GF4 440 op een asus p2b

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:20
Op dit moment heb ik een PII 350 mhz 384 SDRAM met een asus p2b mobo. Heb daarbij nog een geforce 2 mx. Maar die trekt het geweld niet meer.
Deze pc gaat binnenkort naar me broertje, maar hij trekt zijn favo game niet echt(GTA3).

Over een maandje krijg ik volledig nieuwe pc, maar wil voor deze pc een GF4 MX 440 kopen.
De grote vraag is, kan mijn broertje hier fatsoenlijk GTA3 op spelen (resolutie 800x600) en dan wel vloeiend spelen? Niet alles hoeft op high ofzo. Tevens speelt hij veel CS. Maar zijn frames droppen zovaak van 70 naar 10/20/30 dat het niet meer leuk is om te spelen.

Ik weet dat ik niet de max uit deze geforce 4 zal halen, daarom koop ik ook geen ti voor dit systeem. Mischien kunnen jullie vertellen of ik met deze kaart wel GTA3 kan spelen en CS met 100 frames ofzo (als het maar constant blijf. bijv 80 fps constant in cs) zodat hij lekker geen framedrops heeft.

Ik ben benieuwd _/-\o_

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Hmm, denk niet dat dat veel nut heeft. De processor zal dan toch echt niet snel genoeg zijn om die videokaart bij te houden en dan heb je er waarschijnlijk nog bijna geen profijt van. Ik denk niet dat je er veel mee opschiet om die gf4 te kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee zeker niet. De GF2MX kan nog doorschalen tot een processor van rond de 800MHz. Het is dus meer zinvol om de PII 350 te vervangen door een P!!! 800 dan om de GF2MX door een GF4MX te vervangen :)

Verwijderd

De geforce 2 mx wacht nu al constant op de processor, met de gf 4 mx zal dat nog erger worden..

De proc. is gewoon te traag om fatsoenlijk gta 3 te spelen.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
BalusC schreef op 12 augustus 2002 @ 14:40:
Nee zeker niet. De GF2MX kan nog doorschalen tot een processor van rond de 800MHz. Het is dus meer zinvol om de PII 350 te vervangen door een P!!! 800 dan om de GF2MX door een GF4MX te vervangen :)
_/-\o_ Niets aan deze redenering toe te voegen. :Y)

Verwijderd

Mijn broertje heeft een Asus v7100 (GF2MX-400) en die kan perfect GTA3 spelen. Ligt echt aan je cpu (hij heeft een Athlon 550).

Verwijderd

voor gta3 moet je zowieso al een 700/800 mhz systeem hebben.... en dan loopt ie nog nie al te lekker..... gewoon een nieuwe cpu...

• Bjk
Oei ziet er niet uit, zal de fps van CS dan echt niet omhoog gaan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:43:
voor gta3 moet je zowieso al een 700/800 mhz systeem hebben.... en dan loopt ie nog nie al te lekker..... gewoon een nieuwe cpu...
Nee? Misschien heb je de settings veel te zwaar gezet.. Met 800x600 en alles op medium moet het zeker wel lukken of er is iets goed mistweakt met jouw videokaartdrivers/instellingen :)

Op mijn BP6 (gebruik makend van één Celeron 500@600) loopt alles perfect :)

Verwijderd

hmmm.. maybe.... maar van veel mensen hoor ik ook dat het op hun 800 mhz systeem nie helemaal lekker loopt.... op die van mij wel.... :P XP 1800+ gf4ti4400 256mb :P

Verwijderd

Ik heb zelf een AMD 1400 met een GF 2 MX en daar moest ik met 640 x 480 spelen. Bij mij helpt zo'n videokaart wel. CS zal wel een hogere FPS hebben maar voor dat geld zou ik het niet waard vinden.

• Bjk
Ik denk dat ik hem toch aanschaf, en dat mijn broertje en vader later zelf iets van een 1ghz aanschaffen.

Verwijderd

Mja, je moet het zelf weten maar ik denk dat tegen de tijd dat je pa een nieuwe cpu gaat kopen dat die kaart al weer tot de geschiedenis behoord. De MX versie staat toch al niet zo goed bekend..

Verwijderd

hmm... naja... its ur choice

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

jou keuze, maar toch het is een geldverspilling... je kan beter rond de tijd dat je pa/broerjte een nieuwe cpu/mobo koopt een videokaart aanschaffen een xabre ofzo

niks

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

GTA3 is kutengine !!!

Ik zweer met mijn systeem (1800+, A7V266, 256MB DDR en Geforce2 TI) hapert het ook wel eens op 800x600

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ik zou wachten tot er patches uit zijn en dan kijken of de engine verbeterd is. Als dat zo is en je kan hem nog teeds niet vloeiend spelen kijk dan nog eens wie hem met welke proc en welke videokaart wel kan spelen. Een gf4mx is in elk geval gigantisch overkill. een p3-800 is meerd de moeite waard. Kun je waarschijnlijk gewoon tweedehands krijgen en is inclusief moederbord en geheugen (misschien zelfs hetzelfde geheugen) waarschijnlijk nog goedkoper ook en je hebt er veel meer aan. Maar ik zou je toch aanraden nog ff te wachten of ze het spel veebeteren. Mischien doet hij het dan op die pc gewoon wel goed.

• Bjk
Nog een vraagje, zal ik me bios moeten updaten als ik dit ding aanschaf (btw ik twijfel nog over de aanschaffing)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
marzzman schreef op 12 augustus 2002 @ 16:33:
GTA3 is kutengine !!!

Ik zweer met mijn systeem (1800+, A7V266, 256MB DDR en Geforce2 TI) hapert het ook wel eens op 800x600
Hmmz, voor hetzelfde geld is het gewoon een geheugen hapering , dan zou het bij iedereen wel kunnen haperen. Gebruik je XP ?, dan verbasst mij het niks met 256 mb

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Bjk schreef op 13 augustus 2002 @ 16:09:
Nog een vraagje, zal ik me bios moeten updaten als ik dit ding aanschaf (btw ik twijfel nog over de aanschaffing)
Kan die P350 niet op 112 mhz bus, dat kon toch ook bij de p2b ?, dat helpt iig wel iets voor CS, en 392 trekt jouw proc wel, en pc100 mem of hoger ook wel denk ik.
Pagina: 1