Je betaalt wel wat meer en daarom gaan de meeste naar de goedkopere merken als Samsung (is niet in alles goedkoper maar wel hun breedbeeld tv's) en jah.. als hun dat willen.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

neem dan in ieder geval geen 100hz tv, deze "slijten" veel sneller

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
wij hebben thuis de tv ook langdurig aanstaan (heel de dag door zo'n beetje) maar, nooit echt problemen met slijtage daardoor. vorige tv heeft het geloof ik 8 jaar gedaan. er kwamen strepen boven in het beeld.

• Snipisnap
Bedankt voor de replies.
Ik heb niet echt goede ervaringen met Philips. De vorige Philips kapte er na 4 jaar al mee. De Panasonic daarna heeft het 3 jaar uitgehouden.
Onze eigen Philips heeft het na 5 jaar begeven. Ik vind 4 a 5 jaar (te) kort voor een televie-leven.
Ik weet dat Sony al heel lang Trinitron beeldbuizen in haar TV's gebruikt. Deze zijn over het algemeen van zeer goede kwaliteit (kijk maar naar monitoren: FST VS Trinitron enz). Zouden Trinitrons beter tegen 24uur/dag gebruik kunnen dan andere beeldbuizen?

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
BadMotha schreef op 12 augustus 2002 @ 23:54:
neem dan in ieder geval geen 100hz tv, deze "slijten" veel sneller
Wat een bulls*.
Onze philips TV met 100 Hz DigitalScan is nu ruim 8 jaar oud en doet het als in nieuwstaat!!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb nu een 12 jaar oude Philips Grootbeeld (grote witte kast), en hij doet het gewoon perfect :). En jah, heavy user >:)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Snipisnap schreef op 13 augustus 2002 @ 01:07:
Ik weet dat Sony al heel lang Trinitron beeldbuizen in haar TV's gebruikt. Deze zijn over het algemeen van zeer goede kwaliteit (kijk maar naar monitoren: FST VS Trinitron enz). Zouden Trinitrons beter tegen 24uur/dag gebruik kunnen dan andere beeldbuizen?
In theorie zouden de trinitron buizen juist kwetsbaarder moeten zijn (dunne draadjes) dan een schaduwmasker (geperforeerde plaat) zoals Philipsbuizen.

Verwijderd

wij hebben een Loewe Xerox tv klapte er na twee jar uit maar idt is wel zo moeilijk te zeggen?? natuurlijk slijd een apparaat bij de een wat sneller dan bij de ander?? wij hebebn toch ook niet allemaal een evenlange levensduur???

• Snipisnap
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:39:
wij hebben een Loewe Xerox tv klapte er na twee jar uit maar idt is wel zo moeilijk te zeggen?? natuurlijk slijd een apparaat bij de een wat sneller dan bij de ander?? wij hebebn toch ook niet allemaal een evenlange levensduur???
Maar om mensen met TV's te vergelijken vind ik een beetje vreemd. :)
Of ben jij wat anders? :P

Ik denk dat je toch een beetje geluk moet hebben met TV's wat betreft hun bouw. We zullen het dus maar gewoon moeten accepteren dat de ene er sneller mee kapt dan de andere :(

Het zal dus wel weer een niet-zo-spectaculaire TV worden (goedkope 55 CM ofzo)
Zucht...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
OFFTOPIC
belagnrijk!

PVoutput

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
sorry kick

PVoutput

Verwijderd

Philips 28PW9525 Matchline. Tot voorkort (komst van Pixelplus) De mooiste 100Hz digital natural motion tv die ik gezien heb. Gaat lang mee. Heeft een keer EIZA awards gehad dacht ik.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

-Sander-

///M Powerrrrrr

Sony televisies zijn imho de beste , in lange levensduur!.
Ik heb zelf goeie ervaring met het merk, en ze zijn overigens ook nog niet eens heel erg duur.

Verwijderd

Juist Walter.PPK, wilde ik net zeggen.

Super TV alleen heb ik de 32 (is toch iets mooier qua film op mijn kamer).

Vriend van mij heeft de 36 maar die is minder. Hij heeft dan ook maar een kamer van 9 m2. Je ziet gewoon de pixels op het scherm

Verwijderd

Ik zou de JVC AV28WT5EP Natural Vision breedbeeld nemen. Heb hem zelf ook voor intensief gebruik al 2 jaar en nooit problemen gehad. 8)

Een van de meest verkochte tv 's volgens consumentenbond en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

JVS maakt trouwens een van de beste tv's die er zijn. :*)

Verwijderd

Die sony's hebben zeker een lange levensduur.Ik heb zelf in m'n kamer een oude tv van sony die iets van 14 jaar oud is (wel kleur natuurlijk) en pas een een jaar of 3 geleden ging de beeldbuis voor het eerst kaduuk.Hij werd wel gerepareerd.Dus die tv deed het gewoon ongeveer 10-11 jaar lang zonder problemen.Maar mijn oma heeft dus precies de zelfde tv en die heeft nog nooit problemen mee gehad.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:24
Ik denk dat de bekende merken (philips, sony, jvc etc) helemaal niet zoveel van elkaar verschillen, ze gaan allemaal lang mee (sommige misschien wat korter, maar dat zijn uitzonderingen en dat herft elk merk wel). Dus kies gewoon een bekend merk dat al erg lang tv's maakt. De wat minder bekende merken, hebben meestal minder hoge kwaliteit onderdelen, maar dat hoeft NIET te zeggen dat ze minder lang meegaan (kans is er wel)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

levensduur van apparaten is kansrekening. Twee precies dezelfde tv's zouden ook bij precies hetzelfde gebruik een heel andere levensduur kunnen hebben. Het is dus ook een kwestie van 'geluk hebben'.

Kreeg vandaag op me werk een JVC 25FX30B terug, DOA (Dead On Arrival). En hoor wel meer gezeik over JVC. Het probleem daarbij is dat je de mensen die geen probleem hebben met hun TV nooit hoort, terwijl je de mensen die er wel problemen mee hebben des te vaker hoort!

Verwijderd

Only sony!

Verwijderd

Het is inderdaad een kwestie van geluk. Hopelijk krijg je er een van woensdag middag ipv een maandagochtend 8:00 model :Z
Toch zijn de philips beeldbuizen qua beeldkwaliteit superieur aan sony of jvc. We hebben in de zaak een dvd van philips waar alle technieken worden uitgelegd zoals pixelplus,naturalmotion,active control enz enz. Ik dacht in het begin ook dat het maar een beetje blabla was maar als je een sony en een philips naast elkaar zet met een leuke dvd dan zie je het verschil overduidelijk. Philips (matchline) is beter. Wat betreft de levensduur maakt het echt geen h :O l uit.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dit gaat nergens heen. Merkbeeldbuizen zijn goed, maar je kan altijd een slechte tv treffen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.