Ik zou misschien wel aan waterkoeling willen beginnen, maar ik vind de prijs meestal erg hoog.
Ik heb nu 2 complete starter sets op internet gevonden voor een redelijke prijs, namelijk de volgende:
Cooltech Complete Watercooling Easy 462 bij www.oc-shop.com voor 185 euro.
http://www.cooltech.info/prodotti/kit/kit_005.shtml
Inhoud:
- UltraBlock S462 / S478 waterblock
- RD121-FAN25 radiator
- CL70 liquid reservoir
- PE700 pump
- AC26 accessory
en
Klax WaterKoelingKit Basic -beats Maze!- bij www.xxlcases.nl voor 198 euro.
Inhoud:
- Eheim 1005 pomp
- Plexiglas waterreservoir passend op de 1005
- Maxxpert Radiator
- Klax FlatFlow-O-Matic CPU koelblok
- 120 MM Enermax fan (in combinatie met de Maxxpert radiator gebruiken)
- Twee meter Siliconenslang
- Alle bijbehorende koppelstukjes (Aluminium)
Hierbij wordt alleen de cpu gekoeld, dus misschien dat ik er nog een GPU blokje bij wil hangen.
Ik heb al wat zitten uitzoeken hierover, maar de berichten over wat goed of minder goed is, zijn nogal verschillend. Zo vraag ik me af hoe sterk een pomp moet zijn, hoe groot een radiator en hoe groot een reservoir.
Ik heb nu een ALPHA PAL6035 op de cpu en een Blue orb op de GPU, verder nog een shitload aan casefans. Dat maakt nogal wat lawaai en de temp daalt niet echt bijzonder. (Athlon 1600+ CPU bij normaal gebruik 46 graden.) Is waterkoeling het geld waard?
En heeft iemand al geprobeerd wat er gebeurt alt je ipv een luchtgekoelde radiator een paar vette peltier elementen erop zet? Of heb je dan weer grotere kans op condensatie in de behuizing wanneer er te koed water door de slangen gaat? De radiator staat buiten de kast neem ik aan?
Anyway, wat ik iig wil weten is of iemand wat over de twee bovengenoemde setjes weet. Of dat er misschien wel veel betere setjes te krijgen zijn voor dat geld.
Ik heb nu 2 complete starter sets op internet gevonden voor een redelijke prijs, namelijk de volgende:
Cooltech Complete Watercooling Easy 462 bij www.oc-shop.com voor 185 euro.
http://www.cooltech.info/prodotti/kit/kit_005.shtml
Inhoud:
- UltraBlock S462 / S478 waterblock
- RD121-FAN25 radiator
- CL70 liquid reservoir
- PE700 pump
- AC26 accessory
en
Klax WaterKoelingKit Basic -beats Maze!- bij www.xxlcases.nl voor 198 euro.
Inhoud:
- Eheim 1005 pomp
- Plexiglas waterreservoir passend op de 1005
- Maxxpert Radiator
- Klax FlatFlow-O-Matic CPU koelblok
- 120 MM Enermax fan (in combinatie met de Maxxpert radiator gebruiken)
- Twee meter Siliconenslang
- Alle bijbehorende koppelstukjes (Aluminium)
Hierbij wordt alleen de cpu gekoeld, dus misschien dat ik er nog een GPU blokje bij wil hangen.
Ik heb al wat zitten uitzoeken hierover, maar de berichten over wat goed of minder goed is, zijn nogal verschillend. Zo vraag ik me af hoe sterk een pomp moet zijn, hoe groot een radiator en hoe groot een reservoir.
Ik heb nu een ALPHA PAL6035 op de cpu en een Blue orb op de GPU, verder nog een shitload aan casefans. Dat maakt nogal wat lawaai en de temp daalt niet echt bijzonder. (Athlon 1600+ CPU bij normaal gebruik 46 graden.) Is waterkoeling het geld waard?
En heeft iemand al geprobeerd wat er gebeurt alt je ipv een luchtgekoelde radiator een paar vette peltier elementen erop zet? Of heb je dan weer grotere kans op condensatie in de behuizing wanneer er te koed water door de slangen gaat? De radiator staat buiten de kast neem ik aan?
Anyway, wat ik iig wil weten is of iemand wat over de twee bovengenoemde setjes weet. Of dat er misschien wel veel betere setjes te krijgen zijn voor dat geld.