Het woord wat je zoekt is Domain Forwarding. 
En dat kan praktisch bij iedere hoster wel, maar bij de meeste zal je dan wel via hun je domein moeten registreren en dan kost het je nog denk ik max 30 euro per jaar oid.
En dat kan praktisch bij iedere hoster wel, maar bij de meeste zal je dan wel via hun je domein moeten registreren en dan kost het je nog denk ik max 30 euro per jaar oid.
best handig, ik doe het ook via een gratis dienst, dhs.org, kan je subnaam.dhs.org naar je eigen ip laten forwarden, en nog helemaal gratis ook!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
ik wil dus een 'blaaat.nl' nl laten forwarden (dank aan Airwolf) naar mij IP van planet adsl.
Ik heb gezocht bij oa ladot.nl en vuurwerk.nl maar ik kan niet zeggen dat ik van die (bekende)-sites veel wijzer ben geworden.
Krijg er namelijk niets gevonden over 'Domain Forwarding'
Ik heb gezocht bij oa ladot.nl en vuurwerk.nl maar ik kan niet zeggen dat ik van die (bekende)-sites veel wijzer ben geworden.
Krijg er namelijk niets gevonden over 'Domain Forwarding'
DNS forwarding of domain forwarding 
Bij veel hosting bedrijven kan dit, ben er momenteel zelf ook naar op zoek
Prijzen variëren van 10 euro tot 100 euro per jaar (inclusief domeinregistratie). Of het mag, dat hangt van je provider af. Ik heb @Home en daar mag het dus eigenlijk niet
Het probleem bij mij is dus wel dat ik oficieel een dynamisch ip heb
Als ik dan dus opeens een ander ip krijg moet ik dat dus snel kunnen wijzigen...
Prijzen variëren van 10 euro tot 100 euro per jaar (inclusief domeinregistratie). Of het mag, dat hangt van je provider af. Ik heb @Home en daar mag het dus eigenlijk niet
Het probleem bij mij is dus wel dat ik oficieel een dynamisch ip heb
Ook gekend als web-forwarding, bij de betere ISP kan je zelf de forwarding adressen instellen, zelfs meerdere en zoveel subdomeinen aanmaken als je wilt met elk verschillende doorverwijzigingen.
Trouwens voor 30 Euro zit er waarschijnlijk ook al mailforwarding / catchg-all bij
Voor mezelf betaal ik een kleine 50 Euro/jaar voor domeinnaam, webforforwarding & mailforwarding
http://www.combell.be
Trouwens voor 30 Euro zit er waarschijnlijk ook al mailforwarding / catchg-all bij
Voor mezelf betaal ik een kleine 50 Euro/jaar voor domeinnaam, webforforwarding & mailforwarding
http://www.combell.be
Als je domeinnaam reeds elders is geregistreerd moet je enkel bij je huidige registrar de nameservers laten wijzigen naar de nameservers van diegene die je forwarding verzorgt
Zij zijn dit verplicht te doen (in België toch) en gebeurt meestal gratis, best toch navragen of er kosten aan verbonden zijn
Zij zijn dit verplicht te doen (in België toch) en gebeurt meestal gratis, best toch navragen of er kosten aan verbonden zijn
Verwijderd
let vooral op dat je niet met een louche bedrijf te maken hebt zeker niet bij een .nl als je die als particulier "huurt" bij een webhost
yep, jullie hebben gelijk ik ben een beetje 'onvolledig geweest'
Ik wil een domain reggen laat ik zeggen www.voorbeeld.nl
Vervolgens wil ik dan als iemand naar www.voorbeeld.nl gaat doorgestuurd wordt naar mijn ip: 123.123.123.123 oid. Maar dat er nog wel www.voorbeeld.nl in de adresbar blijft staan.
(optie; dat mailtjes worden geforward naar email@anderevoorbeelddomain.nl )
Waar kan ik dit doen
//edit
ik wil dit wel bij een nederlands bedrijf regelen. ivm papier werk en zo
dat www.voorbeeld.nl, was dus bedoeld als een voorbeeld, maar blijkt nu dus echt te bestaan
, maar daar heb ik nix mee te maken
Ik wil een domain reggen laat ik zeggen www.voorbeeld.nl
Vervolgens wil ik dan als iemand naar www.voorbeeld.nl gaat doorgestuurd wordt naar mijn ip: 123.123.123.123 oid. Maar dat er nog wel www.voorbeeld.nl in de adresbar blijft staan.
