Watercooling complete set, Klax of Cooltech?

Pagina: 1
Acties:

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou misschien wel aan waterkoeling willen beginnen, maar ik vind de prijs meestal erg hoog.

Ik heb nu 2 complete starter sets op internet gevonden voor een redelijke prijs, namelijk de volgende:

Cooltech Complete Watercooling Easy 462 bij www.oc-shop.com voor 185 euro.
http://www.cooltech.info/prodotti/kit/kit_005.shtml
Inhoud:
- UltraBlock S462 / S478 waterblock
- RD121-FAN25 radiator
- CL70 liquid reservoir
- PE700 pump
- AC26 accessory

en

Klax WaterKoelingKit Basic -beats Maze!- bij www.xxlcases.nl voor 198 euro.
Inhoud:
- Eheim 1005 pomp
- Plexiglas waterreservoir passend op de 1005
- Maxxpert Radiator
- Klax FlatFlow-O-Matic CPU koelblok
- 120 MM Enermax fan (in combinatie met de Maxxpert radiator gebruiken)
- Twee meter Siliconenslang
- Alle bijbehorende koppelstukjes (Aluminium)

Hierbij wordt alleen de cpu gekoeld, dus misschien dat ik er nog een GPU blokje bij wil hangen.
Ik heb al wat zitten uitzoeken hierover, maar de berichten over wat goed of minder goed is, zijn nogal verschillend. Zo vraag ik me af hoe sterk een pomp moet zijn, hoe groot een radiator en hoe groot een reservoir.
Ik heb nu een ALPHA PAL6035 op de cpu en een Blue orb op de GPU, verder nog een shitload aan casefans. Dat maakt nogal wat lawaai en de temp daalt niet echt bijzonder. (Athlon 1600+ CPU bij normaal gebruik 46 graden.) Is waterkoeling het geld waard?

En heeft iemand al geprobeerd wat er gebeurt alt je ipv een luchtgekoelde radiator een paar vette peltier elementen erop zet? Of heb je dan weer grotere kans op condensatie in de behuizing wanneer er te koed water door de slangen gaat? De radiator staat buiten de kast neem ik aan?

Anyway, wat ik iig wil weten is of iemand wat over de twee bovengenoemde setjes weet. Of dat er misschien wel veel betere setjes te krijgen zijn voor dat geld.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

pelts op een radiator? Da's leuk, de koude kant zal koelen als een gek MITS je de warme kant zeer goed koelt. Dat zal dan weer met je waterkoeling moeten wat het effect van je koude radiator weer verziekt :P

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmm. Kijk eens op wat grote hardware sites. Er staat op de frontpage van tweakers.net een review van die Klaxx kit.

Als je nog wat verder zoekt kun je nog wel wat meer van die kitjes vinden.

En als je serieus iets neerzet hier over je radiator koelen met een peltier........ Ik zou maar lekker bij je luchtkoeling blijven dan!

Verder.... Of je met waterkoeling veel verder komt met je cpu is niet te zeggen. Of het stiller is ook niet. Dat ligt aan wat jij ervan maakt.

Of waterkoeling het geld waard is. Zeker niet. Je komt misschien een paar % verder met overklokken en dergelijke.

Waterkoeling gebruik je imo voor de fun, of pure noodzaak ivm een peltier. Zo is het bij mij begonnen. Eerst fun. Nu nog meer fun met mijn peltier erbij!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• BounceMeister
  • Niet online
Hey, thanx voor de snelle replies! :)

De review gaat over de Exxtreme I set, die moet al weer beter zijn dan een basisset zou je zeggen. Dus dan is die basisset niet aan te raden?

De cooltech set is net nieuw denk ik, daar zijn nog geen reviews over te vinden.

Waterkoeling is inderdaad meer leuk dan noodzaak denk ik. Misschien even afwachten of er een review van de cooltech set komt. Misschien iets voor tweakers.net?! ;)

• -=MOL=-

-=MOL=-

BounceMeister schreef op 12 augustus 2002 @ 15:15:

De review gaat over de Exxtreme I set, die moet al weer beter zijn dan een basisset zou je zeggen. Dus dan is die basisset niet aan te raden?
Volgens mij is dat de extreme set omdat er ook GPU, chipset en KD koeler bijzit. Als ik het goed gelezen heb hoor.
De cooltech set is net nieuw denk ik, daar zijn nog geen reviews over te vinden.

Waterkoeling is inderdaad meer leuk dan noodzaak denk ik. Misschien even afwachten of er een review van de cooltech set komt. Misschien iets voor tweakers.net?! ;)
Als jij het setje sponsort doen ze het wel.

