Computer reset en start soms niet op, 2 piepjes bij starten

Pagina: 1
Acties:

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 22:21

XPhreak

Mja......

Topicstarter
Heej,

Nou, als ik dus wel eens bezig ben met een spelletje (Tactical Ops 0Wnz :) ) dan crashed hij volkomen ik krijg een blauw error scherm van Windows XP en dan reset mijn computer. Als hij dan weer aan het opstarten is dan krijg ik 2 piepjes als hij mijn Hardeschijfen zoekt en blijft hij hangen. Om dit op te lossen zet ik me pc uit, wacht ik ffies en daarna weer aan, en dan doet hij het gewoon weer.

Het is géén windows XP probleem want die heb ik er al eens afgeknikkerd en Win98 op gegooid, maar das het zelfde verhaal. Volgens mij is het ook geen Koeling probleem, want die 2 piepjes komen soms ook wel als ik mijn pc voor het eerst die dag aan zet.

Iemand een idee?

Specs:
------------------
AMD Thunderbird 1ghz
MSI K7T Turbo
512MB RAM (2x 256)
GeForce2 MX 64mb
Maxtor 30gig 7200rpm
Maxtor 40gig 7200rpm
50x cdrom speler
12x8x832 Acer brander

Mijn IDE zit zo

Primary Master: Maxtor 30gig
Primary Slave: Maxtor 40gig
Secondary Master: 12x8x32 Brander
Secondary Slave: 50x CD-Rom

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, kan je even wat specifieker zijn over die BSOD van XP? Wat geeft hij hierin aan?
En als XP een bsod geeft, hoor je dan ook je HD 'uittikken' oid?

Ik gok 't trouwens op je voeding of je HD, maar ik weet het nog niet zeker.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
als em bij reboot en nie opstart en dus 2x piept wil het zeggen dat m'n toetsenbord of ander toestel nie goed zit aangesloten. Even aandrukken dus. Het komt wel op m'n scherm te staan over welk toestel het gaat.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 15:40
Mischien je videokaart, heb ik vroeger ook weleens gehad. Dan zat hij niet goed in het slot geduwd.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Heppie misschien ook een geluidskaart o.i.d.? Het wil nog wel eens voorkomen dat de geluidskaart + een ander apparaat op hetzelfde IRQ zitten waardoor er probs ontstaan.

Kun je wat specifieker zijn over het BSOD van XP?

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 22:21

XPhreak

Mja......

Topicstarter
Nou het lompe is dus, die BSOD zie ik dus wel verschijnen maar verdwijnt dus gelijk weer omdat mijn PC zich reboot.

En ja ik heb een geluidskaart, een soundblaster live 5.1, verder zit er nog een ISDN adapter in, en een 3com netwerk kaart.

Ik controleer vanmiddag wel mijn videokaart of hij er goed inzit enzo.

Maar is er niet een manier om zeg maar een error-log van winXP te zien? Zodat ik dus mijn BSOD kan bekijken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Je kunt het uitzetten dat ie automatisch reboot :). rechter muis knop deze computer -> Advancec -> Start uP and reovery, bij system failure...
Pagina: 1