Toon posts:

cpu cooler zwaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat eens rond te kijken op het internet voor een leuke cooler. kwam ik dit tegen iemand een idee of dit waar is. ik vind het wel lijp

Thermaltake Volcano 7 Plus

Deze koeler kan NIET op het moederbord worden aangesloten maar moet direct aan de voeding.
Deze koeleris ZEER zwaar en kan niet gemonteerd worden op een systeem dat verstuurd moet worden!!
Besteld u een systeem met deze koeler dan wordt deze los erbij geleverd!
Ook het verplaatsen van het systeem moet voorzichtig gebeuren.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

JA en, wat is nou je punt? wil je iets vragen?

Verwijderd

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op 12 augustus 2002 @ 14:38:
JA en, wat is nou je punt? wil je iets vragen?
of het waar is |:(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhhmmm...
Ik heb ook een zware koeler (AX-7), maar alssie goed vastzit, hoef je je nergens zorgen over te maken.
Dan kan je em beswel meenemen ergens naartoe, hoor.
En dat enit op t moederbord, dat kan best, mijn delta mag ook neti op t mobo aangesloten worden.

Maarja, ja, die koeler is zwaar, maar alsie goed vastzit geeft t geen probleem en nee die fan kan je beter neit op je mobo prikken. :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als je het zo bekijkt denk ik dat het nogal overdreven is wat ze zeggen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Ligt eraan hoe je hem vast maakt. Als je hem vastmaakt in de gaten van het moederbord maakt wat gewicht niet uit. Zit hij met een clip vast aan de socket kan hij de socket losrukken als hij een schok krijgt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Of gewoon de uitstulpingen waar de clips aan vastzitten afbreken, of losschieten als je de PC verplaatst.

Zoals DinX al zegt, mits de koeler op het moederbord vastzit en niet op de plastic socket, hoeft gewicht geen probleem te zijn voor de CPU. :Y)

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wanneer je nu kijkt naar een compleet systeem, wat is dan het kwetstbaarst? Volgens mij zijn dat de schijven en zware componenten die niet voldoende vastgezet zijn. Ik kan mij voorstellen dat wanneer een systeem met een zware koeler een opdonder krijgt, de bevestigingen aan de processorvoet het begeven (dat is maar een dun laagje plastic).

Onder normaal gebruik zou zo'n koeler prima op zijn plaats zitten. Maar ik heb bij een pakketdienst gewerkt en kan uit ervaring vertellen dat er niet altijd even voorzichtig met de pakketten omgegaan wordt. Dus voor het transport zou ik de koeler dus demonteren (of in dit geval los bijleveren).

Het eerste regeltje dat de fan niet op het moederbord aangesloten kan worden vind ik twijfelachtig, Temeer omdat je ook met het meetsignaal zit. Ik neem aan dat je juist je proc. fan wil kunnen monitoren.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

RiDo78 schreef op 12 augustus 2002 @ 16:50:
Het eerste regeltje dat de fan niet op het moederbord aangesloten kan worden vind ik twijfelachtig, Temeer omdat je ook met het meetsignaal zit. Ik neem aan dat je juist je proc. fan wil kunnen monitoren.
Waarom zou dit niet gaan ? Kabeltje voor de monitoring sluit je aan op het moederbord, en de stroom haalt hij van de voeding

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Nou het gaat er dus over dat die volcano 7+ een full copper heatsink heeft en dat ie maar 2 nokjes van de socket gebruikt, stel je laat je pc vallen dan kan die heatsink eraf donderen, bij gewoon gebruik moet er nix aan de hand zijn maar met de post kan er weleens wat gebeuren.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

je kan trouwens wel de koeler direct op je mobo aansluiten, alleen kan je dan natuurlijk de snelheidsschakelaar niet gebruiken
Pagina: 1