Verder zou ik me eerst wat meer in waterkoeling gaan verdiepen. Dit soort dingen komen hier zo vaak voorbij.

Ga eens wat topics lezen. Kom je er via de search niet omdat die nog niet goed werkt. Kijk dan gewoon tussen de actieve topics. Klik onderaan op alle topics van de laatste 60 dagen.

Druk op ctrl + F (dat is zoeken) en typ [WC] in ofzo. Dan vind je een hoop. Ga dit allemaal lezen en bekijken enzo. Ik denk dat je dan een hoop info tegenkomt.

Verder gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar zelfbouw. Leuker en in 9 van de 10 gevallen ook beter!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Mad_Demon

de dokter

-=MOL=- schreef op 12 augustus 2002 @ 14:54:
Hmmm. Kijk eens op wat grote hardware sites. Er staat op de frontpage van tweakers.net een review van die Klaxx kit.

Als je nog wat verder zoekt kun je nog wel wat meer van die kitjes vinden.

En als je serieus iets neerzet hier over je radiator koelen met een peltier........ Ik zou maar lekker bij je luchtkoeling blijven dan!

Verder.... Of je met waterkoeling veel verder komt met je cpu is niet te zeggen. Of het stiller is ook niet. Dat ligt aan wat jij ervan maakt.

Of waterkoeling het geld waard is. Zeker niet. Je komt misschien een paar % verder met overklokken en dergelijke.

Waterkoeling gebruik je imo voor de fun, of pure noodzaak ivm een peltier. Zo is het bij mij begonnen. Eerst fun. Nu nog meer fun met mijn peltier erbij!!
Niks aan toe te voegen, en over dat stiller worden:

Ik heb nu een 24V 172mm Papst Fan op me radiateur zitten die meer herrie maakt dan een Delta 60HP :P (en dat wil wat zeggen ;) )

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Mad_Demon schreef op 12 augustus 2002 @ 15:54:
[...]

Ik heb nu een 24V 172mm Papst Fan op me radiateur zitten die meer herrie maakt dan een Delta 60HP :P (en dat wil wat zeggen ;) )
Das nog niks, ik had vroeger een 220V Sunon 120mm als case-fan :D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Ligone
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

Die cooltech setjes koelen een TB 1200 tot 19° idle ongeveer, en zien er echt wel degelijk uit!
echt een aanrader!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Mad_Demon schreef op 12 augustus 2002 @ 15:54:
[...]

Lol. Ik weet precies wat je bedoelt :)

Ik heb de 120mm Delta erop zitten!! En die maakt een bak meer herrie dan de 60mm.. Die heb ik ook liggen maar die hoor je gewoon totaal niet als ik de 120mm op 12 volt zet :)
Ligone schreef op 12 augustus 2002 @ 16:03:
Die cooltech setjes koelen een TB 1200 tot 19° idle ongeveer, en zien er echt wel degelijk uit!
echt een aanrader!
Knap setje!

Aangezien ik al blij ben als ik met me peltier stressed precies onder de 30 graden blijf met onderstaand systeem!

Idle is het laagste wat ik gehaald heb 17 graden na een uurtje in de bios staan :)

[ Voor 0% gewijzigd door -=MOL=- op 12-08-2002 16:39 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

http://www.overclockers.nl/artikel/index.php?artID=33

Daar kun je een nette review lezen van de Klax WaterKoelingKit Exxtreme. ;)

Verwijderd

Lijkt me vrij onmogelijk 19C?! Met een instapsetje?!

Mol gebruikt een pelt op een xp1700 en komt niet lager dan 17C terwijl een eigenschap van WC is dat dat de temp van het water altijd gelijk aan en meestal hoger is dan kamertemp.

Zit je de hele dag in een kamertemperatuur van 15C ofzo ??

• Ligone
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

Hetgeen ik gezien heb toen was een setup op de tafel, dus niet in de case en dat was wel in een werkplaats waar de temp ongeveer 21° was + de rad werd aan beide kanten gekoeld. Maar ik vond dat persoonlijk wel vrij indrukwekkend... (en ja het stond al een tijdje te draaien :) )

Je moet ook eens goed kijken naar het koelblok zelf, die zit wel helemaal anders ineen dan een normale.

Zelf heb ik het nog niet kunnen testen...maar in oktober wordt er normaal gezien een getest door modzone.

het koelblok: (is met zo'n spiraalsysteem)

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.info/prodotti/wb/005_L2.jpg

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Mja, het koelblok mag dan nog zo goed zijn als het mag. Zonder pelts kom je nooit onder kamertemperatuur hoor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -=MOL=-

-=MOL=-

DinX schreef op 12 augustus 2002 @ 23:09:
Mja, het koelblok mag dan nog zo goed zijn als het mag. Zonder pelts kom je nooit onder kamertemperatuur hoor.
Precies. Onder kamertemp is zonder een element wat of je water of je cpu koelt imo onmogelijk.