(optie; dat mailtjes worden geforward naar email@anderevoorbeelddomain.nl )
Waar kan ik dit doen
//edit
ik wil dit wel bij een nederlands bedrijf regelen. ivm papier werk en zo
dat www.voorbeeld.nl, was dus bedoeld als een voorbeeld, maar blijkt nu dus echt te bestaan
Als je www.voorbeeld.nl in de adresbar wilt laten staan dan dient je provider "cloaking" toe te staan
Verwijderd
www.webselect.nl en je kunt het allen maar bij een nederlands bedrijf regelen als het om een .nl gaat... hoeveel het kost? 75euro/jaar moet wel lukken lijkt me, ga iig niet voor de goedkoopste en zorg dat er goede voorwaarden zijn dat je evt het domein mag overdragen aan iemand anders (stel dat je ooit wilt verhuizen).
gewoon paar bedrijven mailen of bellen en vragen hoeveel het kost
gewoon paar bedrijven mailen of bellen en vragen hoeveel het kost
Verwijderd
of je neemt gewoon het kleinste pakket bij een webhost en zet zelf ff een index.html met een frameset neer (= de meest makkelijke oplossing)GeFke schreef op 12 augustus 2002 @ 15:57:
Als je www.voorbeeld.nl in de adresbar wilt laten staan dan dient je provider "cloaking" toe te staan
Verwijderd
yup zo doe je dat, accountruimte is meestal niet zo duur, dataverkeer is het duurste, aangezien je toch een frameset van een paar bytes hebt, kun je eigenlijk al met paar honderd mb/maand behoorlijk uit de voeten
je moet gewoon even reeel denken, als je gewoon een klein pakket neemt somewhere bij een beetje betrouwbare webhost (erg belangrijk als je partcilier een .nl gaat reggen), ben je al snel een euro of 5 a 10 per maand kwijt.
je moet gewoon even reeel denken, als je gewoon een klein pakket neemt somewhere bij een beetje betrouwbare webhost (erg belangrijk als je partcilier een .nl gaat reggen), ben je al snel een euro of 5 a 10 per maand kwijt.
Verwijderd
ok, dat is dan al een voordeel, maar goed, je zult toch iets betrouwbaars moeten hebben lijkt me, en voor een bedrijf(je) is het al helemaal onzin om voor 1 euro per maand goedkoper bij een of ander bagger kinderbedrijfje te zitten 
Als je hier om suggesties gaat vragen krijg je toch alleen maar spam, 99% van de "suggesties" die je krijgt zijn dan van de mensen die zelf hosting/domeinregistratie aanbieden... zoek zoals ik al zei op www.webselect.nl of www.webhosters.nl, kijk vervolgens of er goede ervaringen zijn (en helaas zijn ook die ervaringen niet altijd erg betrouwbaar)... verder kun je dan nog ff bij de www.sidn.nl kijken of ze w el lid zijn en met het commando tracert onder dos of traceroute onder linux kijken of ze een beetje goede verbinding hebben
Als je hier om suggesties gaat vragen krijg je toch alleen maar spam, 99% van de "suggesties" die je krijgt zijn dan van de mensen die zelf hosting/domeinregistratie aanbieden... zoek zoals ik al zei op www.webselect.nl of www.webhosters.nl, kijk vervolgens of er goede ervaringen zijn (en helaas zijn ook die ervaringen niet altijd erg betrouwbaar)... verder kun je dan nog ff bij de www.sidn.nl kijken of ze w el lid zijn en met het commando tracert onder dos of traceroute onder linux kijken of ze een beetje goede verbinding hebben
http://www.koekjesnet.nl doet dit ook
Ze hebben trouwens ook een goed gastenboek systeem
Ze hebben trouwens ook een goed gastenboek systeem
Je computernaam is wel vast. Kun je daar niet naar laten forwarden?ludo schreef op 12 augustus 2002 @ 15:39:
DNS forwarding of domain forwarding
Het probleem bij mij is dus wel dat ik oficieel een dynamisch ip hebAls ik dan dus opeens een ander ip krijg moet ik dat dus snel kunnen wijzigen...
Dat is niet eens zo'n gek idee! Bedankt voor de tipWokschotel schreef op 12 augustus 2002 @ 16:19:
[...]Je computernaam is wel vast. Kun je daar niet naar laten forwarden?
Weet iemand of dit kan met een @Home computernaam?
register.com laat je je eigen dns beheren subdomains enzo
werk prima ;-)
geen idee of ze ook email forwarding doen moet je ff uitzoeken
gebruik zelf een hostingprovider daarvoor
werk prima ;-)
geen idee of ze ook email forwarding doen moet je ff uitzoeken
gebruik zelf een hostingprovider daarvoor
Skill is when luck becomes a habit.
Pagina: 1