Verwijderd

Wat dacht je van een setje van aquacomputer, die heb ik ook in me pc hangen. Houd mijn XP2000+@2100+ op 38 graden. En dan heb ik m'n peltier er nog niet tussen.

Verwijderd

ik zit met exact hetzelfde dilemma, ben ook op zoek naar een WC setje na een mislukte poging tot zelfbouw. Ik kan je ondertussen antwoord geven op wat je pomp aan moet kunnen. Ik heb gelezen (sorry, linkje ff kwijt) dat 600 l/u genoeg is...

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
BounceMeister schreef op 12 augustus 2002 @ 15:15:

De basis set gebruikt het "platte waterblok" en de extreme gebruikt het innovatek waterblok, welke kwa opbouw te vergelijken is met de waterblok van de cooltech.

Verwijderd

pffffffffff ik heb net die cooltech kit binnen S462 Easy . Hij staat vooralsnog naast de kast ; niet aangesloten . heb wel alles al rustig laten draaien (ontluchten etc) . maar ik vraag me af waar ik dat allemaal kwijt kan . Ik heb een Lian pc-60 kast en die is er toch veuls te klein voor .
Ik ben niet zo bekend met waterkoeling en dacht ..give it a go .... maar die radiator ziet er in het echt toch wel een stuk groter uit dan op een foto .

Waar wordt zoiets meestal geplaats . Ik denk dat ik nog de pomp nog de radiator nog het reservoir in de kast krijg . Daar baal ik best van .

Een idee om het op de kast te monteren aan de rechterkant ofzo (links zit namelijk raampje e.d .
waar stoppen jullie alles ? zie mezelf niet van hut naar her slepen met een kast en een waterkoeling als miserbale expansie .

• BounceMeister
  • Niet online
De radiator en evt ook de pomp plaats je toch buiten de kast? Dat is juist het voordeel. De radiator kan dan koele lucht van buiten de pc behuizing gebruiken.

Hoe ziet alles er verder uit? Beetje kwaliteit of meer knutselwerk?

Verwijderd

De waterkoeling opzich is het geld wel waard . Vond alleen de slang wat erbij zat wat kort voor drie meter . maar verder niks te klagen .Heb het 30 minuten draaidende gehad om te kijken of de boel lekte ..maar da was dus niet zo . Morgen even water vervangen voor iets anders want dat schijnt toch niet goed te zijn.
En koop een copperspacer ........had mijn AMD lichtelijk besschadigd met het koelblok (werkte wel nog :)) .
Ga em morgen verder afmaken ..normaal die ik zoiets snel snel ..maar zal het eens in fases doen .

Op het oog dus erug mooi

Verwijderd

Ik en mijn bovenbuur hebben net ieder een setje cooltech gekocht en ingebouwd, Aansluitingen zijn t zelfde als bij Klax/Innovatek, oppervlak cpu waterblok alleen niet glad, eerder mat/grof verder komt alles zeer solide over mist alleen een nivo-venster oid in t reservoir. Beide een andere kast dus ook andere oplossingen, mijn radiator (in een Aopen HQ-08) zit aan de voorzijde -in- de kast, de fan vervangen voor een Enermax 120mm regelbare die tussen de kast en t plastic front zit, in t front een 120mm gat met de fingerguard en blaast zo lucht naar binnen. Bij de bovenbuur zit de radiator+Enermax in het deksel geschroefd (1 of t andere midi ATX kast), fan zuigt naar buiten, fingerguard bovenop deksel. T is maar net hoe je wat passend waar krijgt. Beide hebben we een Enermax regelbare 80mm in de voeding gezet.
XP1800@1536Mhz+Seti=43C (was dikke 57C met Spire Whisperrock)
Mobo=29C
Kamertemp=22.5C
Met programma Toast.exe (ff Googlen) kom ik niet boven de 50C (was 63C)
Zal wel anders worden als ik ook mn HD+GF4 Ti4200 ga waterkoelen (en t 1 en ander overclocken)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

BounceMeister schreef op 12 augustus 2002 @ 14:47:
Ik zou misschien wel aan waterkoeling willen beginnen, maar ik vind de prijs meestal erg hoog.
Tja, vind je het gek, als je alles kant-en-klaar wilt kopen... Met een beetje knutselwerk en wat creativiteit ben je voor een kwart tot de helft van de prijs van zo'n complete set klaar.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1